2016-08-14, 16:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Troligen måste de väl då i början släppt in GM eller då flera GM. Hade det varit ett rent överfall hade väl liksom gubben det första han gjort varit att hämta bössan.

En detalj som förvånar är att inte mamman har kunnat
ange vilka som kommit på "besök".
Jag kan bara komma på två tänkbara förklaringar.
1. Hon vill inte.
2. Hon kan inte, därför att hon blev slagen medvetslös innan hon såg något/någon.

Citera
2016-08-14, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
De uppgifter som jag citerar kan mycket väl ha bäring på det aktuella mordet.
Jag anger tydligt källa så att var och en kan bedöma hur trovärdiga uppgifterna
är.

Eftersom allt rör sig runt brottsoffren, deras dotter J*hanna och några till
av deras närmaste så är det uppenbart för de flesta hur det kan hänga ihop.

Du säger att detta inte är "rumsrent" och att det är "byskvaller". Då utgår
jag från att du har bättre information som du kan ge oss andra tillsammans
med angivande av källa.

Om du inte kan det så blir lätt slutsatsen att du skriver det du skriver utgående
från en agenda.

Jag ser fram emot att se dina "fakta" tillsammans med källhänvisning!

I varje flyttning av inlägg från den ena tråden till den andra påtalar du att du inte kan avgöra trovärdigheten/sanningshalten i inläggen. Istället för att fundera på ifall jag har dolda agendor
skall du istället ta mitt inlägg till dig som ett svar på dina funderingar. Så nej du kan inte riktigt
tro/bygga upp karaktärer på dessa förflyttningar då inläggen du inhämtar din "fakta" ifrån berör ett helt annat ämne än det som avhandlas i denna tråd och dessa personers inlägg du förflyttar deltar inte frivilligt i denna tråd utan du bjuder in dom ofrivilligt och applicera sedan deras åsikter på ett
mord iställer för en "sexskandal".

Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Inte sjutton funkar det att lämna en anonym överklagan till polisen/åklagren...visst fasiken vet de men vill av någon anledning inte berätta.

Självklart är den inte anonym men "överklagan" skall skickas till berörda utredare som hade hand
om drunkningsolyckan.
Citera
2016-08-14, 16:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
1. Hon vill inte.
2. Hon kan inte, därför att hon blev slagen medvetslös innan hon såg något/någon.

Ja jo där kan man ju då tänka sig. Var dottern med där då kommer liksom ingen mamma erkänna detta. Hon kommer älska sin dotter vad som och kommer aldrig ange henne. Sedan då såklart hon blev slagen så hon kan inte minnas vad som.
Citera
2016-08-14, 16:51
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
3:e Augusti, då dådet inträffade, är den drunknade mannens födelsedag. Älska slumpen?
Citera
2016-08-14, 17:07
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Om man kollar bolagsinfot så verkar det ju skumt...första styrelseledamoten Lars figurerar i en herrens massa bolag,...en massa. Känns som nån målvaktsverksamhet, dock dåligt insatt i dylikt.

http://purehelp.se/company/details/pangelius_familjehemsvaard_ab/5590316823
Edit...verkar vara samma gäng i alla bolag..i massa bolag.

Tror inte det är skumt utan har varit ett s k lagerbolag. Fördelarna med att köpa ett lagerbolag är främst att det går snabbt och att man slipper den största delen av det administrativa arbetet.
Citera
2016-08-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Vad har den drunknade mannen för anhöriga? Kan det finnas någon som vill hämnas om de misstänker att det inte var en olycka?

Tänkte samma sak men tror det gått för lång tid.

Citat:
Inte sjutton funkar det att lämna en anonym överklagan till polisen/åklagren...visst fasiken vet de men vill av någon anledning inte berätta.

Den anonyme klickkåte journalisten som ju dessutom, baserat på de minst sagt journalistiskt sett usla artiklarna, skulle kunna ha en egen agenda?

Citat:
Vapnen var kvar, de tog polisen hand om. Svårt att tro att paret skulle sätta så hårt i motvärn att de hellre ger sitt liv än ge ifrån sig vapnen.

Det här har nog snarare med pengar eller hämd för någon affär att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Troligen måste de väl då i början släppt in GM eller då flera GM. Hade det varit ett rent överfall hade väl liksom gubben det första han gjort varit att hämta bössan

Folk tenderar att lämna dörren olåst eller helt öppen på landet, särskilt sommartid.
Citera
2016-08-14, 17:13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
1. Hon vill inte.

3. Hon vet vilken typ av folk det var och varför dom var där men vet inte exakt vilka.

Tror GM var där i syfte att få paret att hålla tyst i fortsättningen. Gubben blev inte imponerad och satte sig upp för mycket, kanske försökte han hämta geväret och då blev det strid på liv och död.
För att lägga mer tyngd bakom hoten nämner GM att drunkningen inte var någon olycka vilket morsan nu berättat för polisen.

En passande dåre finns ju som bekant i JMs bekantskapskrets men om GM var maskerad har man bara "talade svenska med brytning och stöttar JM" att gå på.
Citera
2016-08-14, 17:15
Medlem
Drunkningsdagen 3 aug-15 var en måndag och då skulle han drunknat full på förmiddagen.
Citera
2016-08-14, 17:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
3. Hon vet vilken typ av folk det var och varför dom var där men vet inte exakt vilka.

Tror GM var där i syfte att få paret att hålla tyst i fortsättningen. Gubben blev inte imponerad och satte sig upp för mycket, kanske försökte han hämta geväret och då blev det strid på liv och död.
För att lägga mer tyngd bakom hoten nämner GM att drunkningen inte var någon olycka vilket morsan nu berättat för polisen.

En passande dåre finns ju som bekant i JMs bekantskapskrets men om GM var maskerad har man bara "talade svenska med brytning och stöttar JM" att gå på.

Något signalement borde hon kunnat ge till polisen.
Kan polisen valt att inte gå ut med signalement?
Om du tänker på den "passande dåre" som jag tror,
så är väl han far till ett barnbarn? Eller har jag
blandat ihop det nu?

Citera
2016-08-14, 17:26
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Drunkningsdagen 3 aug-15 var en måndag och då skulle han drunknat full på förmiddagen.
8:e augusti, en lördag inkom larmet klockan 08.55

Då han har ett gemensamt barn med JM så bör bröstarvingen ärvt, huruvida det finns fler barn eller andra arvingar har inte framkommit, däremot att anhöriga har uttryckt tvivel om dödsfallet.
(enligt ett inlägg av Potifair2 som jag bedömer som trovärdig, med den posthistoriken.)

Om vi leker med tanken att han var lite naturligt glad i alkohol, så skulle det kunnat gå till så att han helt enkelt "tankats full" rotts ut i sjön och kastats av. Därefter har ? rott hem båten och puttat ut den i skydd av mörkret.
Det finns dock inga uppgifter om promillehalt.

Vi har inga uppgifter om anhöriga var i närheten, men varför skulle han vara där själv, och om han nu var där själv, varför skulle anhöriga till honom bry sig om att han inte svarat i telefonen tidigt på morgonen? (En ledig helgdag)

Det är för troligast att övrigt folk var tillsammans med honom.

Sen angående hög promillehalt och nattliga utflykter i roddbåt, så är inte roddbåten förstahandsval. Det normala är att säcka ihop i hammocken eller framför tv:n av lite för mycket grogg. Man är trött, seg och man är knappast fiskesugen när berusningen slagit in.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2016-08-14 kl. 17:27. Anledning: la till
Citera
2016-08-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
3. Hon vet vilken typ av folk det var och varför dom var där men vet inte exakt vilka

4. De var maskerade
5. De var inte maskerade men helt okända. Hur vet vi att polisen inte fått signalement? Det är vanligt att de inte går ut med sådana i inledningsskedet.

Citat:
Ursprungligen postat av Larzx

Ja, eller på natten. Kan säga något om orsaken till skilsmässan (vilken dock endast är ett ostyrkt påstående. Inga belägg för att de var gifta och inga belägg för att de separerat).
Citera
2016-08-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
8:e augusti, en lördag inkom larmet klockan 08.55

Då han har ett gemensamt barn med JM så bör bröstarvingen ärvt, huruvida det finns fler barn eller andra arvingar har inte framkommit, däremot att anhöriga har uttryckt tvivel om dödsfallet.
(enligt ett inlägg av Potifair2 som jag bedömer som trovärdig, med den posthistoriken.)

Om vi leker med tanken att han var lite naturligt glad i alkohol, så skulle det kunnat gå till så att han helt enkelt "tankats full" rotts ut i sjön och kastats av. Därefter har ? rott hem båten och puttat ut den i skydd av mörkret.
Det finns dock inga uppgifter om promillehalt.

Vi har inga uppgifter om anhöriga var i närheten, men varför skulle han vara där själv, och om han nu var där själv, varför skulle anhöriga till honom bry sig om att han inte svarat i telefonen tidigt på morgonen? (En ledig helgdag)

Det är för troligast att övrigt folk var tillsammans med honom.

Sen angående hög promillehalt och nattliga utflykter i roddbåt, så är inte roddbåten förstahandsval. Det normala är att säcka ihop i hammocken eller framför tv:n av lite för mycket grogg. Man är trött, seg och man är knappast fiskesugen när berusningen slagit in.
Tack för rättning I övrigt är din teori trolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in