2016-08-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagellansMoln
Den misstänkte 18-åringen var alltså inneboende hos JM.

Och han misstänks ha misshandlat de pojkar som JM anklagas för att ha utnyttjat sexuellt.

Enligt birthday.se så bor det två grabbar 21 och 24 år, med svenskklingande namn, i samma lägenhet som JM?
Citera
2016-08-16, 16:59
Medlem
Så kvinnan som ligger med sina flyktingbarn är nu gripen för mordet på sin far och försökte nu fly landet med en ny flyktingpojke (som troligen är medskyldig till mordet), har jag förstått det rätt?

Drev far och mor också ett asylhem?
Citera
2016-08-16, 16:59
Medlem
ArischManns avatar
Är det alltså hon som hade sex med invandrar barn som dödat någon?
Det ärendet avskrevs väl dock? kanske dags att öppna det igen hon är ju helt sinnessjuk isf.
Citera
2016-08-16, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, så kom då den dag som de flesta av oss väntat in, inte förvånande..
Men jag kan inte sluta tycka att denna 41-åring är fan så klantig!!

Att ha ihjäl (troligtvis) sin karl relativt snabbt efter tecknad livförskring, låta misshandla (med hjälp av någon) grabbar som pekat ut en för sexuella trakasserier OCH ha ihjäl/beställa mord på sina päron- allt i ett förhållandevis högt tempo! Det är fan noll strategiskt och djävligt klantigt!

Är man en seriemördare så drivs man kanske av andra krafter än vanligt folk. Det är nog en del av charmen för henne att ligga lite på gränsen hela tiden.

Och det har ju gått bra hittills, hon klarade sig undan mordet på sin man, asylsexskandalen, följande hot och misshandel.

Nu är hon anklagad för mord och mordförsök på sina föräldrar. Men, anklagad har hon varit förut. Och det har ju gått bra då.

Jag tror inte att hon mår så dåligt nu. Hon mår nog riktigt bra, för hon ligger på gränsen till att åka fast, men hon vet att hon kommer klara sig undan det här också.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Att ha ihjäl (troligtvis) sin karl relativt snabbt efter tecknad livförskring, låta misshandla (med hjälp av någon) grabbar som pekat ut en för sexuella trakasserier OCH ha ihjäl/beställa mord på sina päron- allt i ett förhållandevis högt tempo! Det är fan noll strategiskt och djävligt klantigt!

Det kan man tycka, men å andra sidan tror jag inte att
det är på Hinseberg och på Kumla som man först ska
leta om man söker nobelpriskandidater...

Citera
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Så kvinnan som ligger med sina flyktingbarn är nu gripen för mordet på sin far och försökte nu fly landet med en ny flyktingpojke (som troligen är medskyldig till mordet), har jag förstått det rätt?

hade ingen anning om att det var hennes egen far & mor hon fick väl inga mer pengar...
Citera
Medlem
Varför anhölls kvinnan i sin frånvaro? Det var ju bara att gripa henne direkt. De hade ju span. Att polisen vill ha spektakulära gripanden på Arlanda stärker inte precis bilden av deras professionalitet. Rena dokusåpafasonerna.
Citera
2016-08-16, 17:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Ja.

Citat:

Nej.

Citera
2016-08-16, 17:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Inte då, kvinnor kan vara precis lika djävla onda och korkade som män, det här exemplaret har bara tagit saken till sin yttersta spets.

Att hon verkar klantig kan jag hålla med om men om man ska tro "byskvallret" från den andra tråden så är hon en fullblodsegoist som endast har haft sitt eget välbefinnande för ögonen.

Sådana människor brukar vara klantiga, de ser bara sina behov.
Citera
2016-08-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Enligt birthday.se så bor det två grabbar 21 och 24 år, med svenskklingande namn, i samma lägenhet som JM?

Och en kvinna född -63. Kom nu på att JM hade ju flyttat till Sthlm så det är väl nya lgh-ägarna. Adressändringen på JM har kanske inte gått igenom än.
Citera
2016-08-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja.

Nej.

Tack. Då är jag med på noterna.
Citera
2016-08-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att polisen har brukat journalisterna som "nyttiga idioter". Man har helt enkelt haft ögonen på det udda paret och sedan meddelat media lite information så att det udda paret fick panik.
Polisen har säkert lyssnat av telefonsamtal, följ chat på typ Facebook, och sedan fått tillräckligt för att få misstankarna bekräftade.
Att paret sedan greps på Arlanda....tja, vi kan nog vara säkra på att polisen var väl medvetna om ankomsten till flygplatsen!
Kvinnan greps på Arlanda. Antagligen efter att hon hade landat. Hon var ju anhållen i sin frånvaro. Var mannen greps är oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in