2016-08-16, 17:21
Medlem
Finns det någon info om hur Johannas man drunknade?

Var det i badkaret efter mängder alkohol och frugan var den som hittade honom eller var det offentligt havsbad med vittne som styrker att det verkligen var en olycka?
Citera
2016-08-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon

Han ska ha ramlat ur sin båt i sjön Hjälmaren vid sommarstugan där det aktuella brottet har begåtts. Han ska ha haft alkohol i blodet. Förklaringen till dödsfallet är ifrågasatt, inte minst nu.
Citera
2016-08-16, 17:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon

Var det i badkaret efter mängder alkohol och frugan var den som hittade honom eller var det offentligt havsbad med vittne som styrker att det verkligen var en olycka?

Här finns lite:
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4172953-sommarstugemordet-41-aringens-makes-dod-granskas-pa-nytt

Lars Rogenfelt, som höll i utredningen:
- En av de märkligaste historier jag varit med om i mitt yrkesliv, säger han.

- Vi vände på alla stenar vi kunde utan att hitta tillräckliga bevis för att kunna inleda en förundersökning om mord eller dråp.

Runt årsskiftet 2014-2015 beslutade paret att gifta sig. Därefter tecknades en livförsäkring för maken med den 41-åriga kvinnan som förmånstagare. I augusti 2015 hittades maken livlös i Hjälmaren efter något som beskrevs som en båtolycka.

Han försvann på söndagkvällen, vid 10-tiden om jag minns rätt.
J*hanna väntade till måndagmorgonen med att anmäla att han
försvunnit. Båten hittades snabbt och efter någon timme hittades
den döde mannen i vattnet.

Citera
2016-08-16, 17:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Här finns lite:
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4172953-sommarstugemordet-41-aringens-makes-dod-granskas-pa-nytt

Lars Rogenfelt, som höll i utredningen:
- En av de märkligaste historier jag varit med om i mitt yrkesliv, säger han.

- Vi vände på alla stenar vi kunde utan att hitta tillräckliga bevis för att kunna inleda en förundersökning om mord eller dråp.

Runt årsskiftet 2014-2015 beslutade paret att gifta sig. Därefter tecknades en livförsäkring för maken med den 41-åriga kvinnan som förmånstagare. I augusti 2015 hittades maken livlös i Hjälmaren efter något som beskrevs som en båtolycka.

Han försvann på söndagkvällen, vid 10-tiden om jag minns rätt.
J*hanna väntade till måndagmorgonen med att anmäla att han
försvunnit. Båten hittades snabbt och efter någon timme hittades
den döde mannen i vattnet.

Jaså, det var ett märkligt fall även för polisen. Då räknar jag förstås in det som mord.

"- Det är klarlagt att paret inte var ensamt i stugan. Där fanns också två minderåriga barn, säger Lars Rogenfelt, som anser att tidpunkten för 41-åringens anmälan väcker ett stort antal frågor."

Då lär det vara "flyktingbarn". Fy fan vilken apa till människa hon är.
Edit: Den nu gripne 18-åringen var väl ett "minderårigt barn" vid den tidpunkten.
Senast redigerad av Readyfreddie 2016-08-16 kl. 17:32.
Citera
2016-08-16, 17:30
Medlem
OvissFramtids avatar
Johanna verkar vara en väldigt sjuk individ. Psykvård på livstid vore enda rätta straffet.
Senast redigerad av OvissFramtid 2016-08-16 kl. 17:33.
Citera
2016-08-16, 17:34
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, en djävligt märklig människa om det nu är som så att hon är skyldig, fan vet vad hon kan ha hittat på tidigare.
Ja är det inte fler mord i trakterna kring Arboga på senare tid som står olösta? Undrar om hon på nåt sätt är släkt med Sveriges kanske mest omskrivne mördare Olle Möller med hemvist i Närke?
Citera
2016-08-16, 17:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Johanna verkar vara en väldigt sjuk individ.

Det är mycket som framkommit i den här tråden som pekar i den
riktningen.

Ett citat av J*hanna som jag kommer att tänka på är:

"– Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik."

I dagens ljus får det en annan betydelse än vad jag tror hon
hade tänkt sig när hon gjorde uttalandet...

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141853-chefen-om-anklagelserna-efter-sexfilmen-med-flyktingpojkarna-smutskastning-

Citera
2016-08-16, 17:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ja är det inte fler mord i trakterna kring Arboga på senare tid som står olösta? Undrar om hon på nåt sätt är släkt med Sveriges kanske mest omskrivne mördare Olle Möller med hemvist i Närke?

Mja, ingen aning men angående Olle Möller så finns det ganska mycket tvivel om att han verkligen var skyldig till de mord han dömdes för.
Citera
2016-08-16, 17:37
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Det är med stor sannolik ett ensamkommande flyktingbarn (som har gripits samtidigt som 41-åringen JM), antingen bunden till henne via kärlek, eller via pengar, alternativt har ett utvisningsbeslut hängande över sig och ser sin chans att få ett ekonomiskt tillskott innan hemresan, men sannolikt en älskare, äldre än uppgivna 18 år.

Att det eskalerat så här är väl för att hon har kommit undan med allt större saker med tiden. En osynlig sköld har placerats runtom henne i hennes psyke, där hon i sin egen självbild ser sig som oövervinnerlig mästerbrottsling, en omvänd Sherlock Holmes. Tendenser av denna sköld visat sig i förra tråden, där hon försökt skylla ifrån sig, mörka, leda in tidningar på felaktiga spår.

Facebook-rippen gav även sken av frikostigt oplanerat leverne, med semesterresor, helikopterresor.

Till det kan läggas (både ryktesvis och sanningar) tillfälliga relationer, oansvarig vid hållande av familjehem, sex med flertalet f.d klienter, ostabil ekonomi trots branschverksamhet i mycket lönsam verksamhet och utbetalda livförsäkringar, hotfull mot f.d unga sexpartners, större intresse för egen skönhet med bröstoperationer, hårförlängningar och lösnaglar än betala företagsskatt.

Jag tycker själv att det var dumdristigt modigt att försöka lämna landet via Arlanda.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2016-08-16 kl. 17:47. Anledning: förtydligande
Citera
2016-08-16, 17:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jaså, det var ett märkligt fall även för polisen. Då räknar jag förstås in det som mord.

"- Det är klarlagt att paret inte var ensamt i stugan. Där fanns också två minderåriga barn, säger Lars Rogenfelt, som anser att tidpunkten för 41-åringens anmälan väcker ett stort antal frågor."

Då lär det vara "flyktingbarn". Fy fan vilken apa till människa hon är.
Edit: Den nu gripne 18-åringen var väl ett "minderårigt barn" vid den tidpunkten.

Var det barn från verksamheten eller andra barn, ifall de typ var barnvakt åt bekanta?
Citera
2016-08-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så måste det ju bara vara. Vilken vällusting till kvinna hon är, en riktig liten gottegris...
Men han då!!
Gräddtårta OCH en sexmaskin!!!!!
Citera
2016-08-16, 17:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var det barn från verksamheten eller andra barn, ifall de typ var barnvakt åt bekanta?
Om det nu är mord och hon inte då heller ville göra smutsjobbet återstår ju bara "flyktingbarn". Att hon skulle mörda någon med riktiga barn i närheten känns uteslutet. Kroppen skulle ju dessutom ut i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in