2016-08-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftgrogg
Jag har tänkt i samma banor.
Ska testa med en avfuktare, som klipper 150m2. Hoppas och tror det ska minska doftspridningen också.

Ja precis bara det inte torkar för snabbt å blir dålig smak på rökat 🤔. Men vet inte hur det där funkar till 100%
Citera
2016-08-15, 18:45
Medlem
Saftgroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbagrov
Ja precis bara det inte torkar för snabbt å blir dålig smak på rökat 🤔. Men vet inte hur det där funkar till 100%

Vi får vara testpiloter
Bara o känna o klämma hur torra de är... o sen kurera rätt.
Citera
2016-08-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftgrogg
Vi får vara testpiloter
Bara o känna o klämma hur torra de är... o sen kurera rätt.

Jag som inte vill hantera för mkt skörd hemma tänker också köra ett pilotprojekt i år vad det gäller kureringen. Ska köra allt i lufttäta stålbehållare och slänga i ett par humid packs (som funkar fantastiskt vid långtidsförvaring btw) och låta det stå och självkurera i samma gamla lada som jag använt för torkningen.
Kanske inte blir lika lyckat resultat som hederlig burpning men bra mkt säkrare.
Citera
2016-08-16, 01:45
Medlem
HJÄLP! Har fått mögel på mina plantor, fast bara lite lite, klippt bort kanske 3g utav 70, borde jag oroa mig att det sprider sig till resten av alla buds? det hänger torrt och bra nu. möglet kom samma dag som jag skördade eller någon precis innan misstänker jag.
Citera
2016-08-16, 20:37
Medlem
H.Bensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishy1
HJÄLP! Har fått mögel på mina plantor, fast bara lite lite, klippt bort kanske 3g utav 70, borde jag oroa mig att det sprider sig till resten av alla buds? det hänger torrt och bra nu. möglet kom samma dag som jag skördade eller någon precis innan misstänker jag.

Mitt slutade mögla när jag hänge den på tork.
Citera
2016-08-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishy1

Bara torka så snabbt som möjligt och sedan får du se vilka skador som består. Mögel hatar torrt & värme.
Citera
2016-08-17, 01:38
Medlem
Testar med det då..
Citera
2016-08-20, 10:57
Medlem
H.Bensons avatar
Mitt weed luktar inte så gott (bondgård) och smakar förjävligt. speciellt när man drar ett vape bloss. Inte så behaglig rök. Oflushat weed, men vart ju tvungen pga mögel.

Funderar på att göra smör eller ISOhasch av hela skiten. Fick ut några tiotals gram. Jag har Sparat fultrimmet och fintrimmet.

MEN
kommer mitt hasch eller smör också smaka skit?
Senast redigerad av H.Benson 2016-08-20 kl. 11:54.
Citera
2016-08-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson
Mitt weed luktar inte så gott (bondgård) och smakar förjävligt. speciellt när man drar ett vape bloss. Inte så behaglig rök. Oflushat weed, men vart ju tvungen pga mögel.

Funderar på att göra smör eller ISOhasch av hela skiten. Fick ut några tiotals gram. Jag har Sparat fultrimmet och fintrimmet.

MEN

Kan inte tänka mig att det borde smaka speciellt mycket om du bakar in gräset i en chockladkaka eller liknande. Kaffebakelser är också en bra idé eftersom den äckliga kaffesmaken går igenom i princip allt som finns.
Citera
2016-08-20, 18:31
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson

MEN

Om du har mögel i gräset föreslår jag att du gör butane honey oil. Superenkelt, du kan använda en petflaska.
Citera
2016-08-21, 14:03
Medlem
3st 2 liters glasburkar med godis från autos. Blir nog att göra någon form av hasch eller BHO av det. Earlys får bli mitt gräs-stash

Har utgått från 10L's rekommenderade bäddar. Funkat kanon även fast det har varit en del hinder på vägen, mer erfarenhet inför nästa säsong. Perfekt!
Citera
2016-08-21, 18:03
Medlem
H.Bensons avatar
Gratulerar!

Jag kommer antagligen göra ISO hasch av mitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in