Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-15, 14:47
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
https://en.wikipedia.org/wiki/Triple_parenthesesFast (((Roger Stone))) visade sig stå på Manaforts sida mot Lewandowski, tyvärr.

Mediekampanjen mot Trump slår allt jag har upplevt, och det talar sitt tydliga språk - de är livrädda. Tyvärr har mediekampanjen även fått supportrar att tvivla, vilket vi ser här i tråden. Hoppas den genomsnittlige amerikanen är av hårdare virke än herrar Smokey och Menved t.ex.

Nej, Roger Stone ekar väl inte? Eller är han (((katolik)))?

http://forward.com/news/breaking-news/318822/second-jewish-adviser-off-trump-team/

https://mobile.twitter.com/RogerJStoneJr/status/630563264250912768
2016-08-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Erat jävla tjat om pk och media är sanslöst.Crybaby Trump hör hemma i dokusåpa-världen!
Många vill ju inte ens lyssna på honom för att han är så vidrigt och äckligt vulgär men det verkar han inte begripa!

Vilka vill inte lyssna på honom? Förklara gärna det då all media är helt besatta av honom och ser sin chans att hjärntvätta folket hotad.
2016-08-15, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Du bevisar gång på gång att du inte har några argument och att du bara är här för att provocera, vad är det Trump föreslår som du inte håller med honom om? Vad ger dig rätten som en fjantig svenne att vilja ändra på USA:S andra grundlag? Typiskt PK-svennar att alltid tro sig veta allt när dom fått sin information från AFtonbladet

Sen så är det rasistiskt att göra narr av någons hudfärg, hyckleriet är enastående

OnT: Tror mätningarna missar bradley effekten med minst 5% Jag hade samma känsla inför Brexit!!
Jag menar att jag hoppas nån skjuter Trump!Han är en pajas som inte ska styra nåt land.
Han klarar inte ens att sköta sina företag utan pengar från Putin.Han föreslår öppet att ryssar,kineser ska släppa ev information som klantskallen Hillary förlorat.Vad hjälper det landet?
Han är en landsförrädare.
2016-08-15, 15:12
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Komiskt bara att det egentligen bara straffar konsumenterna då det är de som får betala mer samtidigt som företagen fortfarande säljer på den europeiska marknaden

Du kan ju knappast ta 35% högre pris än de företag som valt att stanna kvar i landet.
Ingen skulle köpa dina produkter och folk skulle välja dina konkurrenter istället.

Du får välja mellan att stanna kvar i Mexico och hoppas att priset på arbetskraften jämnar ut förlusten över gränsen eller komma tillbaka och tävla på lika villkor som övriga amerikanska bolag.
2016-08-15, 15:16
Bannlyst
Citat:
Vilka vill inte lyssna på honom? Förklara gärna det då all media är helt besatta av honom och ser sin chans att hjärntvätta folket hotad.
Vem orkar lyssna på nån grälsjuk kärring som gapar om hur bra han är!Nu vet han ju mer om IS än vad generalerna gör?
Vi får väl se vad hans tal handlar om.Tippar på att det handlar om media!Stackars tant Trump.
2016-08-15, 15:18
Medlem
Citat:
Enligt er PK folk så är Clinton redan vinnaren men enligt det Amerikanska folket så är Trump vinnaren, det är det som är skillnaden. Du måste sluta trolla nu.
Varifrån har du fått att amerikanerna över lag ser Trump som vinnaren? Har en känsla att Trump kommer att få sin värsta vecka på länge när media nu lovar att snoka i hans mindre seriösa kopplingar till Ryssland och den vänskapskorruption som börjar uppdagas och kan bli till en medial orkan som blåser så hans flint blir synlig. Verkligheten kommer alltid i kapp om man har allt för många skelett i garderoben och ger sig in i politiken, särskilt i USA och i synnerhet Trump.
2016-08-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Vem orkar lyssna på nån grälsjuk kärring som gapar om hur bra han är!Nu vet han ju mer om IS än vad generalerna gör?
Vi får väl se vad hans tal handlar om.Tippar på att det handlar om media!Stackars tant Trump.

Naww, vad gulligt att se hur du har hela valet klart för dig... 8 mer år med Hillary Clinton blir nog bättre, för "Jag vill inte ha någon elaking, buhuu"

Dom ända som gnäller i tråden är du, Lucas och Xelious.
2016-08-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Varifrån har du fått att amerikanerna över lag ser Trump som vinnaren? Har en känsla att Trump kommer att få sin värsta vecka på länge när media nu lovar att snoka i hans mindre seriösa kopplingar till Ryssland och den vänskapskorruption som börjar uppdagas och kan bli till en medial orkan som blåser så hans flint blir synlig. Verkligheten kommer alltid i kapp om man har allt för många skelett i garderoben och ger sig in i politiken, särskilt i USA och i synnerhet Trump.

Kopplingar till Ryssland? Hade media gjort sitt jobb hade Clinton inte vart kvar i racet men du klarar väl inte av att göra en enkel google sökning? Kan väl vara att han fick mer röster än någon annan i republikanska primärvalet. Sen att jag bor i USA kanske också spelar roll

Vem har mest skelett Hillary eller Trump? Du kan knappast säga Trump här? Typiskt med rasistiska PK-svennar...
2016-08-15, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det här är senaste tweeten för fyra minuter sedan.

Det här är en person som redan mentalt har förberett sig för förlust, och nu handlar det bara om eftermälet. "Jag var mig själv. Det höll inte hela vägen fram men jag gjorde vad jag kunde".

Edit: Och här kom nästa:

Det är 85 dagar kvar till valet och han börjar redan skriva sitt förlusttal. Det var medias fel.

Självklart var det medias fel men du har fortfarande miljontals väljare som vill att du ska vinna. Du har ett ansvar för att kämpa för dem ända in i kaklet. Allt handlar inte om dig och ditt ego, din nolla.
Fast han har alltid varit såhär.
Efter Iowa förlust (den 1 februari):

Citat:
Donald J. TrumpVerifierat konto ‏@realDonaldTrump 3 feb.
Ted Cruz didn't win Iowa, he stole it. That is why all of the polls were so wrong and why he got far more votes than anticipated. Bad!

Donald J. TrumpVerifierat konto ‏@realDonaldTrump 2 feb.
Anybody who watched all of Ted Cruz's far too long, rambling, overly flamboyant speech last nite would say that was his Howard Dean moment!

"@stephbewitching @realDonaldTrump All you haters need to realize Trump got the second highest vote in history. And he's never held office!"

I don't believe I have been given any credit by the voters for self-funding my campaign, the only one. I will keep doing, but not worth it!

I will be talking about my wonderful experience in Iowa and the simultaneous unfair treatment by the media-later in New Hampshire. Big crowd

The media has not covered my long-shot great finish in Iowa fairly. Brought in record voters and got second highest vote total in history!

Because I was told I could not do well in Iowa, I spent very little there - a fraction of Cruz & Rubio. Came in a strong second. Great honor

My experience in Iowa was a great one. I started out with all of the experts saying I couldn't do well there and ended up in 2nd place. Nice
***Min fetnting***

Du antyder att det är något dåligt, jag tycker tvärtom. Trump är mycket mer effektiv när han riktar sin kritik mot media, valsystemet/valprocessen, korruptionen och maktmissbruk (Hillary) än när han kritiserar muslimsk "Gold Star Family" eller "skojar" om "Second Amendment People" och "Russia, Hack Hillary Clinton".

Inget fel på de sistnämnda, men Trump bör koncentrera sig främst på de förstnämnda sakerna.
2016-08-15, 15:28
Medlem
FreeWorldNows avatar
Ja, jag håller med helt. Hans fokus på de viktiga frågorna är avgörande, och där har han ibland en poäng. Men jag antar att han försöker nå de väljarna också som inte tycker viktiga saker är roligt.
2016-08-15, 15:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
EliasAlucard skrev

Den här jävla Gary Johnson, är ju uppenbarligen enbart där för att förstöra för Trump. Notera t.ex. hur många fler delstater libertarianska partiet har ballot access i, jämfört med Green Party (Jill's parti alltså). Detta är medvetet så för att se till att Gary sabbar mer för Trump än vad Jill sabbar för Hillary. Trump borde börja klaga på detta, men han kanske låter bli eftersom han är medveten om problemet och inte vill göra reklam för Gary. I vilket fall som helst, alla amerikaner som röstar Gary Johnson, är riktiga omanliga pussies, inget annat.

En sak dock som är positivt med Gary Johnson, är att han är pro-cannabis, vilket Trump också borde vara.

NYT har skrivit om det:

"Whether Mr. Johnson’s candidacy could damage the Trump or Clinton campaign more remains unclear. Polls show no significant difference in the Clinton-Trump margin between those that include Mr. Johnson and those that don’t."

Gary Johnson hade strax under 1% av popular vote nationellt 2012, nu runt 10% i pollarna.

Third-party candidacies have a history of fading. Since 1968, all of the major third-party candidates have seen their polling averages decline closer to the election. The problem is that voting for a third party is often viewed as a wasted vote, which more people accept as Election Day draws near.

http://www.nytimes.com/2016/08/04/upshot/can-gary-johnson-the-libertarian-nominee-swing-the-election.html

Ny poll Morning Consult, Aug. 11 through Aug. 14:

4 way

Hillary Clinton 39% (-2)

Donald Trump 33% (+-0)

Gary Johnson 9% (+-0)

Jill Stein 4% (-1)

https://morningconsult.com/2016/08/14/poll-trump-arrests-slide-but-favorability-reaches-new-depths/
2016-08-15, 15:34
Medlem
http://www.breitbart.com/video/2016/08/14/milwaukee-riot-beating-every-white-person/

Detta är Obamas USA, ni som hatar Trump... Är detta vad ni vill ha? Detta är precis lika illa som rasismen var mot vita förr i tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in