Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-12, 19:35
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I verkligheten betyder ju detta ingenting om dessa väljare och mötesdeltagare inte representerar majoriteten av väljarkåren. Hillary drar inte lika många på sina möten för hon har inte lika stor hängiven fanbase, men hon har massvis med röstare som röstar på henne av tvång för att hålla CheetoJesus borta från Vita Huset.
Och i verkligheten betyder inte din post någonting överhuvudtaget, utan är bara en ren gissning från din sida. Min post är åtminstone understödd av fakta.
2016-08-12, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ganska lustigt att t.o.m. Smokey, som anklagade mig för att inte gilla Trump egentligen och påstod att jag bara ville haka på tåget, nu börjar "ge upp" Trump och tycka att han gör fel efter fel. Jag har varit konsekvent hela tiden, det enda felet Trump gör är att han låter andra bestämma för mycket. Det visar sig till slut att jag är den enda som verkligen gillar Trump. Att jag avskyr folket kring honom är en annan sak - det är dessa ni nu vill ge allt utrymme på Trumps bekostnad.
Felet Trump gör är just att han inte låter andra bestämma.Han vet alltid bäst själv!
2016-08-12, 19:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är det de gör nu. Det tycks vara en enmansshow. Tidigare kunde vi se Gingrich var och varannan dag gå ut och kommentera olika uttalanden av Trump, men nu håller han käften. Vad vi ser är Trump själv personligen som säger en sak på måndag och tar tillbaka det på tisdag.
Nja, han säger en sak, det är sant. Men är det verkligen han som tar tillbaka det? Jag tror ju inte det.
Citat:
Jag var tydlig redan för ett år sedan att jag inte "gillar Trump". Jag tycker han är en obehaglig människa på alla sätt och vis. Jag stöder honom bara av politiska skäl. Inget annat.
Jag vet. Du sporrade min post, men jag vet att du inte är en Smokey (fanboy). Därför nämnde jag inte dig. Däremot är det konstigt att du gillar Trump av politiska skäl, men vill ge all makt i valkampanjen till hans "medarbetare" som sällan delar hans politiska åsikter. Det är ju uppenbart att det är Trump och hans idéer som går hem i stugorna. Inte en efterbliven "kristen konservativ" som Pence eller neokonservativa dårar som Gingrich eller Giuliani.
Senast redigerad av baggebo1 2016-08-12 kl. 19:53.
2016-08-12, 19:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Det är ju därför han inte ska bli president för att han inte kan ljuga!!

Men är det inte bra att en makthavare inte kan ljuga?
2016-08-12, 19:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Du har varit konsekvent, ja. Men det är inte Trump. Han kunde ha valt andra deltagare/rådgivare i sitt lag, men det gjorde han inte. Det är inte fel på deltagarna/rådgivarna, de bara utnyttjar sina möjligheter - det är fel på Trump själv som väljer dem. Det mest sannolika utgående från de val och antydningar han gjort hittills är att han helt enkelt bara vill vinna och i stort sett skiter i vilken politik som kommer föras när han väl blir president. Detta ser rådgivarna och tar helt logiskt sina chanser.
Ja, du har rätt i stort. Eller ganska rätt. Jag har en något annan tolkning av Trumps bevekelsegrunder. Jag tror inte han ser eller tänker på att andra kommer att ha inflytande på politiken. Det är därför han så ofta inte verkar bry sig om deras åsikter, utan bara om att de stödjer Trump. Jag tror att han har en tendens att tro att om han blir vald så blir han enväldig härskare som kan dela ut symboliska poster åt undersåtar som stött honom på vägen.

Jag tror alltså, till skillnad från dig, att han vill föra sin politik. Men att han inte förstår vikten av att samla folk som delar hans åsikter snarare än folk som säger smickrande ord om honom. Sen, återigen, lyssnar han för mycket på rådgivarna. Han är ickeantisemit. Han förstår inte hur gamla vänner som Cohen eller Greenblatt fungerar som politiska djur.
Senast redigerad av baggebo1 2016-08-12 kl. 20:06.
2016-08-12, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men är det inte bra att en makthavare inte kan ljuga?
Nej
2016-08-12, 19:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Nej

Jasså? Kan du ge mig ett exempel exempelvis en händelse när det är dåligt att en makthavare inte kan ljuga?
2016-08-12, 20:07
Medlem
Menveds avatar
Klickade mig in på Politico för att se den senaste smutskastningen. Fick syn på följande rubrik:

Trump predicts winning the presidency will get him into heaven

Har han tappat det fullständigt nu, tänkte jag, som de flesta andra läsare. Så här börjar artikeln:

Donald Trump called on evangelical pastors to help him win the presidency this November, which he said is “maybe the only way I'm going to get to heaven.”

Trump är alltså ödmjuk inför dessa pastorer och medger att han inte levt ett kristet liv och vill försöka göra bot genom att vara en god president i USA. Han sa något liknande på konventet för övrigt.

Det är den här typen av totalt förvriden rapportering som gynnar Trump precis som samma sorts rapportering gynnade SD i Sverige. Mediadrev är bra så länge de är helt substanslösa, men om Trump ger dreven substans så förlorar han.
2016-08-12, 20:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Klickade mig in på Politico för att se den senaste smutskastningen. Fick syn på följande rubrik:

Trump predicts winning the presidency will get him into heaven

Har han tappat det fullständigt nu, tänkte jag, som de flesta andra läsare. Så här börjar artikeln:

Donald Trump called on evangelical pastors to help him win the presidency this November, which he said is “maybe the only way I'm going to get to heaven.”

Trump är alltså ödmjuk inför dessa pastorer och medger att han inte levt ett kristet liv och vill försöka göra bot genom att vara en god president i USA. Han sa något liknande på konventet för övrigt.

Det är den här typen av totalt förvriden rapportering som gynnar Trump precis som samma sorts rapportering gynnade SD i Sverige. Mediadrev är bra så länge de är helt substanslösa, men om Trump ger dreven substans så förlorar han.

Men Trump är inte kristen för fem öre. Jag vet vad kristet folk är och det är inget annat är politiskt korrekta fegisar som tävlar i godhet.
2016-08-12, 20:19
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, du har rätt i stort. Eller ganska rätt. Jag har en något annan tolkning av Trumps bevekelsegrunder. Jag tror inte han ser eller tänker på att andra kommer att ha inflytande på politiken. Det är därför han så ofta inte verkar bry sig om deras åsikter, utan bara om att de stödjer Trump. Jag tror att han har en tendens att tro att om han blir vald så blir han enväldig härskare som kan dela ut symboliska poster åt undersåtar som stött honom på vägen.

Jag tror alltså, till skillnad från dig, att han vill föra sin politik. Men att han inte förstår vikten av att samla folk som delar hans åsikter snarare än folk som säger smickrande ord om honom. Sen, återigen, lyssnar han för mycket på rådgivarna. Han är ickeantisemit. Han förstår inte hur gamla vänner som Cohen eller Greenblatt fungerar som politiska djur.

Problemet om du har rätt i det kursiverade, är att han i så fall är fenomenalt korkad. Det tror jag inte att han är. Däremot är han säkerligen maktgalen och tror han kan göra som han vill när han blir president. Men det amerikanska systemet är konstruerat för att sådant inte ska vara möjligt, och i synnerhet inte om Ledaren inte ens har sitt eget lags lojalitet när han tillträder.

Jag håller min egen förklaring för mer sannolik, att han vill ha makten till varje pris oavsett politik, men vi får enas om att tycka olika och om att det iaf är kul att se Smokey pudla.
2016-08-12, 20:23
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men Trump är inte kristen för fem öre. Jag vet vad kristet folk är och det är inget annat är politiskt korrekta fegisar som tävlar i godhet.
Dessa pastorer är inte heller kristna för fem öre. Kristendomen är stendöd, även i USA. Det här handlar om att Trump är ödmjuk i ett sammanhang där ödmjukhet är av nöden.
2016-08-12, 20:24
Medlem
baggebo1s avatar
Även på Daily Stormer (ob. neo-naz.) som tidigare varit rena hyllningsstationen till Trump börjar tecknen anas. Bra post i forumet. Trump är ingen Hitler:
Citat:
Trump is not in a slump but the judenpresse is trying to create that belief by coordinated repetition of that idea across their various media outlets.

Even if successful in that effort, it would have negligible effect on Trump's chances of victory.

The following article from today can be just more in that same theme, but if true, it contains the kernel of something much more damaging...humility.

A big part of Trump's success so far has been his supreme confidence, something that inspires people and projects the image of strength that attracts followers.

But here a jew writer outlines how Trump might intentionally be softening that approach, and if so, likely on the advice of campaign (((advisers))).

Following that advice can cost him the election, as it will have been designed to do. If anything, Trump's gullibility on this matter shows that no, he is definitely not Hitler, who knew better.
http://bbs.dailystormer.com/t/trumps-biggest-misstep-yet-is-it-a-sign-of-things-to-come/46543

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in