Ja, naiv, absolut. Jag säger inte att han inte känner till hur det amerikanska systemet fungerar, allt är ju möjligt så är han naiv kan han tro att han kan bryta det i alla fall.
Jag tror som sagt att han "bara" bryr sig om att nå presidentposten och inte har någon röd tråd. Annars får jag inte ihop hans icke-interventionistiska uttalanden och nyordning av utrikespolitiken med att välja Pence som VP och ännu värre överväga Bolton som utrikesminister.
***Min fetning***
Av samma anledning som han valde republikanerna framför något tredje parti - för att vinna valet.
Senast redigerad av Potato...Russo 2016-08-13 kl. 20:11.
Säkert för att skrämmas - de bar ju alltid väl synliga gevär. Vad jag säger är att de svarta pantrarna kanske motsvarar någon tiondels procentenhet (på sin höjd) av tänkbara Trump-"observatörer", så den eventuella effekten går ju inte att diskutera i samma rum.
Nu var inte matte mitt favoritämne i skolan, men är inte en tiondels procentenhet en promille? Det lär ha varit en hel Svarta pantrar ute under valet 2012. Jag tror inte ett dussin var ute på gatorna medan resten satt hemma och kollade TV. Enligt Wikipedia hade de några tusen medlemmar 2009. https://en.wikipedia.org/wiki/New_Black_Panther_Party
Nu var inte matte mitt favoritämne i skolan, men är inte en tiondels procentenhet en promille? Det lär ha varit en hel Svarta pantrar ute under valet 2012. Jag tror inte ett dussin var ute på gatorna medan resten satt hemma och kollade TV. Enligt Wikipedia hade de några tusen medlemmar 2009. https://en.wikipedia.org/wiki/New_Black_Panther_Party
Det är många fler som ska ställa upp för Trump kan jag tänka mig.
Bara Ku Klux Klan skulle räckt för att starta medborgarkrig...
Jag har inte tillgång till boken som tydligen kom ut häromveckan och den kanske har mer än så, men det faktum att man fick gå 32 år bak i tiden för att hitta något som skulle kunna tolkas *fetning 1* som skattebedrägeri är talande.
Jag har boken, måste bara pdfa den för att kunna copy+pasta...
Jag kollade precis en dokumentär på 40 minuter om byggandet av Trump tower i Chicago från 2014. En journalist träffar olika personer som har hand om byggandet, och deltar själv på själva byggarbetsplatsen. Ger en liten inblick i Trumps organisation. https://www.youtube.com/watch?v=pXM1UdmULPk Frågan är hur mycket själv Trump deltar i processen. Jag får iallafall intrycket av att han har kunskap om byggbranschen.
Jag tittade igenom det där och det var intressant!
Blev nyfiken hur det såg ut inuti trumps byggnader.
Vad du svamlar!
Regel=kutym, vana, sedvänja, norm är ju inte alls sant.
Är inget speciellt gällande Republikanerna.
Är inte någon bestämmelse inom någon grupp att offentliggöra skattepapper.
Däremot är det kutymt. Men INGEN REGEL.
Om det nu är kutym för presidentkandidater (oavsett partitillhörighet) att offentliggöra skattepapper sedan decennier tillbaka varför gör då inte Trump det? Enda anledningen jag kan se är att han har något att dölja.
Jasså han har redan förlorat asså? Vem bryr sig om vad etablissemangs republikanerna tycker? Det är dom som väljarna är emot, varför är du etablissemangets bitch???
Är väljarna emot det republikanska partiet? Varför skulle dom i så fall rösta på Trump som ju företräder just det republikanska partiet. Och är det något Trump tillhör så är det ju etablissemanget annars hade han konkat för länge sedan i brist på affärskontakter och löpande krediter. Hans framtoning är därför tveeggad precis som hans psyke verkar vara.
2007 hade HRC varit senator i sex år, hon hade två år kvar. Vad var det Trump upptäckte under de sista två åren genom sin noggranna granskning?
Hennes auktoritet var inte lika omfattande som senator om man jämför det med hennes position som utrikesminister. Befogenheten som hon haft som utrikesminister har hon inte använt på ett sätt som tydligen passat Trumps världsbild. Alltså står hennes tid som utrikesminister för sig själv, skilt från vad hon åstadkom som senator i New York.
Jag kan inte se om någon redan svarat på den här, men den tweeten uppger sig komma från en Android-app. Om du inte vill hämta all metadata eller göra någon djupare analys kan du enklast finna varifrån Trumps tweets kommer genom att i twitters sökfält använda parametrarna from:realDonaldtrump AND source:"Twitter for *" ev. text/ord/hashtag/annat som du vill söka specifikt efter
Vill du söka djupare, rekommenderar jag att man kollar upp och lär sig R.
Grymt, tack som fan!
Lite trist bara att det lutar åt att det var Trump själv som tweetade det där med sarkastisk då. Där faller min teori, och jag tvingas bli rejält besviken på Donald...