Citat:
Ursprungligen postat av
Potato...Russo
Jag tycker inte hon var speciellt bra, men jag kollade bara "höjdpunkter från debatterna".
Antyder du att det är svårt att tampas med Gudrun eller Sjöstedt? Måste erkänna att Sjöstedt är en skicklig debattör, men det är bara Fridolin och Romson som han lyckades vinna över om jag ska vara ärlig.
Varför vill inte Clinton hålla en presskonferens tycker du? Du borde vara enkelt för en skicklig debattör skulle jag tro. Även efter att FBI avrådde åtal mot henne. Det var ett bra tillfället att tala till väljarna skulle jag tycka.
Jo.
Eisehower deporterade en miljon. På ett år. Ytterligare en halv miljon flydde av rädsla för att bli arresterad. Enligt wikipedia.
Under Obama deporterades upp till en halvmiljon årligen.
Tycker du inte att Trump kanske har större chanser att lyckas än Obama?
Tycker du inte att många illegala flyr själva av rädsla ifall Trump blir president?
Tycker du inte att det faktum att gränspolisen endorsade Trump gör det enklare för att uppnå målen?
Ja, det är svårt att tampas med Jonas Sjödstedt och Gudrun Schyman om man vill vinna över de som inte redan är frälsta.
Email-grejen har blåsts upp till vansinniga proportioner, klart att hon vill lägga det bakom sig så fort som möjligt.
En miljon gripna är inte detsamma som en miljon deporterade. Speciellt inte med tanke på att det var så pass oorganiserat att samma person kunde gripas flera gånger.
Nej, jag tror inte att speciellt många kommer att fly tillbaka bara för att Trump blir president. Eisenhower-planen misslyckades på 50-talet, ser inte varför den skulle lyckas nu. Gränspolisen är alldeles för begränsad för att kunna utföra deportation av 11 miljoner och sedan kunna stänga gränsen. Men det är klart, heter man Donald Trump så belastas man inte av sådana triviala saker som brist på resurser. Det är ju bara att göra. Han är en "doer" trots allt.