2006-12-18, 10:56
Medlem
SarangHaes avatar
Dom går in i studion nästa år och 2008 kommer albumet.
Citera
2006-12-18, 11:08
Medlem
roppans avatar
SlipKnot känns ju lite högstadie, men jag föraktar dem inte. Vissa låtar är rena mästerverk. Dock håller jag numera Stone Sour som favoriter av dessa två band, delvis för att jag såg Stone Sour live i somras på Hultsfred. Tilläggas bör att jag sett även SlipKnot, i hovet för några år sedan.

Corey är en förbaskat bra sångare och låtskrivare. Hans breda röstregister är faktiskt svårslaget. Ska bli intressant att se hur nya skivan låter när den kommer.
Citera
2006-12-18, 16:00
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Dolta spåret? Antar du snackar om Eeyore kanske, den är inte alls dålig

Som sagt har Slipknot uppehåll, nytt album är planerat till 2008 men nu sysslar flera av dem med deras andra projekt. Håller till godo med DVD'n som kom för över en vecka sen nu, bra grejer

Att de blivit mjuka håller jag verkligen inte med om, de fortsätter i samma stil. Visst, musiken kanske inte är lika grov som den var på Iowa, men de har verkligen inte förändrats.

Mjukare har dem ju visst blivit!
Och de har ju bytt stil totalt i princip!
Kanske lite mer stil som på första skivan..
Men Iowa är och förblir deras bästa skiva.
Citera
2006-12-18, 16:10
Medlem
Diablesss avatar
Gillar bara låten Duality,är mer fascinerad av deras masker än av musiken. Gillar speciellt psycho-clownen.
Citera
2006-12-18, 16:33
Medlem
Coltraners avatar
Den första skivan (nej inte Mate, feed, kill, repeat utan den självbetitlade) tycker jag är den bästa. Även fast jag idag inte vill påminnas att jag gillade ett sånt band eller ens sån musik så har den skivan fortfarande viss charm och var när jag gillade i det närmaste genialisk sen gick det utför. Efter Iowa har jag inte hört från dem..
Citera
2006-12-19, 16:05
Medlem
Night Stalkers avatar
Ja Eyeore heter den ja. Jag har för mig om att man var tvungent att spola 20 minuter för att få höra någon spy och lite annat trams innan låten satte igång.
Citera
2007-05-19, 16:32
Medlem
TheFightingEggs avatar
Mate, Feed, Kill, Repeat är ju nästan det enda vettiga de har släppt.
Citera
2008-05-04, 22:07
Medlem
Mindfieldss avatar
Slipknot - 74267000027

Ja jag kanske är slow men jag har inte lyckats lista ut vad siffrorna står för
någon som vet?
Citera
2008-05-04, 23:20
Medlem
Adversariuss avatar
Det var den kod som står under streckkoden(produktnumret eller vad det nu heter), på deras förra platta, Mate.Feed.Kill.Repeat.
Senast redigerad av Adversarius 2008-05-04 kl. 23:22.
Citera
2008-05-04, 23:22
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det var produktnumret(eller vad det nu heter), alltså den kod som står under streckkoden, på deras förra platta, Mate.Feed.Kill.Repeat.

Och med deras "förra" menar du såklart deras första
Citera
2008-05-04, 23:24
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Och med deras "förra" menar du såklart deras första
Har vi något pris för årets mest onödiga tangentslitage här på Flashback? Om inte, ska jag genast organisera en kommité. Guld och gröna skogar till den som kan komma på ett enda sätt denna kommentar kan gynna någon på.
Citera
2008-05-04, 23:35
Medlem
Mindfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Har vi något pris för årets mest onödiga tangentslitage här på Flashback? Om inte, ska jag genast organisera en kommité. Guld och gröna skogar till den som kan komma på ett enda sätt denna kommentar kan gynna någon på.

Hehe klart att han tar chanses och vara lite besserwisser^^
Ne men vafan...jaha låter lite långsökt å göra en "låt" av de där siffrorna på förpackningen...trodde det var nåt coolare och mer mystiskt än det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in