Han kommer löpa linan ut, tror han älskar uppmärksamheten, och givetvis är han medveten om Bradley-effekten. Frågan är om han underskattas med 1% eller 10% i opinionsundersökningarna.
Problemet är bara att i primärvalen så såg man ingen Bradley-effekt. Jag hoppas också på en sådan men jag tror inte den existerar i det här valet, eller att den är relativt liten, och jag tror dessutom att de flesta amerikanska institut gör större ansträngningar att komma tillrätta med en sådan eventuell effekt jämfört med svenska institut.
Trump måste helt enkelt öka kraftigt i opinionen för att vinna.
Så med andra ord så har han skyllt på samma sak i ett par år nu?
Nu börjar jag genuint bli nyfiken om det inte finns något som han vill hålla undan från allmänheten, är det så att han inte har några pengar att faktiskt investera i saker och bara är värd den summan han är värd enbart för att han råkar ha sitt namn på byggnader osv eller är det kanske något annat? (Inte menat att vara hånande mot Trump supportrar utan är genuint nyfiken)
Vänta...de går igenom 12 år av deklarationer, vad fan har han gjort som kräver att skattemyndigheterna går igenom 12 år på en enda gång?
Har du någon källa på att de går igenom tolv år eller blandar du ihop det med att de går igenom hans deklarationer varje år?
9-10-11-12-13-14-15
7 år.
Är väl nåt liknande i Sverige. Att inom ett visst antal år kan myndigheten gå tillbaka.
I Trumps fall så kollar man tillbaka för att se och jämnföra hur avdrag och annat sett ut över tid antar jag.
Jag vill minnas att jag sett uppgiften att Trumps deklaration varit under granskning varje år ända sen tiden han tog steget in på Manhattan. Ca dom 40 senaste åren alltså.
Han kommer löpa linan ut, tror han älskar uppmärksamheten, och givetvis är han medveten om Bradley-effekten.
Det tror jag också dvs att han löper linan ut. Men det är långt ifrån otänkbart att han kliver av oavsett om det är en månad, en vecka eller två dagar kvar till valet om det ser hopplöst ut.
Vad har han att förlora på det? Han slipper ju framstå som en loser och dessutom så kostar kampanjen en jävla massa pengar för varje dag som går?
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-14 kl. 23:46.
Är väl nåt liknande i Sverige. Att inom ett visst antal år kan myndigheten gå tillbaka.
I Trumps fall så kollar man tillbaka för att se och jämnföra hur avdrag och annat sett ut över tid antar jag.
Jag vill minnas att jag sett uppgiften att Trumps deklaration varit under granskning varje år ända sen tiden han tog steget in på Manhattan. Ca dom 40 senaste åren alltså.
Okej, men det verkar fortfarande suspekt att de inte är klara sedan 2009 och som det stod i en av dina tidigare länkar så sa han liknande 2008/2009 när Obama visade sitt bevis att han var född i USA osv eller tolkade jag det helt fel?
Det tror jag också dvs att han löper linan ut. Men det är långt ifrån otänkbart att han kliver av oavsett om det är en månad, en vecka eller två dagar kvar till valet om det ser hopplöst ut.
Vad har han att förlora på det? Han slipper ju framstå som en loser och dessutom så kostar kampanjen en jävla massa pengar för varje dag som går?
Han kommer att ses som en ännu större förlorare än om han faktiskt förlorar?
Det om något bör svärta hans ego och en narcissistisk individ kommer inte att tänka tanken om att kliva av för han är i sin egna värld inte en förlorare osv.
Det är väl ingen som tvivlar på att Obamas presidentskap varit destabiliserande när det gäller mellanöstern och islamistiska krafter och det är har väl inte undgått någon att Hillary har varit en ivrig påhejare till utvecklingen?
Trump kunde såklart uttryckt sig väldigt mycket bättre men nog hade Obama kunnat agerat annorlunda och inte blåst liv i den militanta delen av Islam.
Obama är en biased neger som vägrar ta ansvar för sitt ämbete, lågmäld och intetsägande, men med en rätt otrevlig agenda.
Trump är rätt olik honom, högljudd och spretig, men med en agenda som skulle kunna gynna framför allt amerikaner.
Vad jag vet så har inte USA tagit emot så värst många syrier eller annat Mena-pack, det är väl Europas uppgift enligt Obama.. kanske borde han inte lagt näsan i blöt?
Obama och ISIS vandrar hand i hand oavsett hur illa det kan framställas.
Det är riktigt. Och det är det Trump menar. Men att Obama bokstavligen grundade ISIS stämmer inte. Så det är också riktigt att han var sarkastisk, "but not that sarcastic".
To back up the contention that he is being audited, Trump’s campaign earlier this year released a letter from his tax lawyers stating that he was under audit. That leaves the public having to take the word of Trump’s paid legal advocates. There’s a more definitive option: The real estate developer could very easily produce documentation from the Internal Revenue Service stating that he is under audit.
Citat:
After Newsweek asked for a copy of the IRS audit letter sent to Trump, a campaign spokesperson last week pointed to the campaign’s website and the letter that was released by Trump’s attorneys at the Washington, D.C., firm Morgan, Lewis & Bockius. A follow-up query to the campaign asking for a copy of the actual IRS audit letter itself has gone unanswered. Newsweek offered to accept a redaction of any personal information that might be in the letter, such as a Social Security number, although generally audit letters contain just a name and address, which in Trump’s case is well known to be Trump Tower.
In lieu of producing the audit letter, there’s really no proof that Trump is being audited.
Så det hela verkar bero på om vi litar på Trumps advokater, vilket väl är tveksamt.
Jag fattar nog inte - sitter ni och tittar på Trumps valmöten? Plural? Hade ni haft en folkabuss och åkt runt fysiskt hade ni varit som Deadheads fast för Trump. Samma spelning om och om igen, lika spännande varje gång.
Du själv är en riktig Trump-supportare. Du köpte en bok om honom som bara kom ut för ett par veckor sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Förfarandet strider mot Amerikansk lag, dvs Amerikanska politiker och andra som ställer upp i offentliga val får inte tigga pengar av utländska politiker i organiserad form för att finansiera valkampanjer.
Vilken annan lagstiftning ska helt enkelt ignoreras i syfte att främja Trumps intressen tycker du?
Jag antar att man själv har angett att man är från USA om man fick detta mailutskick.
Han kommer att ses som en ännu större förlorare än om han faktiskt förlorar?
Det om något bör svärta hans ego och en narcissistisk individ kommer inte att tänka tanken om att kliva av för han är i sin egna värld inte en förlorare osv.
Detta..
Jag ärligt talat inte begripa att man ens "tänker tanken" om man är ärligt intresserad utav politik. Att ge upp slaget, innan det ens har börjat. Ämbetet är det högsta på jorden.
Vare sig man är för eller emot Trump.
Det är ett politiskt "Judas" svek gentemot sina väljare, och självbild.
Hoppas seriösa skribenter i tråden tänker efter...
Just nu verkar pollsen stabila, Clinton leder rätt så betryggande.
Med hur blir det sen?
Tid finns, men har Trump vilja, självdisciplin, att visa att han är presidentmaterial?
Som det verkar så fortsätter Trump att vara sin egen bästa vän, han gör och säger det han vill, och han tar emot bekräftelse från fansen.
Men andra drar sig undan.
Kanske blir det inga dramatiska förändringar, eller ett dramatiskt slut, utan många mindre blödande sår, de flesta har han tillfogat sig själv.
Inget av såren är i sig dödligt, men tillsammans så leder de till att Trumps kampanj förblöder.
Euripedes sa det på ett annat sätt. "Den gudarna vill förgöra. Honom gör de först vansinnig."
Trump behöver inte bevisa någonting, har får vinsten på ett silverfat. Just nu pågår det upplopp i USA, vilken kandidat tror du det gynnar? Han som betonat "law and order" det senaste halvåret eller kvinnan som bjuder in terrorfarsor till sina rallies? Och tror du att det kommer bli mer upplopp eller färre upplopp innan valet är över? Är ganska övertygad om att det kommer fortsätta, och det kommer självklart gynna Trump.