Citat:
Ursprungligen postat av
Mohave
Både Lisbeth Palme och Mårten Palme (en gammal skolkompis till mig, en pålitlig kille) har har identifierat Christer Pettersson som gärningsmannen. Det finns inga skäl att betvivla deras iakttagelser.
Jag har kontakt med människor som har jobbat inom utredningen. Alla säger att det var Christer Pettersson som var mördaren. Fallet är som sagt "polisiärt löst".
Men jag förstår att det finns mer spännande berättelser och vilda fantasier om detta. Go on!
Du har aldrig sett ett par tvillingar eller trillingar ?
Du har aldrig sett frisörer skapa likadana frisyrer och hårfärger på folk eller ögonlinser och sminkörers jobb?
Jag har varit med om detta nu ett antal gånger sedan Grk mm och vet att det är djävligt svårt att svära på om någon är den samma som man sett och då en natt under ett fåtal sekunder blir svårt. Att personen var mycket lik kanske det inte råder några tvivel om , men var det densamma som CP ?
CP för mig är bara en i mängden, efter min "träning" , av möjliga gm:s men han har minst motiv om han nu inte var deep under cover . Har sett många sedan GrK mm som sett ut som lodisar pundare etc men haft aningens för klara blickar och uppträdanden för att vara det som de först ger intrycket att vara ( pundare lodisar alkisar).
Jag tror att LP blev lurad av inledningen på konfrontationen ( GM är alkis) och med sin minnesbild av förövaren.
Tråkigt nog så vill ju folk återgå till vardagen snabbt och en person som dödat innan kunde man offra med gott samvete . Han hade kanske behövt vård eller annat och inte denna uppståndelse runt han där många tjänat en slant och inflytande på karusellerna ...