Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-14, 22:54
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Trump vill dölja sina skumraskaffärer med Putin och en massa ryska oligarker.Storskrävlaren Trump har ju själv skrutit om att han träffat flera av dem.
Jo han har sagt att han mött Putin men detta förnekar Putin. Tror knappast Donald har en kärleks affär med Putin men han har nog många andra affärer men ryska oligarker.
En finns ju dokumenterad om något hus för många dollar som var osäljbart till priset Donald ville ha men en ryss köpte det till slut. Alla lyckliga..
2016-08-14, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jo han har sagt att han mött Putin men detta förnekar Putin. Tror knappast Donald har en kärleks affär med Putin men han har nog många andra affärer men ryska oligarker.
En finns ju dokumenterad om något hus för många dollar som var osäljbart till priset Donald ville ha men en ryss köpte det till slut. Alla lyckliga..
"We see a lot of money pouring in from Russia"säger Trump jr!
Han jobbar väl för pappa?Om han inte bygger fastigheter i Ryssland så blir man ju nyfiken på vad det är för pengar och varför Trump själv påstår att han inte har något med Ryssland att göra.
2016-08-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ja det är dumt att sätta personer att granska en deklaration om det är ens egen och man döljer något. Varför skulle Donald som privatperson ha 1000tals sidor? Företag, ja men inte privatperson om man inte försöker vara överkreativ och dölja och kanske till och med förfalska revisorns namnteckning! Som skede på 80-talet.. vem som gjorde det är dolt i dimma dock.
#WhatIsHeHiding
Trump har själv illustrerat hur enorm pappershög deklarationen utgör på rally.

Anledningen att en deklaration för en person som Trump blir enorm är ju för att det är svårt avgöra vad som är Privatperonen och vad som är Företagarpersonen Trump.

Trump försöker ju naturligtvis som båda undvika så mycket skatt som möjligt.
2016-08-14, 23:11
Medlem
Citat:
Han kan väl släppa 2014 eller 2013?
#WhatIsHeHiding

Hans uppgifter från 2009 och framåt granskas fortfarande, så 2008 i så fall...
2016-08-14, 23:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
85 dagar kvar och fortfarande har Donald inte visat sin deklaration. Undrar om han verkligen skänkt pengarna till krigsveteranerna som han sagt att han gjort?
#WhatIsHeHiding

Jag har för mig att det faktiskt skedde men inte förens han vart påmind av nyhetsmedia.

Citat:
In May, under pressure from the news media, Donald Trump made good on a pledge he made four months earlier: He gave $1 million to a nonprofit group helping veterans’ families.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-promised-millions-to-charity-we-found-less-than-10000-over-7-years/2016/06/28/cbab5d1a-37dd-11e6-8f7c-d4c723a2becb_story.html
2016-08-14, 23:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ett avhopp från Trumps sida kan bestå av psykiskt/fysiskt sammanbrott, att han inser att han som President måste redovisa sina olagliga finansiella transaktioner och fiffel och därför inte vill försöka bli potus, att CIA redovisar allt de har om Trump och han ryker, att han aldrig haft för avsikt att gå vidare från början.

Jag håller med att om det ser ut som en landslide dvs att hoppet mer eller mindre är ute om en månad eller två, så kan Trump mycket väl hoppa av. För en utpräglad narcissist som Trump så är det värsta som kan hända att han förödmjukas offentligt.

Hans bisarra hatattacker på media som han verkar ha som huvudspår nu kan vara ett sätt att bädda för detta dvs ett kommande avhopp:

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/08/14/donald-trump-blames-the-media-for-his-own-failure-to-run-a-general-election-campaign/?tid=pm_politics_pop_b

Men jag tror också att det i sådan fall lika gärna kan ha att göra med hans personlighet, dvs om han hoppar av så har han med sitt sätt att resonera inte "förlorat" - eftersom hela systemet, myndigheter, media, ja själva valet, är "riggade".
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-14 kl. 23:24.
2016-08-14, 23:21
Bannlyst
"Russians make up a pretty disproportionate cross-section of a lot of our assets"
Vad menas med det?Trump har ingenting i Ryssland enligt honom själv!
2016-08-14, 23:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Du ljuger och du har fel hela tiden, han har sagt i live TV att han aldrg träffat honom, de var med i 60 min men inget mer än så. Jag förväntar mig att du blir avstängd för dina idiotkommentarer, SPECIELLT när mina långa inlägg jag ägnat tid åt blivit borttagna (så fort invandring eller Hillary har nämnts)
hmm Donalds twitter: https://twitter.com/ThisWeekABC/status/759738631401512960
"I have no relationship with Putin; I don't think I've ever met him."

Varför säger han i denna video att han har GREAT relationships with Putin?
http://www.nbcnews.com/news/us-news/trump-putin-tried-meet-moscow-three-years-ago-source-n619006 34 sekunder in. Tyvärr från msm.

Men detta är överspelat nu Donald slipper undan som ingen annan kandidat kunnat göra.

Om dina inlägg blivit borttagna så var det för att de var i fel tråd. Även jag har gjort det misstaget!
2016-08-14, 23:25
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Normalt så googlar jag själv men nu verkar det som jag är hackkyckling så det trista ordet KÄLLA
2016-08-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag håller med att om det ser ut som en landslide dvs att hoppet mer eller mindre är ute om en månad eller två, så kan Trump mycket väl hoppa av. För en utpräglad narcissist som Trump så är det värsta som kan hända att han förödmjukas offentligt.

Hans bisarra hatattacker på media som han verkar ha som huvudspår nu kan vara ett sätt att bädda för detta dvs ett kommande avhopp:

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/08/14/donald-trump-blames-the-media-for-his-own-failure-to-run-a-general-election-campaign/?tid=pm_politics_pop_b

Men jag tror också att det i sådan fall lika gärna kan ha att göra med hans personlighet, dvs om han hoppar av så har han med sitt sätt att resonera inte "förlorat" - eftersom hela systemet, myndigheter, media, ja själva valet, är "riggade".

Och vad är det som tyder på att Trump skulle förlora i en landslide? Mätningarna är hyfsat jämna i nuläget så det vore intressant att höra ditt resonemang, dvs om det nu finns något.
2016-08-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Hans bisarra hatattacker på media som han verkar ha som huvudspår nu kan vara ett sätt att bädda för detta dvs ett kommande avhopp.

Tycker du själv att kandidaterna behandlas sakligt och likvärdigt av media eller varför använder du citationstecken runt "riggade".

Alla måste väl se problemet med amerikansk demokrati när en sida har hundra gånger mer resurser och all media väljer en sida, trots att båda kandidaterna har ganska precis 100 miljoner väljare var bakom sig.
2016-08-14, 23:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Vänta...de går igenom 12 år av deklarationer, vad fan har han gjort som kräver att skattemyndigheterna går igenom 12 år på en enda gång?

Har du någon källa på att de går igenom tolv år eller blandar du ihop det med att de går igenom hans deklarationer varje år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in