2016-08-16, 15:37
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
När höstterminen för skolor i Stockholms kommun snart inleds kommer det vara rejäla förändringar för vissa högstadieelever.

De går från nära 0% till 17 % flyktingar.

Ja, som Du nämner är det ett skattebelastat område, vilket brukar innebära att man skjutsar bort det man inte vill ta tag i, och i sin lugna del av verkligheten njuter sitt otium. Jag tror inte 17 % belast, förlåt berikning kommer ställa till med något annat än att deras öppna hjärtan slutes och de börjar tänka på sig själva i sin sits, dvs. ungefär som tidigare, men att delar av de 87% får skåda verkigheten
Citera
2016-08-16, 15:38
Medlem
Prawitzs avatar
Föräldrarna borde bli glada över det kompetensregn som sveper in över skolan. Massinvandringen är faktiskt allas ansvar eftersom så stor del av befolkningen har röstat för den.
Citera
2016-08-16, 15:38
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
När höstterminen för skolor i Stockholms kommun snart inleds kommer det vara rejäla förändringar för vissa högstadieelever.
*
Ett antal skolor skall få paviljoner byggda på skolgården, nya klassrum där det skall gå klasser för flyktingar, inklusive så kallade ensamkommande flyktingbarn:
https://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=1826065

....

Äppelviksskolan sticker ut då den ligger i ett område - "Gamla Bromma" - med hög medelinkomst. Skolan har normalt 640 elever och skall nu utökas med 112 st. De går från nära 0% till 17 % flyktingar.

....

Om det nu är ensamkommande pojkar, är väl alla typ 15? Det går årskurser 6-9 på skolan dvs 160 elever per årskurs. Uppskattningsvis är det 80 pojkar i årlurs nio. Till detta kommer nu 112 ytterligare pojkar i årskurs nio....
Citera
2016-08-16, 15:43
Medlem
Underbart !

Öppna era hjärtan mina vänner i Äppelviken ! Nu kommer det Nya Sverige till er !

Kan knappt vänta att se vad som händer inom några veckor. Blir nog en och annan tarrahush på tjejerna.
Citera
2016-08-16, 15:45
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Den här texten ska vara författad av två tjejer i åttondeklass. Väldigt "vuxet" och kanslimässigt språk kan tyckas:

Lite OT så tycker jag det är ett problem att många bland "bättre" folks barn, framförallt flickorna, tror att eftersom de behärskar språket så förstår de världen.

Jag uppfostrar min dotter till att språket är viktigt, men det viktigaste är att förstå världen, till exempel "humanekologin" i folkvandringar, och sammanhangen. Annars blir språket bara hokus-pokus. Som i åttondeklassernas skoltidningsalster.
Citera
2016-08-16, 15:53
Bannlyst
Citat:
Inga stora protester vad jag vet. Men jag tror helt ärligt de flesta inte riktigt förstått ännu vad detta innebär. Det är något helt nytt, det är inget flyktingboende som ska byggas (vilket brukar vara den klassiska orsaken till protester).

Ja, verkligen. M fick runt 45 % i senaste valet, SD runt 4 %. Kan nog skifta rejält om inget ändras.

SD växer i M områden.. Se artiklar om SD på strandvägen.
Citera
2016-08-16, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Föräldrarna borde bli glada över det kompetensregn som sveper in över skolan. Massinvandringen är faktiskt allas ansvar eftersom så stor del av befolkningen har röstat för den.

Inte jag! Jag har alltid röstat invandrakritisk. Ifrån Ny demokrati till SD.
Citera
2016-08-16, 15:57
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Lite OT så tycker jag det är ett problem att många bland "bättre" folks barn, framförallt flickorna, tror att eftersom de behärskar språket så förstår de världen.

Jag uppfostrar min dotter till att språket är viktigt, men det viktigaste är att förstå världen, till exempel "humanekologin" i folkvandringar, och sammanhangen. Annars blir språket bara hokus-pokus. Som i åttondeklassernas skoltidningsalster.

Jag ställde mig lite tveksam till att det här var helt och hållet deras egen text:

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/elever-i-appelviksskolan-foraldrar-sprider-rykten-om-nyanlanda/aRKpfi!8lTy6BtnaF0wULT1ZRPqnQ/

Tänkte att tjejerna kanske fått "hjälp" av en vuxen redaktör, kanske tom av en examinerad miljöpartist från Journalisthögskolan.
Senast redigerad av Furillen 2016-08-16 kl. 15:59.
Citera
2016-08-16, 16:00
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Jamen det var på tiden, inga ska komma undan. Bra att dom med inflytande och pengar får se problemen i sin vardag även dom och inte bara oss andra vanliga knegare. 😎 ska fira med en öl
Citera
2016-08-16, 16:06
Medlem
Nintendokids avatar
Ska man skratta eller gråta?

Längtar till skolresultaten ska presenteras. Skulle inte heller förvånas om sexuella trakasserier/våldtäkt skulle öka markant.
Citera
2016-08-16, 16:09
Medlem
Intressant läsning.

http://stockholm.etc.se/inrikes/appelviken-ett-av-de-mest-segregerade-omradena
Citera
2016-08-16, 16:12
Bannlyst
Helt underbar nyhet...men jag vill se ännnnu fler
muslimer till äppelviken, trots blodsockerfall
och allmänt tragisk jobbtisdag, sitter jag med
lika stort flin som jokern i batman.

Fatta, 110 muslimska 17-22 åriga män kommer stå så prydliga och välrakade vid skolstarten, med nyinköpta pennor och suddgummin. Sen när rektorn hållt sitt lintegrationstal kommer första lektionen;

08:15-09:00 obligstorisk rakning av alla blonda bombnedslag, en efter en får dom komma in till arabmännen..(obs inga föräldrar) kids only.
Senast redigerad av speedskater 2016-08-16 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in