2016-08-12, 16:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är väl knepigt att binda henne till brottsplatsen, om det är dottern. Hennes biologiska spår kan finnas på platsen av naturliga orsaker. De behöver väl teknisk bevisning i form av datatrafik, skulle jag tippa, för att ha tillräckligt för ett gripande...
Citera
2016-08-12, 17:04
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja, enligt Pressreader och Expressen var ett gripande "nära"
i dag på förmiddagen.

Det har nu övergått till:
"Polisen har ingen misstänkt"
och
"Polisen sätter in extra patruller i Arboga"

Det är lite svårt att tolka dessa motstridiga budskap, om dom nu
kommer från polisen.

Fanns det en misstänkt som nu är avförd?

Är extrapatrullerna för att skydda allmänheten, och i så fall från vad?

Om "extrapatruller" och "ingen misstänkt":
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-satter-in-extra-patruller-i-arboga/

Det där med att ett gripande var nära och ett genombrott väntade när som helst, det stod ju i går också. Det kan vara att Expressen återanvände uppgifterna från i går. När jag sökte runt på diverse sajter i dag (GP, SVT, Ekuriren,Bblat) samt vanliga Googlesök så fann jag ingenstans att det kommit något nytt under dagen som sedan ändrats. Jag kollade samtidigt som du postade din ursprungliga post. Däremot artiklar från i går som sade ungefär "Genombrott väntar", "Snart kan läget bli ett annat" och liknande som insinuerade att dottern borde börja svettas rejält.

Förmodligen var det bara en vanlig gammal hederlig bluff, syftat att framkalla en reaktion från motparten. Det kan vara så att hon inte är den typen som har tendens att börja noja ner sig alltför lätt, hon kanske är en mer rationell typ.

Hon har ju för övrigt aldrig varit misstänkt i formell mening. Hon har inte blivit delgiven misstanke efter förhör. Däremot kan ju polisen, helt informellt och internt, ha diverse misstänkta de kikar på.
Citera
2016-08-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om huset ligger ensligt till kanske manen överrumplas av inbrottstjuvar (eller om de är inblandade i något) och hon blir nedslagen om hon hör detta och går att se efter vad som sker och inte har sett hur många det var eller tillräckligt för att lämna signalement? Hon blev väl opererad på sjukhus varför jag antar att hon förmodligen blev rätt allvarligt skadad(?).

"Kvinnan fördes direkt till sjukhus där hon opererades för stickskador i bröstet och skärsår på kroppen. Hon fick även sys i munnen och hon vårdas fortfarande på sjukhus. Till en början misstänktes kvinnan för mordet på sin make, men efter förhör med henne avskrevs alla misstankar."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23322097.ab
Citera
2016-08-12, 17:13
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är väl knepigt att binda henne till brottsplatsen, om det är dottern. Hennes biologiska spår kan finnas på platsen av naturliga orsaker. De behöver väl teknisk bevisning i form av datatrafik, skulle jag tippa, för att ha tillräckligt för ett gripande...
Eller att de lyckas hitta en person som de kan manipulera till att "gola". Då kanske de kan få info om vem som är the hitman varefter de kanske kan lokalisera vapnet och by then så kanske dottern trots allt inte pallar för trycket så hon gör förberedelser för att lämna landet och då går polisen in och plockar henne samt börjar grilla henne trots att de inte heller nu har något konkret på henne men två erfarna gamla blodhundar till cyniska förhörsledare knäcker henne under ett 4-timmarsförhör och hon förpassas därefter in i anhållandecellen på sannolika skäl. Typ så.
Citera
2016-08-12, 17:41
Medlem
Addhocs avatar
[quote=LKVN|58147322]Vill du konferera kvinnliga mördare vs manliga fine för mig men rid fan inte på mina inlägg för
att dra igång den debatten. Ingenstans uppvinglar jag till en sådan tröttsam debatt i inlägget
du citerar utan vad vi kan se är en ren och skär jävla vantolkning ifrån dig.

Men tagga ner din aggressiva attityd ett par hekto. För det första har jag inte debatterat särskilt mycket alls frånsett att jag anmärkte på att kvinnliga mördare inte verkar vara allt för unikt nu för tiden.
För det andra rider jag på vem jag vill oavsett vad du tycker om det. Du kan inte göra något åt det ens när jag rider på dig.
Citera
2016-08-12, 17:44
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
"Kvinnan fördes direkt till sjukhus där hon opererades för stickskador i bröstet och skärsår på kroppen. Hon fick även sys i munnen och hon vårdas fortfarande på sjukhus. Till en början misstänktes kvinnan för mordet på sin make, men efter förhör med henne avskrevs alla misstankar."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23322097.ab
Undrar egentligen varför i all världen de överhuvudtaget först misstänkte hustrun när hon uppvisade sådana skador så hon fortfarande ligger kvar på sjukan för vård. Det är tänkt att hon ska ligga kvar där åtminstone denna vecka ut. Sen när hon väl är ute kan man undra hur länge hon får polisskydd 24 timmar om dygnet om ingen starkt misstänkt grips.

Jag skrev det innan i tråden och upprepar nu: "25-åringen" (eller annan) som bankade upp sexasylanterna är den som också klippte till föräldrarna. Det är mitt tips. Sen får vi se om han tar det på sig rakt av utan att kasta skuld på sin eventuella uppdragsgivare - aktiv sådan eller passivt tillåtande. Tänkbart är också att han handlat helt självrådigt om han nu haft en fling eller crush igång med henne.
Senast redigerad av nobbens 2016-08-12 kl. 17:50.
Citera
2016-08-12, 17:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Undrar egentligen varför i all världen de överhuvudtaget först misstänkte hustrun när hon uppvisade sådana skador så hon fortfarande ligger kvar på sjukan för vård. Det är tänkt att hon ska ligga kvar där åtminstone denna vecka ut. Sen när hon väl är ute kan man undra hur länge hon får polisskydd 24 timmar om dygnet om ingen starkt misstänkt grips.

Jag skrev det innan i tråden och upprepar nu: 25-åringen som bankade upp sexasylanterna är den som också klippte till föräldrarna. Det är mitt tips. Sen får vi se om han tar det på sig rakt av utan att kasta skuld på sin eventuella uppdragsgivare - aktiv sådan eller passivt tillåtande. Tänkbart är också att han handlat helt självrådigt om han nu haft en fling eller crush igång med henne.

Vad skulle hans motiv vara?
Citera
2016-08-12, 17:51
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad skulle hans motiv vara?
Det angav jag ju - kärlek...och allt vad det innebar av Ferrari osv

EDIT Mer...föräldrarna kanske var snea på honom på grund av oregerligt leverne och det skulle kunna vara dom som fick dottern att dra iväg till Stockholm för att komma undan
Senast redigerad av nobbens 2016-08-12 kl. 17:55.
Citera
2016-08-12, 18:14
Medlem
Det behöver inte vara ett planerat mord. Det kan vara dråp och alkohol inblandat. En teori: Om de två fulla mopedisterna som sågs dagen före "mordet" har kommit till sommarstugan, vilken en av dessa kan vara mannen som blev dödad. Om de fortsatt att dricka sprit även dagen efter. Bråkat, handgemäng uppstått, kanske flera tappat omdömet, kniv har kommit till användning och så skadas en person allvarlgt och en dör. Självmord med kniv är inte det enklaste sättet att ta livet av sig. Så en tredje person är nog inblandad. Även en fjärde kan vara tänkbart i detta mopedspår.
Citera
2016-08-12, 18:21
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Från "gripande nära"...
Ja, enligt Pressreader och Expressen var ett gripande "nära"
i dag på förmiddagen.

Till "ingen misstänkt"
Det har nu övergått till:
"Polisen har ingen misstänkt"
och
"Polisen sätter in extra patruller i Arboga"

Det är lite svårt att tolka dessa motstridiga budskap, om dom nu
kommer från polisen.

Fanns det en misstänkt som nu är avförd?

Är extrapatrullerna för att skydda allmänheten, och i så fall från vad?

Om "extrapatruller" och "ingen misstänkt":
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-satter-in-extra-patruller-i-arboga/

"Ingen misstänkt" är väl bara semantik. Läget är oförändrat. De har inte använt ordet "misstänkt" mot JM tidigare heller. De har däremot sagt att det finns en person som är "högintressant för utredningen" och att ett "gripande är nära förestående". Polisen agerar irrationellt för en utomstående betraktare. Men eftersom erfarna mordutredare från rikskrim är inblandade så tror jag att de vet vad de gör.
Citera
2016-08-12, 18:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens

Jag skrev det innan i tråden och upprepar nu: "25-åringen" (eller annan) som bankade upp sexasylanterna är den som också klippte till föräldrarna. Det är mitt tips. Sen får vi se om han tar det på sig rakt av utan att kasta skuld på sin eventuella uppdragsgivare - aktiv sådan eller passivt tillåtande. Tänkbart är också att han handlat helt självrådigt om han nu haft en fling eller crush igång med henne.

Nja, misstanken mot henne kan ha varit formalia, att man börjar i den änden om man har en död och personen finns på platsen men att man underförstått kan ha antagit att något bråk förevarit där nödvärnsrätt föreligger.
Citera
2016-08-12, 18:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det behöver inte vara ett planerat mord. Det kan vara dråp och alkohol inblandat. En teori: Om de två fulla mopedisterna som sågs dagen före "mordet" har kommit till sommarstugan, vilken en av dessa kan vara mannen som blev dödad. Om de fortsatt att dricka sprit även dagen efter. Bråkat, handgemäng uppstått, kanske flera tappat omdömet, kniv har kommit till användning och så skadas en person allvarlgt och en dör. Självmord med kniv är inte det enklaste sättet att ta livet av sig. Så en tredje person är nog inblandad. Även en fjärde kan vara tänkbart i detta mopedspår.

Fast jag fick intrycket av att mopedisterna var okända (men uppmärksammades för att de dels var betydligt äldre än mopedister typiskt sett är och att de var berusade, fast det kan ju vara semesterfirare som anser det är mindre rattfylla att ta moppen än bilen iofs)...det här paret bodde väl på orten och borde väl kännas igen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-12 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in