Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Efter att ha läst en del så har jag fått intrycket att den generella Android-telefonen ofta är sämre på att ha en korrekt och uppdaterad lokation än en iPhone. Varför vet jag inte (sämre GPS-modul? sämre mjukvara?) men det verkar vara så.
Främst beror det på att iPhones GPS-modul har stöd för ryska Glonass som har rätt bra täckning över skandinavien (pga närheten till ryssland då satellitbanorna är riktade och synkade så att många satelliter befinner sig samtidigt över ryssland).
Android-telefoners GPS-moduler har ofta stöd för GPS/Galileo där Galileo ännu inte erbjuder samma funktionalitet som Glonass. De flesta GPSmoduler har bara stöd för två system så tillverkarna får välja mellan Galileo och Glonass.
Citat:
Ursprungligen postat av argenau
Kabuto
Omanyte
Hitmonlee
Tangela
De fyra sista har jag inte ens sett i Sverige. Fångade till och med en Vaporeon (cp1509) på stranden.
En vecka hemma och det bästa som dök upp var en Slowpoke. Skitspel.
Hitmonlee fick jag vid en pokestop i Grebbestad där någon lagt en lure-modul. Man får ganska ofta ovanliga monster där någon lägger sådana.
Annars har jag märkt att det är mycket färre monster i de områden man redan avverkat. Det är bara om det är många andra spelare i närheten som det dyker upp monster. Är man helt ensam så är det också helt dött i omgivningen. Det märks också i Sightings som oftast bara visar ett monster mot tidigare 3-6 st oavsett var man är.