2016-08-15, 21:31
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag hade ju skrivit fel år där. 2016 ska det vara och inget annat.

2016-06-16 – Ett hotfullt besök
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/...-publiceringen

2016-07-10 – Misshandel
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...t-misshandlade

Så om de inte är samma personer så verkar hon ha tillgång till en del element som är villiga att begå brott åt henne...
Citera
2016-08-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om de hade attackerats av okända personer och om modern inte hade pekat ut någon skulle JM inte vara intressant för polisen idag. Jag börjar undra om JM överhuvudtaget är intressant för polisen eller om detta handlar om någon strategi, typ fälla från polisens sida i syfte för att locka fram den verkliga GM. Som JM spelar med i.Jag har i alla fall aldrig varit med om att en person pekats ut i media på detta sätt utan att bli gripen.
Nja det kan vara så, baserat på uttalandet från polisen som utredde makens död, att man när maken dog verkligen hade känslan av att hon var inblandad och när det då händer något sådant här i hennes absoluta närhet så snart igen så riktas ju naturligtvis blickarna också mot henne igen.

Angående utpekandet i media så instämmer jag, jag kan inte minnas något liknande tidigare, väldigt märkligt är det.
Citera
2016-08-15, 21:33
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.41729...anskas-pa-nytt

Från artikeln

Citat:
Ursprungligen postat av VLT
...
Till saken hör att 41-åringen och den drunknade maken hade ett stormigt förhållande. Anhöriga som VLT varit i kontakt med beskriver förhållandet som ”hit och dit”. Runt årsskiftet 2014-2015 beslutade emellertid paret att gifta sig. Därefter tecknades en livförsäkring för maken med den 41-åriga kvinnan som förmånstagare. I augusti 2015 hittades maken livlös i Hjälmaren efter något som beskrevs som en båtolycka.
...
Alltså, varför ta en livförsäkring i deras läge. De är vuxna människor som har gift sig nyligen. Inte som att hon är någon hemmafru som saknar inkomst för att hon offrat sin karriär för deras familj. Samma med Mats Alm och Linda Chen. Varför ska en vuxen förvärvsarbetande människa i dagens Sverige få ut livförsäkring för sin make/maka?

För barn är det relevant, eller som sagt om den ena är beroende av den andras inkomster, t ex en hemmafru/man eller som äldre generationens kvinnor som knappt får någon pension för att de tjänat för lite.

För övrigt - om din partner vill teckna livförsäkring för dig - spring långt bort!

Citat:
Om de hade attackerats av okända personer och om modern inte hade pekat ut någon skulle JM inte vara intressant för polisen idag. Jag börjar undra om JM överhuvudtaget är intressant för polisen eller om detta handlar om någon strategi, typ fälla från polisens sida i syfte för att locka fram den verkliga GM. Som JM spelar med i.Jag har i alla fall aldrig varit med om att en person pekats ut i media på detta sätt utan att bli gripen.
Det kan man väl inte veta. Kan finnas omständigheter, vittnesmål, motivbilder och kopplingar eller beteenden som pekar i JM:s riktning. Även om det läckt så vet vi inte detaljerna.
Senast redigerad av TigerKid 2016-08-15 kl. 21:39.
Citera
2016-08-15, 21:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Alltså, varför ta en livförsäkring i deras läge. De är vuxna människor som har gift sig nyligen. Inte som att hon är någon hemmafru som saknar inkomst för att hon offrat sin karriär för deras familj. Samma med Mats Alm och Linda Chen. Varför ska en vuxen förvärvsarbetande människa i dagens Sverige få ut livförsäkring för sin make/maka?

För barn är det relevant, eller som sagt om den ena är beroende av den andras inkomster, t ex en hemmafru/man eller som äldre generationens kvinnor som knappt får någon pension för att de tjänat för lite.

För övrigt - om din partner vill teckna livförsäkring för dig - spring långt bort!

Det kan man väl inte veta. Kan finnas omständigheter, vittnesmål, motivbilder och kopplingar eller beteenden som pekar i JM:s riktning. Även om det läckt så vet vi inte detaljerna.

Håller med dig! Och som jag skrev tidigare så undrar jag varför man inte kan hålla sig några år med att mörda sin andra hälft efter att man tecknat en livförsäkring? Så sjukt klantigt om man vill komma undan med det tills man själv går i graven.

Och ännu mer klantigt att blanda in mord och mordförsök på sina föräldrar snart efteråt och dessutom i samma område
Citera
2016-08-15, 21:50
Medlem
lasternassummas avatar
I kronologisk ordning kan det vara fråga om dessa brott
– Mord (2015)
– Försäkringsbedrägeri (2015)
– HVB-hem drevs utan tillstånd (2016)
– Sex med flyktingpojkar (2016)
– Övergrepp i rättssak (2016)
– Misshandel (2016)
– Övergrepp i rättssak (2016)
– Mord (2016)
– Mordförsök (2016)

Att allt detta är en slump är så osannolikt, så det finns inte.
Om det är en och samma person inblandad i allt så är det
en person med manipulativ förmåga som överträffar det
mesta. Helge Fossmo skulle framstå som en korgosse, i
jämförelse.
Om polisen hade bevis så hade någon redan varit anhållen.

Läs här om vad Lars Rogenfelt, numera pensionerad polis,
säger om utredningen kring drunkningsfallet 2015.
"– En av de märkligaste historier jag varit med om i mitt yrkesliv, säger han."
Jag läser mellan raderna att polisen blev överlistad av en
mördare, som kom undan.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-15 kl. 21:58.
Citera
2016-08-15, 22:09
Medlem
Livförsäkringen, den är verkligen komprometterande.
Citera
2016-08-15, 22:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Du är bra på att blanda om korten och vända och vrida på allt. Du frågade tidigare varför inte JM redan är gripen. Var inte orolig, polisen bidar sin tid.

Det här citatet nedan från den gamle snuten säger ju det mesta. Tidigare i tråden var det någon som påstods sig ha varit med vid räddningsarbetet och denne kunde garantera att det var en olycka. När en annan användare påpekade att en detalj som denne nämnde inte stämde med medierapporteringen så försvann användaren från tråden.
Citat:
- En av de märkligaste historier jag varit med om i mitt yrkesliv, säger han.

- Vi vände på alla stenar vi kunde utan att hitta tillräckliga bevis för att kunna inleda en förundersökning om mord eller dråp.

Hon utförde det första mordet snyggt, hon fick blodat tand. Hon anser sig smart nog för att kunna komma undan med sådant här. Hittills har hon fått rätt i det.

Jag lutar mer och mer och mer åt att hon skulle vara adopterad.

Detta att mordet i stugan skedde på den döde sambons födelsedag, det är ju bara...skumt. Betyder förmodligen inget men ändå. Föräldrarna har alltså betalat både bil, skatteskuld och lägenhet åt henne innan. Nu vart det väl slut med gåvorna då de var osams efter allt som hänt och då blir hon vansinnig. Psykopatens kärna är ilska. Den som utförde mordet skulle med all sannolikhet betalas med pengarna som JM hade tänkt sig få från det saftiga arvet.

Jag tror för övrigt att det var Jafar Jafar som var den som ringde samtalet till tidningen och försökte bluffa att han tolkade åt en utav pojkarna från sexskandalen som de hävdade skulle ta tillbaka sina uppgifter. Jafar har ju nämligen arbetat för JM som tolk på hennes flyktingboende.

Hon har läst socionomutbildning. Typiskt för barn från missbrukarfamiljer att vilja "förstå" och därför väljer sådana utbildningar. Jag menar nu, om hon är adopterad, att hennes biologiska föräldrar var missbrukare.
Citera
2016-08-15, 22:35
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Du är bra på att blanda om korten och vända och vrida på allt. Du frågade tidigare varför inte JM redan är gripen. Var inte orolig, polisen bidar sin tid.

Det här citatet nedan från den gamle snuten säger ju det mesta. Tidigare i tråden var det någon som påstods sig ha varit med vid räddningsarbetet och denne kunde garantera att det var en olycka. När en annan användare påpekade att en detalj som denne nämnde inte stämde med medierapporteringen så försvann användaren från tråden.

Hon utförde det första mordet snyggt, hon fick blodat tand. Hon anser sig smart nog för att kunna komma undan med sådant här. Hittills har hon fått rätt i det.

Jag lutar mer och mer och mer åt att hon skulle vara adopterad.

Detta att mordet i stugan skedde på den döde sambons födelsedag, det är ju bara...skumt. Betyder förmodligen inget men ändå. Föräldrarna har alltså betalat både bil, skatteskuld och lägenhet åt henne innan. Nu vart det väl slut med gåvorna då de var osams efter allt som hänt och då blir hon vansinnig. Psykopatens kärna är ilska. Den som utförde mordet skulle med all sannolikhet betalas med pengarna som JM hade tänkt sig få från det saftiga arvet.

Jag tror för övrigt att det var Jafar Jafar som var den som ringde samtalet till tidningen och försökte bluffa att han tolkade åt en utav pojkarna från sexskandalen som de hävdade skulle ta tillbaka sina uppgifter. Jafar har ju nämligen arbetat för JM som tolk på hennes flyktingboende.

Hon har läst socionomutbildning. Typiskt för barn från missbrukarfamiljer att vilja "förstå" och därför väljer sådana utbildningar. Jag menar nu, om hon är adopterad, att hennes biologiska föräldrar var missbrukare.

ang adoption så var hennes mor bara 25 när hon fick henne. Det är ovanligt att adoptera i så låg ålder tror jag.
Citera
2016-08-15, 22:45
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
ang adoption så var hennes mor bara 25 när hon fick henne. Det är ovanligt att adoptera i så låg ålder tror jag.
Om det du säger stämmer så är det garanterat en adoption då JMs officiella mor är 63 år och JM 41. Var hon 25 år när hon fick henne så var JM redan 3 år gammal.

Det behöver ju inte ha handlat om en adoption från första början utan en akut placering i socialtjänstens regi. Om barnet trivs och har det bra i det hemmet där det blir placerat så kan det bli så att det bor kvar. Jag vet själv ett exempel på det.
Citera
2016-08-15, 22:48
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Om det du säger stämmer så är det garanterat en adoption då JMs officiella mor är 63 år och JM 41. Var hon 25 år när hon fick henne så var JM redan 3 år gammal.

Det behöver ju inte ha handlat om en adoption från första början utan en akut placering i socialtjänstens regi. Om barnet trivs och har det bra i det hemmet där det blir placerat så kan det bli så att det bor kvar. Jag vet själv ett exempel på det.

Bra jobbat, jag räknade fel. Hon (officiella moder) var väl 22 eller 23 då, ännu ovanligare att få för sig att adoptera då.
Citera
2016-08-15, 22:58
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Oj jävlar vad komprometterande uppgifter - Ferrarin bekostad med försäkringspengar från makens död. Verkar ju för fan lida av nån slags psykopatmördarhybris
Citera
2016-08-15, 23:03
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Från samma artikel:

*omyndiga - men vems barn var det? Det står ju inte att barnen är besläktade med JM?
Makarna, den drunknade och JM har väl tvillingungar ihop...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in