Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-14, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hade det varit att Trump fått pengarna kanske. Men ett lån...
Den som är satt i skuld är icke fri...
Kan Trump sätta amerikas intressen före sina egna affärer?
2016-08-14, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Att ta emot utländska pengar är vanligt i USA som presidentkandidat. Det förekommer väldigt ofta.

Frågan snarare hur det görs. Om Ryssland Swishar till Trump eller om det sker under bordet. Detta är skillnaden.
250 Milj dollar borde ju köpa en hel del goodwill iaf,inte sant?
2016-08-14, 16:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
250 Milj dollar borde ju köpa en hel del goodwill iaf,inte sant?

Vad summan är är inte själva brottet. Om någon utländsk bank skickar över pengar till Republikanernas konto helt offentligt så kan Republikanerna inte göra något åt det.

Det är som jag swishar 100 kr till dig. Begår du ett brott då?
2016-08-14, 16:53
Medlem
Citat:
Den som är satt i skuld är icke fri...
Kan Trump sätta amerikas intressen före sina egna affärer?
Håller man på med fastigheter så är det ju viktigt att Amerika går bra. Så Trumps intressen är ju samma som landets. Trump äger ju främst fastigheter i USA även om Trump även har en del fastigheter ute i Världen.
2016-08-14, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad summan är är inte själva brottet. Om någon utländsk bank skickar över pengar till Republikanernas konto helt offentligt så kan Republikanerna inte göra något åt det.

Det är som jag swishar 100 kr till dig. Begår du ett brott då?
Men du kanske är mindre kritisk mot mig om jag swishar dig 250 milj usd!
En liten intressekonflikt får man väl ändå säga att det är?
2016-08-14, 17:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Men du kanske är mindre kritisk mot mig om jag swishar dig 250 milj usd!
En liten intressekonflikt får man väl ändå säga att det är?

Självklart finns det ett intresse. Men om något brott har begåtts är en annan fråga.
Ta t.ex. Clinton när hon finansieras av Saudiarabien. Det är ju helt OK enligt väldigt många och media säger inget iallafall.
2016-08-14, 17:07
Medlem
Citat:
Håller man på med fastigheter så är det ju viktigt att Amerika går bra. Så Trumps intressen är ju samma som landets. Trump äger ju främst fastigheter i USA även om Trump även har en del fastigheter ute i Världen.
Det är ju detta som är det som är så bra med Trump. Trump`s affärer går bara bra om Amerika går bra.
Finns ingen intresse konflikt. Intresset är i högsta grad gemensamt istället.
2016-08-14, 17:12
Bannlyst
Citat:
Det är ju detta som är det som är så bra med Trump. Trump`s affärer går bara bra om Amerika går bra.
Finns ingen intresse konflikt. Intresset är i högsta grad gemensamt istället.
På vilket sätt gynnas amerika av att Trump lånar pengar av ryska banker?
2016-08-14, 17:17
Medlem
Citat:
På vilket sätt gynnas amerika av att Trump lånar pengar av ryska banker?
För att bästa möjligheten att Trump skall tjäna pengar på sina fastigheter är att Amerika går bra.
2016-08-14, 17:25
Medlem
Vad tror ni om hans deklaration då?
Går man in på hans instagram eller twitter så är en stor del av kommentarerna "why dont you release your tax records?!"
Jag tror att dom är fläckfria och att han bara drar ut på det för att folk ska fokusera på det, sen när Hillary också börjar klaga på det i debatterna så släpper han dom och det kommer att bli ett sådant antiklimax så att dom inte vet vad dom ska ta sig till.
Hade han redan släppt dom så hade dom hunnit hitta något nytt att klaga på fram till valet.
Och om det hade varit något fel där så hade han släppt dom för länge sedan och hoppats att det var överspelat till valet.
2016-08-14, 17:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Går man in på hans instagram eller twitter så är en stor del av kommentarerna "why dont you release your tax records?!"
Jag tror att dom är fläckfria och att han bara drar ut på det för att folk ska fokusera på det, sen när Hillary också börjar klaga på det i debatterna så släpper han dom och det kommer att bli ett sådant antiklimax så att dom inte vet vad dom ska ta sig till.
Hade han redan släppt dom så hade dom hunnit hitta något nytt att klaga på fram till valet.
Och om det hade varit något fel där så hade han släppt dom för länge sedan och hoppats att det var överspelat till valet.

Problemet är att han då riskerar att få samma bakslag som Romney fick, Romney hade inte heller något fel på sin deklaration men tack vare att han var så sen med att visa den så vart det enda väljarna fokuserade på under ett litet tag.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-14 kl. 17:44.
2016-08-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Jag har funderat på det du skriver. Om Trump vill bygga upp det kring deklarationen för att sen släppa den närmare valet, som en taktik: "Kolla det här har ni pratat om så mycket, nu släpper jag den"

Men Trump har varit tydlig med att han inte kommer släppa deklarationen innan skatteverket granskat den färdigt. Jag tror situationen är så enkel att det är det som gäller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in