• 1
  • 2
2016-08-15, 12:41
Medlem
Varför pratas det så mycket om just Turkiets eventuella avskaffande av åldersgräns för sex, när det ändå redan finns stora skillnader i byxmyndighetsålder mellan olika länder? I vissa muslimska länder är ju gränsen bara nio år. Det betyder att om någon verkligen är ute efter att ha sex med barn, då skulle den personen givetvis tycka att det var mycket lättare att emigrera än att ändra lagen i sitt eget land- redan idag och sedan en lång tid tillbaka.

Medierapporteringen kanske går ut på att få klartänkta kritiker, som ju i vissa fall har insett detta och uttryckt slutsatsen att det därför är befängt att anta att personer som motsätter sig byxmyndighetsåldrar skulle vara pedofiler, att avstå från att besöka viktiga arkeologiska platser i Turkiet? Platser som Çatalhöyük och Göbekli Tepe innehåller ju ledtrådar om civilisationens uppkomst som inte alls stämmer med tanken att administration och stat skulle vara nödvändiga, så regeringar har allt intresse i världen i att avskräcka kritiska tänkare från att besöka dessa platser.

Och nog kan medierapporteringen om Turkiet göra så att personer som har sagt att om de var ute efter att utnyttja barn så hade de emigrerat istället, inte vågar sätta sin fot i Turkiet!
Citera
2016-08-15, 14:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumhetspiller
Varför pratas det så mycket om just Turkiets eventuella avskaffande av åldersgräns för sex, när det ändå redan finns stora skillnader i byxmyndighetsålder mellan olika länder? I vissa muslimska länder är ju gränsen bara nio år. Det betyder att om någon verkligen är ute efter att ha sex med barn, då skulle den personen givetvis tycka att det var mycket lättare att emigrera än att ändra lagen i sitt eget land- redan idag och sedan en lång tid tillbaka.

Medierapporteringen kanske går ut på att få klartänkta kritiker, som ju i vissa fall har insett detta och uttryckt slutsatsen att det därför är befängt att anta att personer som motsätter sig byxmyndighetsåldrar skulle vara pedofiler, att avstå från att besöka viktiga arkeologiska platser i Turkiet? Platser som Çatalhöyük och Göbekli Tepe innehåller ju ledtrådar om civilisationens uppkomst som inte alls stämmer med tanken att administration och stat skulle vara nödvändiga, så regeringar har allt intresse i världen i att avskräcka kritiska tänkare från att besöka dessa platser.

Och nog kan medierapporteringen om Turkiet göra så att personer som har sagt att om de var ute efter att utnyttja barn så hade de emigrerat istället, inte vågar sätta sin fot i Turkiet!

Du menar att media rapporterar om att Turkiet kommer tillåta barnsex för att personer ska avstå från att besöka vissa arkeologiska platser i landet...!?

Jepp, så måste det vara.
Jag ser inget konstigt alls med den teorin.
Citera
2016-08-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du menar att media rapporterar om att Turkiet kommer tillåta barnsex för att personer ska avstå från att besöka vissa arkeologiska platser i landet...!?

Jepp, så måste det vara.
Jag ser inget konstigt alls med den teorin.
Att de ger det så mycket större uppmärksamhet än andra exempel på skillnad mellan länder i sådan lagstiftning, och talar om "mål för brottslingar" på ett sätt som de inte gör om något annat land i sammanhanget, misstänker jag har några icke uttalade syften som rör just Turkiet. De arkeologiska fyndplatserna är ju ett möjligt exempel på något som regeringar kan vilja hålla kritiska tänkare borta från, men jag kan ju ha missat något annat som konspiratörer vill dölja.
Citera
2016-08-15, 15:53
Medlem
Citat:
Att de ger det så mycket större uppmärksamhet än andra exempel på skillnad mellan länder i sådan lagstiftning, och talar om "mål för brottslingar" på ett sätt som de inte gör om något annat land i sammanhanget, misstänker jag har några icke uttalade syften som rör just Turkiet. De arkeologiska fyndplatserna är ju ett möjligt exempel på något som regeringar kan vilja hålla kritiska tänkare borta från, men jag kan ju ha missat något annat som konspiratörer vill dölja.

Vad är det du försöker säga ?
Citera
2016-08-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Vad är det du försöker säga ?
Står klart och tydligt i originalposten.
Citera
2016-08-16, 00:16
Medlem
Jag blir mest nyfiken på vilka djupa anarkistiska insikter TS nått med hjälp av Göbekli Tepe, som svensk media genom att kritisera Turkiets barnligg-vurmande (mycket obskyrt, vilket förstås i sig är bevis för konspirationen) vill hindra oss andra från att nå.
Citera
2016-08-16, 10:10
Medlem
Citat:
Står klart och tydligt i originalposten.

Det står inte klart och tydligt, det verkar som du tror att man har som målsättning att få pedofiler att inte åka till Turkiet för att se avslöjande sevärdheter´.

- Hur stor är den gruppen i förhållande till alla som turista i Turkiet.
Citera
2016-08-16, 10:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Turkiet har runt 40 miljoner turister per år.
Çatalhöyük och Göbekli Tepe lockar (enligt vad jag kan hitta på nätet) tillsammans runt 100.000 besökare per år. Om vi bortser från att vissa besökare tveklöst lär vara turkar så betyder det att runt 2,5 promille av turisterna besöker endera av dessa platser. Och detta vill man alltså stoppa (av nån outgrundlig anledning som ingen utom TS verkar ha förstått) genom att sänka åldersgränsen för när turkar blir byxmyndiga?
Jag har lite svårt att se det..
Citera
2016-08-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Det står inte klart och tydligt, det verkar som du tror att man har som målsättning att få pedofiler att inte åka till Turkiet för att se avslöjande sevärdheter´.

- Hur stor är den gruppen i förhållande till alla som turista i Turkiet.
Fel! Jag tror att det handlar om att få kritiska tänkare att inte åka till de platserna. Att kritisera antaganden om motivation är INTE samma sak som pedofili! Du blandar uppenbart ihop helt olika saker.
Citera
2016-08-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag blir mest nyfiken på vilka djupa anarkistiska insikter TS nått med hjälp av Göbekli Tepe, som svensk media genom att kritisera Turkiets barnligg-vurmande (mycket obskyrt, vilket förstås i sig är bevis för konspirationen) vill hindra oss andra från att nå.
Jag skulle inte ha sett medierapporteringen som något obskyrt om den hade riktat lika hård kritik mot de andra (muslimska) länder som redan har extremt låga byxmyndighetsåldrar, som medierapporteringen riktar mot Turkiet. Det är skillnaden i uppmärksamhet som gör mig misstänksam.
Citera
2016-08-17, 12:26
Medlem
Citat:
Jag skulle inte ha sett medierapporteringen som något obskyrt om den hade riktat lika hård kritik mot de andra (muslimska) länder som redan har extremt låga byxmyndighetsåldrar, som medierapporteringen riktar mot Turkiet. Det är skillnaden i uppmärksamhet som gör mig misstänksam.
Konspirationen du gör anspråk på är obskyr, att media kritiserar (om än alldeles för svagt och sent) islamisternas barnliggarvanor är alldeles som det ska vara.

Så, vilka djupa anarkistiska insikter har du nått med hjälp av Göbekli Tepe som svensk media (eller Turkiet, obskyrt som sagt) försöker hålla oss borta från?
Citera
2016-08-17, 12:31
Medlem
Citat:
Fel! Jag tror att det handlar om att få kritiska tänkare att inte åka till de platserna. Att kritisera antaganden om motivation är INTE samma sak som pedofili! Du blandar uppenbart ihop helt olika saker.
Alltså, det är uppenbart att det är mycket lättare att emigrera än att ändra lagen i sitt eget land. Det gäller många saker. Till exempel har jag en vän i Australien som påpekar att den som ville plåga djur hade haft det lättare att emigrera till ett land med slappare djurskyddslagstiftning än att försöka ändra exempelvis Australiens stränga djurskyddslagar. Han har blivit utsatt för antaganden om att han skulle vilja plåga djur, på samma sätt som Halloween utsatte mitt kritiska tänkande för antaganden om att vara pedofili. Han har sagt att han gärna hade emigrerat till ett land med strängare djurskyddslagar än Australien, om det bara hade gått att hitta ett sådant land. Detta för att visa de där antagarna att han inte är ute efter att plåga djur.

På samma sätt går jag i tankar att flytta till ett land med HÖGRE byxmyndighetsålder än Sverige, gärna ett där den är 18 år till skillnad från Sveriges 15. Även detta för att visa de som antar motivation har fel. Så länge Turkiet hade och verkade avse att fortsätta ha 18 år i byxmyndighetsålder så hade jag faktiskt tankar på att flytta dit, gärna nära en av de arkeologiska fyndplatserna så att jag ofta kunde besöka den och samla mer bevis för den anarkistiska synen på civilisationens uppkomst. Och sedan kom det där lagförslaget, och jag övergav de flyttplanerna helt. Nu är jag tillbaka på ruta 1 i att hitta en lämplig plats med högre gräns.

Jag började att ifrågasätta vad som menas med pedofili när jag hörde en psykolog som påstod att män som gillar kvinnor med små bröst skulle vara programmerade att utnyttja små flickor. Jag har bara sex med kvinnor över 18 år fast jag vissa dagar tänder på små bröst, de dagarna brukar jag ragga kvinnliga matematiker som jag har läst i Dahlströms Könet sitter i hjärnan att de brukar ha små bröst. Alla de matematikerna är över 18 år, ofta är de över 30...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in