Citat:
Håller med dig till fullo, men i skuldfrågan är jag diametralt viktad åt andra hållet även om jag inte stängt några dörrar helt.
Nej, när åklagarnas händelseförlopp har sådana hål som förklarade nyss i en tidigare post, och när man dessutom aktivt försökt dölja spår, blir jag jävligt skeptisk. Först går åklagarna ut och själva utesluter bostaden som brottsplats - för att sedan gå ut och dementera det med samma argumentation som Van der Kvaast använde i Johan Asplund fallet, där han konstaterade att: "-Att vi inte hittat något behöver inte betyda att det inte finns något".
Återigen får rättsvårdande myndigheter en mental härdsmälta.
Finns ju dessutom en hel andra liknelser med Quick-fallen, men det behöver vi inte gå in på här...
Nej, när åklagarnas händelseförlopp har sådana hål som förklarade nyss i en tidigare post, och när man dessutom aktivt försökt dölja spår, blir jag jävligt skeptisk. Först går åklagarna ut och själva utesluter bostaden som brottsplats - för att sedan gå ut och dementera det med samma argumentation som Van der Kvaast använde i Johan Asplund fallet, där han konstaterade att: "-Att vi inte hittat något behöver inte betyda att det inte finns något".
Återigen får rättsvårdande myndigheter en mental härdsmälta.
Finns ju dessutom en hel andra liknelser med Quick-fallen, men det behöver vi inte gå in på här...
Jag har för mig att en förhörsledare resonerar med KJ kring att en mördare knappast skulle ha sinnesnärvaro att syssla med plantering, minns kanske fel?
Men om jag minns rätt, KJ har då sinnesnärvaro att mörda, facebooka, stycka, ladda torrent, undanröja bevis, googla, idka analsex med sig själv och besöka en kompis för att spela dataspel, i en salig röra den där natten och efterföljande dag.
Motsägelsefullt tycker jag.
Har det någonstans under resans gång nämnts något om motivet till styckningen från offentligt håll?
Det klassiska är logistikskäl och sexualsadistiskt motiv vad jag känner till. Hittade man något i KJ:s elektroniska historia som antyder att motivet kan vara sexuellt eller sadistiskt?
Lägenheten är utesluten som brottsplats då det inte finns några bevis som stödjer att mordet begicks där, således faller logistikförklaringen till styckningen.