Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-12, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det i stort sett enda Trump hittills sagt sig vilja göra politiskt har vid närmare granskning visat sig gynna enbart honom och hans kompisar inom företags och bankvärlden. Vanliga medelklassare berörs inte av hans "reformer" vilket dom flesta givetvis vet, varför skulle han plötslig bry sig om den stora massan. Så nej, rikemanssonen med silversked i munnen sedan födsel lär inte bry sig med mer än att den egna kassakista fylls på. För honom är ju ,det har han medgivit, politiken en affär där man kan tjäna pengar, särskilt om man som Trump får stora bidrag plöjda rätt ner i den egna fickan. T.om republikanerna vill se ett stopp på bidragen till Trump.
Sånt svar från dig hade jag väntat mig faktiskt. Alla som är insatta vet att Wall Street höken är Hillary Clinton och att Trump tydligt aviserat att de rika och finansvärlden ska få börja betala för sig. Att du sen säger att medelklassarna inte berörs av hans idéer visar till 100% att du är ett jävla päron som har noll koll på amerikansk politik. Du tror säkert att det är rika som betalar mest skatt i Sverige också.

Trump har tillräckligt med pengar och vet att satsa på företagen, inte miljonärerna. Det ska in nya jobb och där vinner medelklassen. Medelklassen vinner också på mindre skatt och att lata och illegala förlorar sina bidrag. Varenda sak han talar om är för att gynna medelklassen och att du inte förstått det är så talande för dig.
2016-08-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Är det väljare eller är turister som vill se en dokusåpakändis på Donalds möten.. https://pbs.twimg.com/media/CprRpaDUkAA5_cu.jpg:large från igår, Florida. Det var många vita t-shirts med kinesiska tecken. En svart man var där också men han står upp så det är nog bara personal

HAhaha det var faktisk en stor fråga under primärvalen, alla trodde folk bara var där för att se the show men på något sett lyckades Trump få folket att rösta också.
2016-08-12, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan vara folk som går bara för att se showen eller de som redan tillhör den procent som tänker rösta på honom.

Bara för att han drar folk så betyder det inte att alla som inte går älskar honom.
Precis som i svenska valet senast så vill många rösta på honom men vågar inte. Förhoppningsvis så visar massorna som deltar i hans valmöten att man ska strunta i vad vänstermedia och Killarygänget spyr ut.

Såklart det är en show, Trump är en show men också en räddare. Killary är bara en galen kriminell krigshetsare som fått en fet check för att ruinera USA och många andra som Jeb Bush står för samma elände där den vanlige amerikanen återigen står som förlorare.
2016-08-12, 21:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Ska han släppa sina skatteuppgifter?
Nej men en annan kandidat har gjort det så dags för fifflare Trump tycker de flesta.
2016-08-12, 21:29
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
HAhaha det var faktisk en stor fråga under primärvalen, alla trodde folk bara var där för att se the show men på något sett lyckades Trump få folket att rösta också.
Om man gick på besökare på möten så skulle Donald vinna!
Om jag varit i USA och i närheten av en tillställning så skulle jag gått helt klart på ett Donald möte och om Hillary skulle haft ett skulle jag absolut inte gå!
Fast jag skulle aldrig rösta på Donald (eller Hillary).
2016-08-12, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Tycker du Trump är på samma nivå som Putin?
Putin är en gigant så nej, än kan vi inte säga vad Trump går för. Han måste bli POTUS först och sen får vi avvakta om elefanterna står upp bakom eller säljer sig för pengarna som kommer in från Saudi. Kör elefanterna sin egen väg så kommer Trump bli en grå figur som jag knappast tror orkar sitta kvar fyra år. Men med elefanterna på sin sida och om han genomför sina idéer så finns alla chanser för honom att bli en fantastisk POTUS.
2016-08-12, 21:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Orlok
Sånt svar från dig hade jag väntat mig faktiskt. Alla som är insatta vet att Wall Street höken är Hillary Clinton och att Trump tydligt aviserat att de rika och finansvärlden ska få börja betala för sig.

Trumps handplockade seniora rådgivarteam består av 13 personer. 10 av dem är Wall Street-miljardärer:

http://www.nytimes.com/2016/08/06/business/economy/donald-trump-economic-team.html?_r=2

Du som är så insatt; har du någon kommentar till hur dessa av Trump handplockade miljardärer ska hjälpa honom i syfte att "de rika och finansvärlden ska få börja betala för sig"?
2016-08-12, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej men en annan kandidat har gjort det så dags för fifflare Trump tycker de flesta.
Ok.Jag fick tidigare frågan om jag var du.Vilket jag inte är.
Kan inte du återigen delge alla här om vem Roy Cohn var och hans saröre med The Donald!
2016-08-12, 21:36
Bannlyst
Trumps första möte för kvällen är avslutat. Jag tycker inte han verkade utmattad, eller gav intryck av att han tänker hoppa av presidentvalskampanjen. Återstår att se om han tillkännager något sådant på nästa möte, som inträffar om några timmar.
2016-08-12, 21:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Hela jävla globalist-etablissemanget är ju emot honom, vilket tyvärr lurar många, kolla bara idioterna i den här tråden t.ex..

Jag antar att du och andra som inte är idioter räknar bort judiska Wall Street-miljardärer från "globalist-etablissemanget" givet listan på Trumps handplockade seniora rådgivarteam?

http://www.nytimes.com/2016/08/06/business/economy/donald-trump-economic-team.html?_r=2

Kan inte du som är så jävla smart och insatt då vänligen förklara för oss exakt vilka du menar med "globalist-etablissemanget" (eftersom judiska Wall Street-miljardärer enligt dig inte ska räknas in)?
2016-08-12, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trumps handplockade seniora rådgivarteam består av 13 personer. 10 av dem är Wall Street-miljardärer:

Du som är så insatt; har du någon kommentar till hur dessa av Trump handplockade miljardärer ska hjälpa honom i syfte att "de rika och finansvärlden ska få börja betala för sig"?
Du tror att det bara finns "13" personer på Wall Street? Du har inte funderat varför många miljonärer ställt sig på Killarys sida? Läs vad Trump vill istället för att gå på medias snedvridna bild av Trump. Han är klar med vad han vill på det planet. Sen vad som kommer hända om Trump blir POTUS är en helt annan fråga.

Jag är inte mer insatt än att jag är ett steg ifrån Donald Trump, jag har en gemensam vän som är president i en organisation närmast Trump. Men även om min vän har goda kontakter med DT så har inte jag det, men jag kan läsa all det jag får serverat och utifrån det och om Trump håller sitt ord så är det Wall Street och miljonärerna som satsar pengar utomlands eller skinnar arbetarna som kommer förlora på Trump som POTUS. Att företag och rika tjänar pengar även när medelklassen får det bättre är normalt (förutom i länder som Sverige förstås).
2016-08-12, 21:40
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Trumps första möte för kvällen är avslutat. Jag tycker inte han verkade utmattad, eller gav intryck av att han tänker hoppa av presidentvalskampanjen. Återstår att se om han tillkännager något sådant på nästa möte, som inträffar om några timmar.
Han sa inget mer om vad han ska göra/införa än det han gjort vid tidigare möten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in