2016-08-16, 21:53
Medlem
skippers avatar
Minns ni det där snaskiga mordet i Eskilstuna där en 90+ farbror blev ihjälslagen bakom en container vid en affär en väldigt sen kväll?

Hur är det relaterat till vår JM och hennes unga vänner?
Citera
2016-08-16, 21:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vem är det som "värpte guldägg"? Det verkar ju inte vara hon utan möjligtvis har hon och ev partners i affärerna kunnat haft felaktig uppfattning om innebörderna i att driva dessa typer av verksamhet. Värper guldäggen är det politiker, Migrationsverket, kommunerna som placerar ut (och står för notan) på familjehemmen eller socialstyrelsen som väl jag antar har någon tillsynsfunktion (eller om det är kommunerna själva som beslutar typ vad för standard som duger)?

Hennes pappa, han verkar ha stått för det mesta när det gäller extravaganser.

Hjälpte tydligen till med en skatteskuld som istället för att regleras omvandlades till ett par silikonbröst bland annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Fast han var ju oskyldig har det visat sig.
men oj- ja Olle Möller hade bara en dotter-tänk om även detta fallet blir lika knepigt- tänk om hon är oskyldig ,liksom.
Men nej här finns ett överlevande vittne,hennes mor, teknisk bevisning -mobilsamtals avlyssning osv-
Citera
Medlem
Wajis avatar
Är det bekräftat om det var en enkel biljett till Thailand eller om det bara var en kortare semester med typ fritidsresor?
Citera
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Men vem är det som "värpte guldägg"? Det verkar ju inte vara hon utan möjligtvis har hon och ev partners i affärerna kunnat haft felaktig uppfattning om innebörderna i att driva dessa typer av verksamhet. Värper guldäggen är det politiker, Migrationsverket, kommunerna som placerar ut (och står för notan) på familjehemmen eller socialstyrelsen som väl jag antar har någon tillsynsfunktion (eller om det är kommunerna själva som beslutar typ vad för standard som duger)?

?

Om du pratar om verksamheten att driva HvB-hem för ensamkommande är det en riktig kassako om du gör det på rätt sätt. Vi snackar om vinstmarginalen på över 50% i vissa fall. Det behövs en del startkapital men när väl skäggbarnen börjat trilla in är det bara att mjölka Migrationsverket. Kommuner och politiker tjänar inget på detta, tvärtom. Det enda dom tjänar är godhetsknark i media. Jag är för dåligt insatt i hur JM skötte sina affärer men hon har ju fått en del av betalningen i natura så helt lottlös är hon inte.
Citera
2016-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Barnen kommer garanterat få det bättre utan psycho-mom from hell. Resten av familjen med.

Jag berättade idag om hela den här härvan för min dotter idag. Min dotter gick i samma klass som JM:s dotter J*lia i 8:an för 5 år sen. J*lia hade redan då drogproblematik och vistades på ett behandlingshem för detta. Min dotter sa bara -" jaha, då förstår jag varför hon var som hon var."

Så jag håller med dig, JM är nog inte bra för sina barn- tror JAG!
Citera
2016-08-16, 22:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det kanske var bokat sedan länge, hon har ju vad det verkar försökt komma i kontakt med såväl moder och uppgivit att hon är frågande till varför polis inte hör henne och att hon inte ens fått veta något om hur det är med hennes mor. Även om det skulle vara så att de misstänker henne och vill skydda modern eller se till att hon inte får reda på uppgift som skulle kunna ge möjlighet att påverka utredningen så borde hon väl åtminstone kunnat få någon medicinsk status på modern?

Det är liksom hennes ord då om att hon varit på (vilket då kan ha varit för att få inseinformation om fallet också). Sedan ska det nu enligt:
Citat:
Kvinnan är dotter till paret och ska enligt uppgift haft en dålig relation till dem.
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4176394-sommarstugemordet-mordmisstankt-utreds-aven-for-misshandel-av-flyktingpojkar

Det man undrar är som det varit inne på i tråden om nu detta är biologiska föräldrar till kvinnan eller styvföräldrar. Att det nu skurit sig ter sig väl mer osannolikt om det rör sig om biologiska föräldrar kan man tycka. Kanske bara ena är biologisk också?
Citera
2016-08-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Minns ni det där snaskiga mordet i Eskilstuna där en 90+ farbror blev ihjälslagen bakom en container vid en affär en väldigt sen kväll?

Hur är det relaterat till vår JM och hennes unga vänner?

Det behöver det inte vara då hela eskilstuna är fullt med kulturberikade. Mordet på farbrorn var visserligen också i råbergstorp (som misshandeln av asylanterna som anklagade JM för sexet) men det känns som ett ogrundat långskott. Och ja, jag bor i eskilstuna.
Citera
2016-08-16, 22:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hennes pappa, han verkar ha stått för det mesta när det gäller extravaganser.

Hjälpte tydligen till med en skatteskuld som istället för att regleras omvandlades till ett par silikonbröst bland annat.

Men skulle han kunnat fixa att hon kunde driva verksamheter om det nu stämmer att hon var så oduglig? Men det jag funderar över om det är så att hon drabbas av andras ev oegentligheter? Ifall de haft affärer ihop som han fifflat med, exempelvis vanskött det på något vis så där är i princip tömt på tillgångar vid ev efterföljande överlåtelse som skett efter pris som satts efter uppblåst bokföring?
Citera
2016-08-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
men oj- ja Olle Möller hade bara en dotter-tänk om även detta fallet blir lika knepigt- tänk om hon är oskyldig ,liksom.
Men nej här finns ett överlevande vittne,hennes mor, teknisk bevisning -mobilsamtals avlyssning osv-

Modern uppges ju inte kunnat ha redogjort för särskilt mycket?
Citera
2016-08-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
?

Om du pratar om verksamheten att driva HvB-hem för ensamkommande är det en riktig kassako om du gör det på rätt sätt. Vi snackar om vinstmarginalen på över 50% i vissa fall. Det behövs en del startkapital men när väl skäggbarnen börjat trilla in är det bara att mjölka Migrationsverket. Kommuner och politiker tjänar inget på detta, tvärtom. Det enda dom tjänar är godhetsknark i media. Jag är för dåligt insatt i hur JM skötte sina affärer men hon har ju fått en del av betalningen i natura så helt lottlös är hon inte.

Fast de kan ju ha diverse problem och då måste man ju ha kvalificerad personal tillgänglig, annars har man ju snart kaos och då börjar det väl att kosta pengar ifall man varit dumsnål.
Det är ju kommunerna som placerar på HVB hem och kostnaden borde väl bli lägre om det kvalitativt är bättre (även om det kvalitativt bättre hemmet kanske fakturerar något högre kostnad per dygn)?
Citera
2016-08-16, 22:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men skulle han kunnat fixa att hon kunde driva verksamheter om det nu stämmer att hon var så oduglig? Men det jag funderar över om det är så att hon drabbas av andras ev oegentligheter? Ifall de haft affärer ihop som han fifflat med, exempelvis vanskött det på något vis så där är i princip tömt på tillgångar vid ev efterföljande överlåtelse som skett efter pris som satts efter uppblåst bokföring?

Knappast troligt att hon drabbats av andras oegentligheter, det hon drabbats av är troligen till hundra procent självförvållat.

Klämd av sitt leverne och eventuella skulder såg hon bara en väg ut för sig, mord på sin far och ett fett arv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in