2016-08-15, 16:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910

Efter att ha läst en del så har jag fått intrycket att den generella Android-telefonen ofta är sämre på att ha en korrekt och uppdaterad lokation än en iPhone. Varför vet jag inte (sämre GPS-modul? sämre mjukvara?) men det verkar vara så.

Främst beror det på att iPhones GPS-modul har stöd för ryska Glonass som har rätt bra täckning över skandinavien (pga närheten till ryssland då satellitbanorna är riktade och synkade så att många satelliter befinner sig samtidigt över ryssland).

Android-telefoners GPS-moduler har ofta stöd för GPS/Galileo där Galileo ännu inte erbjuder samma funktionalitet som Glonass. De flesta GPSmoduler har bara stöd för två system så tillverkarna får välja mellan Galileo och Glonass.

Citat:
Ursprungligen postat av argenau
Kabuto
Omanyte
Hitmonlee
Tangela

De fyra sista har jag inte ens sett i Sverige. Fångade till och med en Vaporeon (cp1509) på stranden.

En vecka hemma och det bästa som dök upp var en Slowpoke. Skitspel.

Hitmonlee fick jag vid en pokestop i Grebbestad där någon lagt en lure-modul. Man får ganska ofta ovanliga monster där någon lägger sådana.
Annars har jag märkt att det är mycket färre monster i de områden man redan avverkat. Det är bara om det är många andra spelare i närheten som det dyker upp monster. Är man helt ensam så är det också helt dött i omgivningen. Det märks också i Sightings som oftast bara visar ett monster mot tidigare 3-6 st oavsett var man är.
Senast redigerad av Megaforce 2016-08-15 kl. 17:04.
Citera
2016-08-15, 17:31
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Många accounts som har blivit permanent bannade/deletade senaste dagarna pga. botting.
Någon här som blivit drabbad?

Kan ju hoppas att detta är början vi ser på krafttag från niantic mot bottarna

IV blir inte bättre när du evolvar nä, men 80% är ändå hyffsat bra så jag själv hade nog kört på den, kan ju ta en evighet att hitta en med bättre IV än så.

Kan personligen intyga att även om man fått ett par bottar bannade är det VÄLDIGT många som klarade sig från bannen.

Det ger bra fina pokemons och i mitt fall handlar det inte om att kunna röra sig, då det är någonting jag inte kan. Alla får spela på sitt sätt de väljer hur det sedan ses eller går är en annan sak.

Angående botting så kommer det aldrig att försvinna, hur mycket de än försöker, bara att titta på alla andra stora online spel. Folk bottar redan med lyckade resultat.. Det blir lite av en katt och råtta lek bara.
Citera
2016-08-15, 17:51
Medlem
TeslaTeslas avatar
Hur går det till när man räknar ut IV's?
Citera
2016-08-15, 17:58
Medlem
NirvanAs avatar
Värdeelöööst, hur kan man få jynx ut ett 10km ägg, inte ens hög CP <1000cp, duger inte till nåt, dessutom hade jag redan 5 sen innan... verkar vara helt omöjligt att få snorlax eller lapras i 10km ägg
Citera
2016-08-15, 18:17
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Främst beror det på att iPhones GPS-modul har stöd för ryska Glonass som har rätt bra täckning över skandinavien (pga närheten till ryssland då satellitbanorna är riktade och synkade så att många satelliter befinner sig samtidigt över ryssland).

Android-telefoners GPS-moduler har ofta stöd för GPS/Galileo där Galileo ännu inte erbjuder samma funktionalitet som Glonass. De flesta GPSmoduler har bara stöd för två system så tillverkarna får välja mellan Galileo och Glonass.

Åhfan. Det var ju intressant iaf!
Citera
2016-08-15, 18:27
Medlem
MarqsN92s avatar
Abra IV:
Maximum : 91.1%
Average : 79.8%
Minimum : 73.3%

Fattar inte. När får man max/lägst? Säkert jag som är korkad men förstår ingenting på den där sidan.
Citera
2016-08-15, 18:34
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Drog igång en bot iförrgår bara för att testa hur det fungerar i praktiken. Lät den vara igång 2 timmar och den blev level 11.
Den sprang runt i Stockholm och farmade Pokéstops och fångade Pokémons på vägen. Satan va mycket Pokébollar den samlade på sig, den slängde automatiskt när den fick fullt i inventory.

Detta var en gratis bot, finns en som kostar pengar också som säkert är ännu mer avancerad och svårare att upptäcka. På den sidan som var ett slags hacking/fusk forum sålde de flera konton level 30+ för bara några enstaka Dollar. Cirkulerar nog väldigt mycket bottar och folk som GPS spoofar i sina telefoner.

Ska tillägga att på spelet i min telefon som jag ej fuskat något är jag level 11. Boten blev alltså nästan högre level än mig på bara 2 timmar.
Citera
2016-08-15, 18:34
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Abra IV:
Maximum : 91.1%
Average : 79.8%
Minimum : 73.3%

Fattar inte. När får man max/lägst? Säkert jag som är korkad men förstår ingenting på den där sidan.

Varje pokemon är olika kan ha allt mellan 1-15 i varje stat vilket är: strenght, stamina och defence.
Dessa stats kan man tyvärr inte se. Men låt säga den har 15-15-15 då har du en 100% IV pokemon, ju högre stat de har desto mer stats får de när dom levlas upp sedan.

Men ha i åtanke att dom gömda statsen oftast är bättre än bara en hög CP siffra.

Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix Wright
Drog igång en bot iförrgår bara för att testa hur det fungerar i praktiken. Lät den vara igång 2 timmar och den blev level 11.
Den sprang runt i Stockholm och farmade Pokéstops och fångade Pokémons på vägen. Satan va mycket Pokébollar den samlade på sig, den slängde automatiskt när den fick fullt i inventory.

Detta var en gratis bot, finns en som kostar pengar också som säkert är ännu mer avancerad och svårare att upptäcka. På den sidan som var ett slags hacking/fusk forum sålde de flera konton level 30+ för bara några enstaka Dollar. Cirkulerar nog väldigt mycket bottar och folk som GPS spoofar i sina telefoner.

Ska tillägga att på spelet i min telefon som jag ej fuskat något är jag level 11. Boten blev alltså nästan högre level än mig på bara 2 timmar.

Har du ej erfarenhet av botting gör det inte på något konto du inte är redo att förlora för tillfället!
Senast redigerad av Fishdicks 2016-08-15 kl. 18:37.
Citera
2016-08-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishdicks
Varje pokemon är olika kan ha allt mellan 1-15 i varje stat vilket är: strenght, stamina och defence.
Dessa stats kan man tyvärr inte se. Men låt säga den har 15-15-15 då har du en 100% IV pokemon, ju högre stat de har desto mer stats får de när dom levlas upp sedan.

Men ha i åtanke att dom gömda statsen oftast är bättre än bara en hög CP siffra.

Har du ej erfarenhet av botting gör det inte på något konto du inte är redo att förlora för tillfället!
En pokemon med högre CP kommer vinna över en med lägre CP fast med bättre IVs.
Dock går CP att förbättra, men inte IVs...
Citera
2016-08-15, 18:40
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishdicks

Men vad menas med dessa levels som står till vänster? Level 19 = 91%

http://imgur.com/a/UWRVa
Citera
2016-08-15, 18:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Men vad menas med dessa levels som står till vänster? Level 19 = 91%

http://imgur.com/a/UWRVa
Är väl din/användarens level?
Citera
2016-08-15, 18:48
Medlem
xaniixs avatar
Jag hittade en märklig Pokémon när jag gick en runda i stan idag. Den svarta inringade på bilden nedanför kan någon vara så snäll och berätta vad det är för pokémon och hur rare den är?

http://imgur.com/a/Fme5a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in