Citat:
Har egentligen redan gjort det, särskilt i posterna 492 och 535. Jag tror detta är ett klassiskt rån av äldre personer med förmögenhet, på landet så att säga. Får intrycket av att modern torterats. Tjuvarna kan ha fått upp ögonen för G*ran i samband med skriverierna runt dotterns verksamhet, genom tidningsartiklar eller genom kontakter i bekantskapskretsen. Dottern fungerar ju som en utmärkt avledningsmanöver. Jag skulle söka mördarna bland kända brutala brottslingar. Av intresse är även hur de tog sig dit. Har en båt stulits runt Hjälmaren? Bil?
JM är bara för spektakulärt för mig.
Har egentligen redan gjort det, särskilt i posterna 492 och 535. Jag tror detta är ett klassiskt rån av äldre personer med förmögenhet, på landet så att säga. Får intrycket av att modern torterats. Tjuvarna kan ha fått upp ögonen för G*ran i samband med skriverierna runt dotterns verksamhet, genom tidningsartiklar eller genom kontakter i bekantskapskretsen. Dottern fungerar ju som en utmärkt avledningsmanöver. Jag skulle söka mördarna bland kända brutala brottslingar. Av intresse är även hur de tog sig dit. Har en båt stulits runt Hjälmaren? Bil?
JM är bara för spektakulärt för mig.
Klassiskt rån av en sommarstuga brukar ske när fritidshuset står tomt inte direkt när ägarna
befinner på lantstället. Och är det som du skriver att rånarna fått upp ögonen för G*ran via media
i samband med alla skriverier om JM så borde rånet varit bättre planerat och inte när paret befann
sig på lantstället.
Visst paret kan ha varit borta under kvällen och kom hem, larmet kom trots allt så tidigt som 23.12,
och redan hade "besök" men då talar vi om en annan typ av rån än den du uppger. Fulla eller narkotikapåverkade småkriminella som öppnar första bästa dörr för att göra ett panikrån och den teorin köper jag inte. Känns mera riktat.
Först och främst skulle man vilja veta om paret var hemma eller kom hem från t ex någon middag och för det andra var i huset mannen påträffades död, hallen, sovrummet, köket, tv-soffan . . .
I och med att frugan anhölls direkt så får man ju känslan att överfallet inte hänt i hallen utan mer
inne i stugan möjligtvis sovrummet (vindsvåningen) men som sagt var vi vet ingenting om nånting egentligen vilket är smått trist.