Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-16, 21:41
Bannlyst
Trump vill ju knyta Ryssland närmare Amerika samtidigt som han inte vill ha med Iran att göra.
Nu har ju ryska plan lyft från iranska baser för att bomba i Syrien så betyder det att Trump idag vill närma sig Iran också?
2016-08-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
2D-politik och 3D-politik

baggebo1, både jag och SmokeyNegroni liksom du stödjer Trump, men av olika orsaker. Vi Trump supporters är ett udda lag, men ett lag likväl ändå.

Jag t.ex. stödjer inte Trump för att jag tror att jag har förmågan att kunna avgöra vilken person som skall leda det mäktigaste landet på jorden. Jag stödjer honom för att han kan ses som den ultimata symbolen för det tillbakasving vi ser mot etablissemanget, för att Clinton representerar etablissemanget, för att han är rolig och för att jag satsat en del pengar på honom

Jag tror inte du är särskilt ensam med den tanken. Men har du några andra tanker kring ditt stöd för Trump? Börsen till exempel hur ska den reagera världen vid valet då etablissemanget röstats bort?
2016-08-16, 21:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Den som skapade, (created), något, är skaparen, (creator) av detta.
Den som skapade, (created), något, är skaparen, (creator) av detta.
Enligt wikipedia är Donald Trump grundaren (founder) av Trump University 2004, då det då blev ett bolag. Verksamheten startade sedan 2005. https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_University
Här är en artikel om någon som stämde Trump gällande det där Universitetet. I den artikeln skriver de att; Den 60-åriga läkaren från Maryland tog en kurs för 5000 dollar på Trumps Univerisitet, strax efter att det skapats, under 2005.
https://www.theguardian.com/us-news/2016/jun/05/donald-trump-university-graduates-speak-out

Människor är inte androider. Det talade ordet innehåller många fler nivåer en ren logik och propositionell materia (dvs pragmatik, konnotationer m.m.). Om vi vore androider så skulle inte humor finnas och inte hyperbol fungera. Om du själv är en android så kommer jag aldrig någonsin att kunna förklara det här för dig.
2016-08-16, 21:47
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Jag tror inte du är särskilt ensam med den tanken. Men har du några andra tanker kring ditt stöd för Trump? Börsen till exempel hur ska den reagera världen vid valet då etablissemanget röstats bort?

Köpa på sig massa aktier? Den fria marknaden, trots alla dessa tyglar, kommer repa sig och göra förtjänst där pengar finnas att tjänas.
2016-08-16, 21:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Jag skulle nog säga att Bill underförstått sa att Trump antigen är en demokratisk infiltratör eller demokraternas bästa valarbetare.
Haha ja något sådant. Vi får se om Bill blir mer och mer uttalat fientlig mot Trump vad det lider. Skulle nog tro det. Speciellt efter Trump förlorat, då kommer Trump inte vara vatten värd. Bill försöker sätta sig på höga hästar över Washington posts mycket träffande artiklar om Trump men man kan inte påstå att han har något att komma med mot WP direkt, ej heller mot New York Times. De gamla avslöjarna av Watergate-skandalen. Trump liknar Nixon i mycket. Skumma fiffelgubbar. Det är fint se de gamla tidningarna blodtörstiga, lite liv är det kvar i dom.
2016-08-16, 21:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump

Citat:
YOUNGSTOWN, Ohio (AP) — Donald Trump called Monday for "extreme" ideological vetting of immigrants seeking admission to the United States, vowing to significantly overhaul the country's screening process and block those who sympathize with extremist groups or don't embrace American values.

"Those who do not believe in our Constitution, or who support bigotry and hatred, will not be admitted for immigration into our country," Trump said in a foreign policy address in Youngstown, Ohio. "Only those who we expect to flourish in our country — and to embrace a tolerant American society — should be issued visas."

Kan dock bli problem om folk ljuger (muslimer får ju ljuga enligt koranen-taqiya) kanske ett lögndetektortest vore något. Eller ett gristest för att se om de är muslimska eller ej.

Inte ens det är vattentätt. Kanske bäst att man går tillbaka till de regler som gällde före 1965 som gynnade väst och nordeuropa. Fast även där finns ju många muslimer idag som då skulle komma genom nätet. Om man nu inte instiftade regler som säger att man måste ha hela sin senaste 3 föregående generationer i nordvästeuropa för att få emigrera till USA.

Det skulle i alla fall bli ett uppsving för släktforskningen.

Fast orättvist mot de som sköter sig men har utländskt påbrå.

Fast att vilja bevara vita som en majoritet i USA är positivt för alla människor i längden globalt. Precis som det är bra om Kina bevaras som kinesiskt (HAN) och Afrika svart (ja det är skillnad på öst och västafrikaner)
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-16 kl. 22:05.
2016-08-16, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Haha ja något sådant. Vi får se om Bill blir mer och mer uttalat fientlig mot Trump vad det lider. Skulle nog tro det. Speciellt efter Trump förlorat, då kommer Trump inte vara vatten värd. Bill försöker sätta sig på höga hästar över Washington posts mycket träffande artiklar om Trump men man kan inte påstå att han har något att komma med mot WP direkt, ej heller mot New York Times. De gamla avslöjarna av Watergate-skandalen. Trump liknar Nixon i mycket. Skumma fiffelgubbar. Det är fint se de gamla tidningarna blodtörstiga, lite liv är det kvar i dom.
Trump är ju likt Nixon en landsförrädare som öppet hjälper främmande makter!
2016-08-16, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Människor är inte androider. Det talade ordet innehåller många fler nivåer en ren logik och propositionell materia (dvs pragmatik, konnotationer m.m.). Om vi vore androider så skulle inte humor finnas och inte hyperbol fungera. Om du själv är en android så kommer jag aldrig någonsin att kunna förklara det här för dig.
Om jag säger så här. Trump sade att Obama är creator of ISIS på ett möte i Florida för sex dagar sedan, där han stod utan teleprompters inför ett antal tusen människor.
Det var en publik på 10000 människor. http://nypost.com/2016/08/11/trump-supporters-splash-haters-with-soda-at-protest/
Om han säger något som kan misstolkas felaktigt så är väl det inte så himla konstigt?
Det är bara att kolla när George W. Bush skulle säga ett gammalt ordspråk från Tennessee: https://www.youtube.com/watch?v=eKgPY1adc0A
"Fool me, you can´t get fooled again."
Senast redigerad av pent-house 2016-08-16 kl. 22:03.
2016-08-16, 22:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Kan dock bli problem om folk ljuger (muslimer får ju ljuga enligt koranen-taqiya) kanske ett lögndetektortest vore något. Eller ett gristest för att se om de är muslimska eller ej.

Lögndetektortest skulle inte fungera då de har gud på sin sida i ljugandet. Gristestet skulle dock ha mycket stor tillförlitlighet.

Det bästa vore dock, som Trump sa först, att stoppa all muslimsk invandring. Det betyder att de som slinker igenom är förbjudna att besöka moskéer eller att äga en Koran på arabiska. Annars åker de ut igen. Ja, varför inte införa totalförbud mot moskéer och Koraner på arabiska? (Koraner på andra språk ska förstås uppmuntras, så att folk kan läsa på om skiten.)
2016-08-16, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du måste tänka på vem det är som talar. Det är O'reilly. Om han säger att det är jämnt är det inte speciellt jämnt, lyssna på hans gnällande istället så förstår du hur det står till egentligen. Som rubriken säger, Trump campaign in trouble. Det kommer bara bli värre. Som O'Reilly säger är det som om Trump inte vill vinna. Han gör bort sig hela tiden. Mindre av Trump vill O'Reilly se.
Men han säger att det är först efter Labor day som mätningarna kommer börja analyseras ordentligt. Innan dess är det ganska stiltje.
2016-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Trump

Inte ens det är vattentätt. Kanske bäst att man går tillbaka till de regler som gällde före 1965 som gynnade väst och nordeuropa. Fast även där finns ju många muslimer idag som då skulle komma genom nätet. Om man nu inte instiftade regler som säger att man måste ha hela sin senaste 3 föregående generationer i nordvästeuropa för att få emigrera till USA.

Det skulle i alla fall bli ett uppsving för släktforskningen.

Fast orättvist mot de som sköter sig men har utländskt påbrå.

Fast att vilja bevara vita som en majoritet i USA är positivt för alla människor i längden globalt. Precis som det är bra om Kina bevaras som kinesiskt (HAN) och Afrika svart (ja det är skillnad på öst och västafrikaner)

Ja det är ju därför han kom med flera förslag bla att man förhör nära och kära, kollar sociala medier etc.
2016-08-16, 22:16
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
När man står inför öppet mål, men dribblar bort sig själv och snubblar på bollen; när man skyller sina misstag och tillkortakommanden på andra; då framstår man som en förlorare.

Det andra du skriver är djupt ironiskt, för t.o.m. en diktator måste se till att vara i samklang med sitt folk, om han vill vara framgångsrik. Det där talesättet om att ledaren ska välja sig ett nytt folk, den möjligheten existerar inte i verkligheten.

Du tar steget längre än att skylla precis allt på media. Nu ska hela amerikanska folket få skulden. En riktig förlorarattityd.

En vinnarattityd är att ständigt förbättra sig själv, och växa med uppgiften. Oavsett hur övermäktig uppgiften förefaller. Trump har visat prov på det förut, men han är inte klar.

Det finns ingen större försvarare av aggressiva attacker från Trump än jag. Jag vill se aggressiva, våldsamma, förintande attacker. Men jag vill se fokus, gärna laserprecision. För att ta fotbollsanalogin igen: Jag vill se en spelare med 100% fokus på att laget ska få bollen i mål, inte någon som irrar runt på planen och jagar mygg. Speak softly, and carry a big stick. Och krossa ISIS.
Du verkar verkligen falla kort i din förståelse av vad som händer just nu. Och snälla ta inte upp O'Reilly som någon referens, han och hans byfåne Krautschnabel är bara två kappvändare som haft fel från början.

För att ta din fotbollsanalogi. Vad gör man när domaren flyttar målet. Trump borde bara attackera dems....nej Trump får bara attackera Bill, hitlary och Obongo.....nej Trump skall bara prata hitlary.....nej Trump får inte prata alls
1. Man gör publiken uppmärksam på det. För att få dem att påverka domarens domslut och fusk.
2. Man fortsätter attackera tills man har majoriteten av publiken med sig. Man går inte in i fosterställning, som du föreslår. Då har man isf redan förlorat.

Detta är just vad som håller på att hända. MSNBC och CNN är i frittfall och FOX är nu större än de båda ihop. Har aldrig tidigare hänt. Och detta sker pga Trump. Trump måste keep swinging.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in