Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Ja, enligt Pressreader och Expressen var ett gripande
"nära"
i dag på förmiddagen.
Det har nu övergått till:
"Polisen har ingen misstänkt"
och
"Polisen sätter in extra patruller i Arboga"
Det är lite svårt att tolka dessa motstridiga budskap, om dom nu
kommer från polisen.
Fanns det en misstänkt som nu är avförd?
Är extrapatrullerna för att skydda allmänheten, och i så fall från vad?
Om
"extrapatruller" och
"ingen misstänkt":
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-satter-in-extra-patruller-i-arboga/
–
Det där med att ett gripande var nära och ett genombrott väntade när som helst, det stod ju i går också. Det kan vara att Expressen återanvände uppgifterna från i går. När jag sökte runt på diverse sajter i dag (GP, SVT, Ekuriren,Bblat) samt vanliga Googlesök så fann jag ingenstans att det kommit något nytt under dagen som sedan ändrats. Jag kollade samtidigt som du postade din ursprungliga post. Däremot artiklar från i går som sade ungefär "Genombrott väntar", "Snart kan läget bli ett annat" och liknande som insinuerade att dottern borde börja svettas rejält.
Förmodligen var det bara en vanlig gammal hederlig bluff, syftat att framkalla en reaktion från motparten. Det kan vara så att hon inte är den typen som har tendens att börja noja ner sig alltför lätt, hon kanske är en mer rationell typ.
Hon har ju för övrigt aldrig varit misstänkt i formell mening. Hon har inte blivit delgiven misstanke efter förhör. Däremot kan ju polisen, helt informellt och internt, ha diverse misstänkta de kikar på.