Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Du har varit konsekvent, ja. Men det är inte Trump. Han kunde ha valt andra deltagare/rådgivare i sitt lag, men det gjorde han inte. Det är inte fel på deltagarna/rådgivarna, de bara utnyttjar sina möjligheter - det är fel på Trump själv som väljer dem. Det mest sannolika utgående från de val och antydningar han gjort hittills är att han helt enkelt bara vill vinna och i stort sett skiter i vilken politik som kommer föras när han väl blir president. Detta ser rådgivarna och tar helt logiskt sina chanser.
Ja, du har rätt i stort. Eller ganska rätt. Jag har en något annan tolkning av Trumps bevekelsegrunder. Jag tror inte han ser eller tänker på att andra kommer att ha inflytande på politiken. Det är därför han så ofta inte verkar bry sig om deras åsikter, utan bara om att de stödjer Trump. Jag tror att han har en tendens att tro att om han blir vald så blir han enväldig härskare som kan dela ut symboliska poster åt undersåtar som stött honom på vägen.
Jag tror alltså, till skillnad från dig, att han vill föra sin politik. Men att han inte förstår vikten av att samla folk som delar hans åsikter snarare än folk som säger smickrande ord om honom. Sen, återigen, lyssnar han för mycket på rådgivarna. Han är ickeantisemit. Han förstår inte hur gamla vänner som Cohen eller Greenblatt fungerar som politiska djur.