Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-15, 15:36
Medlem
Vad jobbar ilegala invandrare i USA med? Fruktplokning Städning.... Vill USA medborgare verkligen ha dessa Jobb?
Det fins ju en anledning till att jobb lämnat USA/Västeuropa nämigen Lönenivån så klart och om Fabrikerna kommer tilbaka till USA så kommer ju tillverkningskostnaden stiga rätt rejält är "Mel USA are" villig att betala up mot dubbla priset för KLäder/BilarElektronik....?
2016-08-15, 15:37
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ingen bryr sig om sakpolitik eller de "riktiga frågorna". Känslor är det som vinner val, inte logik.

Och känslor skulle vara helt frikopplade från sakpolitik? Donald Trump kommer, om han kör med samma strategi som i dagsläget, att framstå som en gnällig bebis. Donald ställd mot väggen av en riktig debattledare kommer att vara mycket mer underhållande än Donald "Jag säger vad jag vill och ni andra kan hålla käften" Trump.

Det är möjligt att han vinner sympatier hos alla andra som också är emot nuvarande etablissemang, men där kommer hans väljarbas att börja och sluta vilket kommer att märkas i November. Donald Trump är en spännande karaktär, men när valet närmar sig kommer folk att fundera lite extra och republikanerna kommer att förlora sitt tredje val i rad.
2016-08-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Kopplingar till Ryssland? Hade media gjort sitt jobb hade Clinton inte vart kvar i racet men du klarar väl inte av att göra en enkel google sökning? Kan väl vara att han fick mer röster än någon annan i republikanska primärvalet. Sen att jag bor i USA kanske också spelar roll

Vem har mest skelett Hillary eller Trump? Du kan knappast säga Trump här? Typiskt med rasistiska PK-svennar...
Men media gör ju sitt jobb om än inte efter Trumps pipa. Gnällkäringen Trump lär få det svettigt framöver när en hämdlysten media tar revansch. "Gör dig aldrig ovän med media" är ju något alla politiker med insikt om just politik vet. Att köra sitt eget race i politiken är dömt att misslyckas ooch Trump lär inte bli den siste som misslyckas med det. Hans dalande stjärna inom politiken är egentligen en ganska logisk utförslöpa med tanke på vad han presterat, eller snarare underpresterat.
2016-08-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Vad jobbar ilegala invandrare i USA med? Fruktplokning Städning.... Vill USA medborgare verkligen ha dessa Jobb?
Det fins ju en anledning till att jobb lämnat USA/Västeuropa nämigen Lönenivån så klart och om Fabrikerna kommer tilbaka till USA så kommer ju tillverkningskostnaden stiga rätt rejält är "Mel USA are" villig att betala up mot dubbla priset för KLäder/BilarElektronik....?

vill ha jobben? det är väl en lönefråga. höj lönen, låt det gå att ha ett okej liv på att plocka frukt om folk vill ha frukt, eller är det okej att ha ett samhälle där folk ska leva i fattigdom bara för att inget ens halvbra skäl alls. Socialdemokrat av den gamla skolan som jag är blir vansinnig när jag läser om lönekostnaderna som skäl. Lönekostanderna är väldigt liten del av vad du betalar när du köper saker i affären, några procent typ. Men mycket vill ha mer.
2016-08-15, 15:47
Bannlyst
Citat:
Hur bra människa är du om du önskar livet ur någon då? Jag hatar Hillary men vill inte att hon ska dö, det visar väl vem dom bättre människorna är? Ni som köper medias lögner är verkligen inga bra människor.
Nej jag är inte nån vidare bra människa,men vad har det med saken att göra?
Trump vill ju polarisera världen och Amerika så det är väl inte konstigt att jag och många avskyr honom!Det får han väl räkna med.Han bryr sig endast om sig själv.
2016-08-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men media gör ju sitt jobb om än inte efter Trumps pipa. Gnällkäringen Trump lär få det svettigt framöver när en hämdlysten media tar revansch. "Gör dig aldrig ovän med media" är ju något alla politiker med insikt om just politik vet. Att köra sitt eget race i politiken är dömt att misslyckas ooch Trump lär inte bli den siste som misslyckas med det. Hans dalande stjärna inom politiken är egentligen en ganska logisk utförslöpa med tanke på vad han presterat, eller snarare underpresterat.

Kan inte du berätta hur i helvete media sköter sitt jobb när alla är emot honom från första början? Du måste tänka med hjärnan och inte röven
2016-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Nej jag är inte nån vidare bra människa,men vad har det med saken att göra?
Trump vill ju polarisera världen och Amerika så det är väl inte konstigt att jag och många avskyr honom!Det får han väl räkna med.Han bryr sig endast om sig själv.

Poliserar inte Obama redan världen som det är? Tycker du att rasrelationerna i usa är bra? Svara på frågorna istället ditt stolpskott.
2016-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
vill ha jobben? det är väl en lönefråga. höj lönen, låt det gå att ha ett okej liv på att plocka frukt om folk vill ha frukt, eller är det okej att ha ett samhälle där folk ska leva i fattigdom bara för att inget ens halvbra skäl alls. Socialdemokrat av den gamla skolan som jag är blir vansinnig när jag läser om lönekostnaderna som skäl. Lönekostanderna är väldigt liten del av vad du betalar när du köper saker i affären, några procent typ. Men mycket vill ha mer.
Om Amerikaner ville ha dessa Låglönejobb så skulle det inte komma några Mexare och jobba där.
Sen har vi kläder, Elektronik tja..........dom tillverkas ju billigare i Asien eller hu?
Så vill Jänkarna betala dubbelt för typ ett par Jeans bara för Made in USA?
2016-08-15, 15:50
Bannlyst
Citat:
Trump vet att inga amerikaner vill ha dessa jobb.Han tillverkar ju själv skitsaker i Kina.
2016-08-15, 15:53
Medlem
Citat:
http://www.breitbart.com/video/2016/08/14/milwaukee-riot-beating-every-white-person/

Detta är Obamas USA, ni som hatar Trump... Är detta vad ni vill ha? Detta är precis lika illa som rasismen var mot vita förr i tiden.

När 40% vita röstar för det varje val så hoppas jag svarta slår skiten av dem gula och blå. Man får det man röstar på.
2016-08-15, 15:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Nej, Roger Stone ekar väl inte? Eller är han (((katolik)))?

http://forward.com/news/breaking-news/318822/second-jewish-adviser-off-trump-team/

https://mobile.twitter.com/RogerJStoneJr/status/630563264250912768
Här en bild på hans mor, Gloria Rose:

https://twitter.com/rogerjstonejr/status/739733663244488704

Diskussionen blir off topic men en kort kommentar: Jag anser inte Helle Klein vara ickejudisk för att hon verkar som "kristen präst".
2016-08-15, 15:54
Medlem
Citat:
Om Amerikaner ville ha dessa Låglönejobb så skulle det inte komma några Mexare och jobba där.
Sen har vi kläder, Elektronik tja..........dom tillverkas ju billigare i Asien eller hu?
Så vill Jänkarna betala dubbelt för typ ett par Jeans bara för Made in USA?

om ingen vill ha jobbet får väl lönen höjas, men om det finns de som jobbar (slavar) för lägre löner så tänker de väl inte höja lönen. Men som sosse tycker jag inte det är en okej värld alls, jag anser att oavsett vad man jobbar med så ska man ha en okej levnadsstandard hellre än att några blir stormrika på andras jobb.

Jeans tillverkade i usa behöver inte alls vara dubbelt så dyra, tror du verkligen lönekostanden är så stor del av kostanden av det man köper i butiken?

trump är dock inte en speciellt bra kandidat här men det är då verkligen inte hillary heller. Det är hur som helst den amerikanska elitens val vilket land de vill ha, och de har valt att folk ska vara fattiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in