Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-16, 05:38
Medlem
Citat:
om ingen vill ha jobbet får väl lönen höjas, men om det finns de som jobbar (slavar) för lägre löner så tänker de väl inte höja lönen. Men som sosse tycker jag inte det är en okej värld alls, jag anser att oavsett vad man jobbar med så ska man ha en okej levnadsstandard hellre än att några blir stormrika på andras jobb.

Jeans tillverkade i usa behöver inte alls vara dubbelt så dyra, tror du verkligen lönekostanden är så stor del av kostanden av det man köper i butiken?

trump är dock inte en speciellt bra kandidat här men det är då verkligen inte hillary heller. Det är hur som helst den amerikanska elitens val vilket land de vill ha, och de har valt att folk ska vara fattiga.
,
Högre Löner leder ju oftast till högre Priser.
Det kan nog stämma att Konsumentpriset på Kläder i VästEuropa/USA inte så mycket beror på lönerna i "Asien" då Lönerna där ör extremt låga. Vad kan en sömerska i typ Bangladech ha i Månadslön? Enl denna Artikel 300 kr men det är nog lite extremfall säj 600 kr/Månad
http://www.dn.se/ekonomi/de-tjanar-samst-i-varlden/
Vad skulle Lönen vara om Fabriken låg i USA med Amerikanska Löner?
Vad skulle då priset bli på Jeans/ T tröja........MADE IN USA?
Sen Plocka Färsk Frukt vad skulle Priset bli för ....1 kg Äpple om Lönerna var så höga att Amerikaner vill ha Jobbet?
2016-08-16, 05:54
Bannlyst
Expressen gillade inte Trumps tal. http://www.expressen.se/kronikorer/kassem-hamade/donald-trump-gor-en-riktig-insats-for-is/
Expressen skriver att Trump gör en insats för ISIS med hans utrikespolitiska tal igår. Gjorde han det, så var det väl inte hans avsikt?
2016-08-16, 06:08
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, den där artikeln var det gamla vanliga tendensiösa tramset. Hade det funnits riktig skit på Trump så skulle de ha plockat fram det för länge sedan.

Det enda som kan fälla honom är han själv, och hans egna brister. Och just nu ser det illavarslande ut på den punkten. Just Scott Adams har skrivit om detta. Jag länkar igen: http://blog.dilbert.com/post/148740944816/trump-prediction-update

Exakt. Just nu... Just nu! Just nu? Just nu.

Inte om en månad, två, tre, valdagen... Då vet vi inte hur det ser ut. Bara just nu. Vad som helst kan hända, hans tal igår var t.ex. ett steg i rätt riktning. Marginalerna för vad som är "just nu" och framtiden minskar dock hela tiden och jag tror att efter den sista debatten, men kanske till och med redan under den första, så har "just nu" och valdagen sammanflätats så pass mycket att Trump inte längre har tid att fixa sina misstag och ta igen i opinionen.

Men det skall bli spännande att se! Bra blogginlägg som vanligt från Scott Adams, rekommenderar alla att läsa det!
2016-08-16, 06:10
Medlem
Hallonet11s avatar
Trumps politiska direktiv i senaste talet är i många avseenden en kopia av Obamas nuvarande politik.

http://edition.cnn.com/2016/08/15/opinions/trump-isis-speech-bergen/index.html

Summering:

"Monday speech was the best foreign policy speech that he has ever given, but that's only because the bar is so low. Yes, it did have quite a number of specific policy proposals, but many of them the Obama administration has long been doing, and the new policy ideas are poorly conceived.
Ultimately, Donald Trump's speech is unlikely to sway undecided voters that he is their best option as their future commander in chief."
2016-08-16, 07:25
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potato...Russo
Jag tycker inte hon var speciellt bra, men jag kollade bara "höjdpunkter från debatterna".

Antyder du att det är svårt att tampas med Gudrun eller Sjöstedt? Måste erkänna att Sjöstedt är en skicklig debattör, men det är bara Fridolin och Romson som han lyckades vinna över om jag ska vara ärlig.

Varför vill inte Clinton hålla en presskonferens tycker du? Du borde vara enkelt för en skicklig debattör skulle jag tro. Även efter att FBI avrådde åtal mot henne. Det var ett bra tillfället att tala till väljarna skulle jag tycka.

Jo.

Eisehower deporterade en miljon. På ett år. Ytterligare en halv miljon flydde av rädsla för att bli arresterad. Enligt wikipedia.

Under Obama deporterades upp till en halvmiljon årligen.

Tycker du inte att Trump kanske har större chanser att lyckas än Obama?
Tycker du inte att många illegala flyr själva av rädsla ifall Trump blir president?
Tycker du inte att det faktum att gränspolisen endorsade Trump gör det enklare för att uppnå målen?

Ja, det är svårt att tampas med Jonas Sjödstedt och Gudrun Schyman om man vill vinna över de som inte redan är frälsta.

Email-grejen har blåsts upp till vansinniga proportioner, klart att hon vill lägga det bakom sig så fort som möjligt.

En miljon gripna är inte detsamma som en miljon deporterade. Speciellt inte med tanke på att det var så pass oorganiserat att samma person kunde gripas flera gånger.

Nej, jag tror inte att speciellt många kommer att fly tillbaka bara för att Trump blir president. Eisenhower-planen misslyckades på 50-talet, ser inte varför den skulle lyckas nu. Gränspolisen är alldeles för begränsad för att kunna utföra deportation av 11 miljoner och sedan kunna stänga gränsen. Men det är klart, heter man Donald Trump så belastas man inte av sådana triviala saker som brist på resurser. Det är ju bara att göra. Han är en "doer" trots allt.
2016-08-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Expressen gillade inte Trumps tal. http://www.expressen.se/kronikorer/kassem-hamade/donald-trump-gor-en-riktig-insats-for-is/
Expressen skriver att Trump gör en insats för ISIS med hans utrikespolitiska tal igår. Gjorde han det, så var det väl inte hans avsikt?

Vare sig Expressen eller annan MSM har aldrig rapporterat något positivt om Trump som person eller om hans uttalanden, det är planerat så naturligtvis. MSM och dess desinformatörer skall vi bara skratta åt, att bli journalist eller agera kröniktör är väl ett av de mesta lågkompetent arbete en samhällsparasit kan åta sig - undantag finns vissa har ärligt uppsåt som t ex JanneJosefsson.
Senast redigerad av CalleDussin 2016-08-16 kl. 10:41.
2016-08-16, 11:13
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Vare sig Expressen eller annan MSM har aldrig rapporterat något positivt om Trump som person eller om hans uttalanden, det är planerat så naturligtvis. MSM och dess desinformatörer skall vi bara skratta åt, att bli journalist eller agera kröniktör är väl ett av de mesta lågkompetent arbete en samhällsparasit kan åta sig - undantag finns vissa har ärligt uppsåt som t ex JanneJosefsson.

Det hade självklart varit ett annat ljud i skällan om media gått i Trumps och hans gelikars ledband. Då hade ni sjungit deras lovsång. Personligen tycker jag Trump har skapat sin negativa press helt på egen hand och det finns ett hav att ösa ur. Personligen tror jag inte all världens media är korrupt. Personligen tycker jag att journalister och media har ett mycket viktigt arbete i en samhällsapparat. Det finns naturligtvis de som agerar i fel ärende men det finns rötägg i alla yrkesgrupper.
2016-08-16, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Det hade självklart varit ett annat ljud i skällan om media gått i Trumps och hans gelikars ledband. Då hade ni sjungit deras lovsång. Personligen tycker jag Trump har skapat sin negativa press helt på egen hand och det finns ett hav att ösa ur. Personligen tror jag inte all världens media är korrupt. Personligen tycker jag att journalister och media har ett mycket viktigt arbete i en samhällsapparat. Det finns naturligtvis de som agerar i fel ärende men det finns rötägg i alla yrkesgrupper.

Trump säger kontroversiella saker och då får man också räkna med mycket media-tid, det stämmer. Däremot går det hela till överdrift när msm passar på att förstora upp och förvränga vartenda uttalande som Trump gör. Rubrikerna han får är helt enkelt inte proportionellt till vad han säger eftersom att media har bestämt sig för att hindra hans väg till vita huset oavsett vilka metoder som krävs. Sorgligt men sant, tack och lov dör de vanliga medierna ut mer och mer och ger plats till nya fräscha upplägg.
2016-08-16, 11:52
Bannlyst
Är 5 september datumet pengarna tar slut för Trump?Är det möjligt att Pence tar över då?
2016-08-16, 11:53
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11

Du tycker en väldigt massa men dina åsikter saknar verklighetsförankring. Personligen hade jag varit jävligt skeptisk mot Trump om media hyllat honom. Inte för att det någonsin skulle ske; är man ens öppen för möjligheten så har man ingen förståelse för sin omvärld.
2016-08-16, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trump säger kontroversiella saker och då får man också räkna med mycket media-tid, det stämmer. Däremot går det hela till överdrift när msm passar på att förstora upp och förvränga vartenda uttalande som Trump gör. Rubrikerna han får är helt enkelt inte proportionellt till vad han säger eftersom att media har bestämt sig för att hindra hans väg till vita huset oavsett vilka metoder som krävs. Sorgligt men sant, tack och lov dör de vanliga medierna ut mer och mer och ger plats till nya fräscha upplägg.
Trumps egna har tröttnat på att han skyller allt på medierna.Bör han inte dumpa den strategin?
2016-08-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Är 5 september datumet pengarna tar slut för Trump?Är det möjligt att Pence tar över då?

Varför tramsar du bara? Är du ett shill som får betalt eller? Du verkar ju skriva enbart för att få upp din postcount, du bidrar verkligen med helt hjärndöda inlägg till tråden. Du för inga resonemang eller förklarar dina tankar.

Vad tyder på att Trump skulle få slut på pengar den femte September?

Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Trumps egna har tröttnat på att han skyller allt på medierna.Bör han inte dumpa den strategin?

Nej han bör inte dumpa den. Hela hans kampanj går ut på att han är en outsider och det måste han hålla kvar vid. Det är en stor anledning till att han har kommit så långt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in