Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-13, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Inte jag heller, men det kommer att bli ett jävla hallaballo, vilket säkert är syftet. När han förlorar valet kommer han att kunna åberopa bristen på sina jävla observatörer. Obama borde kanske be en organisation liknande OSSE att skicka valobservatörer som ett motdrag.
Eller så kanske Svarta pantrarna dyker upp vid vallokaler, som vid valet 2012. https://www.youtube.com/watch?v=0wwAsjErHeU
Senast redigerad av pent-house 2016-08-13 kl. 17:46.
2016-08-13, 17:45
Medlem
Citat:
Latest on the weirdest:

"Trump campaign launches drive to recruit 'election observers'"

http://www.politico.com/story/2016/08/donald-trump-election-observers-226981

Jag betvivlar starkt att någon får vistas i vallokalen utan legitimt syfte. Det kallas "loitering". Och det uppmanar dåren till nu. Vad tror han att dessa observatörer ska åstadkomma? Kika in bakom draperierna? Tränga sig in i andra rum för att se till att inga urnor slängs? Eller räcker det med att stirra strängt med sina Trump-knappar på folk för att få dem att undvika detta valfusk som aldrig sker i någon skala?

19% latinos röstade i Nevada 2012 finns 26% i hela staten. Att nästan 100% har rösträtt och är registrerade är nästan för bra för att vara sant. Så sånt borde kollas 24/7 var stora problem där under primärvalen.
2016-08-13, 17:47
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Eller så kanske Svarta pantrarna dyker upp vid vallokaler, som vid valet 2012. https://www.youtube.com/watch?v=0wwAsjErHeU

Ja, dessa dussintals Svarta pantrar måste ha varit en plåga.
2016-08-13, 17:48
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
19% latinos röstade i Nevada 2012 finns 26% i hela staten. Att nästan 100% har rösträtt och är registrerade är nästan för bra för att vara sant. Så sånt borde kollas 24/7 var stora problem där under primärvalen.

Källa, källa, källa. Hur vet du det? Man anger inte etnicitet på valsedeln...
2016-08-13, 17:49
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Undrar om han kommer säga "Tippy Top," som han gjorde igår. https://www.youtube.com/watch?v=EPVhzNEiPZI Det låter lite italienskt, och får mig att tänka på att Trump har blivit jämförd med Silvio Berlusconi, senast igår av en italiensk musiker.
Att han börjar svamla om hur man bygger tunnlar, hus, torn, flygplatser, vägar, golfbanor o.s.v. är direkt ur hans hjärta. Det är sånt han går omkring och tänker på hela dagarna, glömmer bort att han blivit politiker och istället borde prata om the wicked witch och hennes hurly-burly. Bygga bygga bygga. Och den stora majoriteten gillar att bygga byggnader. Byggnader är bra att ha.

Tippy-top, big league, 100%. Jag tvivlar på att jag skulle gilla höra honom stava sig genom italienska, men jag gillar att han aldrig säger "hundratie procent" eller "tvåhundra procent" som idioterna som är kända svenska s.k. coacher gör hela tiden när de själva inte vet vad de menar. One Hundred Percent. One.
2016-08-13, 17:55
Medlem
Citat:
Latest on the weirdest:

"Trump campaign launches drive to recruit 'election observers'"

http://www.politico.com/story/2016/08/donald-trump-election-observers-226981

Jag betvivlar starkt att någon får vistas i vallokalen utan legitimt syfte. Det kallas "loitering". Och det uppmanar dåren till nu. Vad tror han att dessa observatörer ska åstadkomma? Kika in bakom draperierna? Tränga sig in i andra rum för att se till att inga urnor slängs? Eller räcker det med att stirra strängt med sina Trump-knappar på folk för att få dem att undvika detta valfusk som aldrig sker i någon skala?

Wow! tur jag inte hann sätta dig på ignore som jag hade tänkt.
Detta var goda nyheter!

"Help Me Stop Crooked Hillary From Rigging This Election! Please fill out this form to receive more information about becoming a volunteer Trump Election Observer."

Mitt i prick!

She can’t beat what’s happening here. The only way they can beat it in my opinion, and I mean this 100 percent, if in certain sections of the state they cheat"
Trump said of Clinton campaign in Pennsylvania.

Japp! precis så är det.

Att lyssna på Trump i den här PK-kvävda världen är som att andas syre för första gången på flera år!
Vilken befrielse med en politiker som talar klarspråk och självklara sanningar!
2016-08-13, 17:57
Medlem
Citat:
Källa, källa, källa. Hur vet du det? Man anger inte etnicitet på valsedeln...

http://edition.cnn.com/election/2012/results/state/NV/president/

Visst greencard fixas snabbt av någon hotelägare som vill att de mexikanarna ska arbeta, men 19% är lite väl högt.
2016-08-13, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Att han börjar svamla om hur man bygger tunnlar, hus, torn, flygplatser, vägar, golfbanor o.s.v. är direkt ur hans hjärta. Det är sånt han går omkring och tänker på hela dagarna, glömmer bort att han blivit politiker och istället borde prata om the wicked witch och hennes hurly-burly. Bygga bygga bygga. Och den stora majoriteten gillar att bygga byggnader. Byggnader är bra att ha.

Tippy-top, big league, 100%. Jag tvivlar på att jag skulle gilla höra honom stava sig genom italienska, men jag gillar att han aldrig säger "hundratie procent" eller "tvåhundra procent" som idioterna som är kända svenska s.k. coacher gör hela tiden när de själva inte vet vad de menar. One Hundred Percent. One.
Det är väl det som han har utbildning på. Kanske inte akademisk, men jag har för mig att han sagt att redan i ung ålder följde med sin farsa Fred Trump ut på byggen. Fred Trump var ju i byggnadsbranschen. https://en.wikipedia.org/wiki/Fred_Trump
Senast redigerad av pent-house 2016-08-13 kl. 18:09.
2016-08-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Trump låg på hårt under en lång period att Obama skulle släppa sin födelseattest, vilken är en rätt udda begäran minst sagt. Han påstod att han hade bevis för att Obama inte var amerikan. Vilket visade sig vara helt fel. Själv släpper han inte sina skattepapper som alla presidentkandidater gjort i decennier. Ett av alla exempel på Trumps dubbelmoral. Lagar och regler gäller för alla andra men inte för honom.

Trumps skattepapper och sinnesundersökning är de två dokument jag är mest nyfiken på vad gäller honom. Om han nu någonsin gjort en sinnesundersökning...förmodligen inte...

För att få bli President i USA måste man vara född i landet. Det är lag på det.

Att offentliggöra skattepapper är varken en lag eller regel.
2016-08-13, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ja, dessa dussintals Svarta pantrar måste ha varit en plåga.
Någon funktion måste de ha haft. Vad var meningen med att de stod där?
2016-08-13, 18:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur går det för Trump nu? Åt helvete eller är det stabilt under Clinton?
2016-08-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur går det för Trump nu? Åt helvete eller är det stabilt under Clinton?
Han sa på något rally igår eller förrgår att någon poll hade visat dem i princip lika.
Men jag tror man får ta pollsen med stora skopor salt av flertal anledningar.

Framförallt är det bra att han förbereder sig inför det kommande valfusket också, kanske har han läst mina inlägg? jag har varnat för valfusket länge.

I värsta fall kan ju pollsen stämma dock.. Men då är det ju tur att The Don har 2nd amendment folket på sin sida

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in