Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Nej, det är ju det som visat sig vara ett felaktigt antagande från er sida. Hans kader av supportrar som vill att det ska bli vilda västern i DC kommer aldrig lämna honom, men de är för få. Resten tänker faktiskt på hur en president bör uttala sig. En president in spe kommer inte med amsagor där han anklagar Obama för att ha grundat, bokstavligen, IS. Det framstår som dåraktigt och vad värre är, mer dåraktigt än vad han fyrat av tidigare under hans melt down-weeks. Som jag sagt tidigare - det blir för mycket.

Och hur är det annat än en katastrof? Den mycket välvilligt inställde Hugh Hewitt försöker - likt Gingrich eller Giuliani - att omformulera uttalandet till en abstraktion, men blir bryskt rättad av Trump - Obama och Hillary (förklara det) har grundat IS.

De behöver en bättre spin doctor än Calle Dussin för att klara sig ur det här, givet att Trump kan knipa käft och sluta kämpa i kvicksanden.

Trump och hans anhängare vill inte ha "vilda western" i DC som du uttrycker det, vad har du fått det ifrån? Råder det vilda western i Trump corporation? knappast!

Du som jag kan bara spekulera samt vänta och se vad slutresultatet blir, visst han har en ton som är ovanlig bland politiker, jag förstår bara inte varför det skulle diskvalificera honom. Skenhelighet och hypokrati är stort utbrett i politiska o andra maktsfärer som i religion och sekter, saker som sker o sägs bakom dess gardiner och i slutna rum skulle nog få Trump att framstå som blid.

Trump säger det han vill säga, inte som han förväntar sig media eller allmänna PK företrädare vill vare sig dom är Demokrater eller Republikaner, det skall han ha heder för. Att ogilla det han säger har jag full respekt för, men att klaga på hur han framför sina budskap skall väl speciellt media skita i!

Hillary har stora krafter bakom sig och kommer troligen vägra förlora, hon vet att Trumps liv kan vara i fara men skulle aldrig i sin PK värld ens ge en hint om detta. She's crooked, så är det bara!
2016-08-12, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Trump och hans anhängare vill inte ha "vilda western" i DC som du uttrycker det, vad har du fått det ifrån? Råder det vilda western i Trump corporation? knappast!

Du som jag kan bara spekulera samt vänta och se vad slutresultatet blir, visst han har en ton som är ovanlig bland politiker, jag förstår bara inte varför det skulle diskvalificera honom. Skenhelighet och hypokrati är stort utbrett i politiska o andra maktsfärer som i religion och sekter, saker som sker o sägs bakom dess gardiner och i slutna rum skulle nog få Trump att framstå som blid.

Trump säger det han vill säga, inte som han förväntar sig media eller allmänna PK företrädare vill vare sig dom är Demokrater eller Republikaner, det skall han ha heder för. Att ogilla det han säger har jag full respekt för, men att klaga på hur han framför sina budskap skall väl speciellt media skita i!

Hillary har stora krafter bakom sig och kommer troligen vägra förlora, hon vet att Trumps liv kan vara i fara men skulle aldrig i sin PK värld ens ge en hint om detta. She's crooked, så är det bara!
Varför skulle Trumps liv vara i fara?
2016-08-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Varför skulle Trumps liv vara i fara?

förstår du inte vilka krafter han utmanar?
2016-08-12, 11:16
Bannlyst
Citat:
förstår du inte vilka krafter han utmanar?
Men snälla vad får du det från att han ska bli mördad?Det är ju superlöjligt!
Löjlig offermentalitet från tanten Trump!Vilken dokusåpakärring han är!
Att han är rädd för Rosie Odonnell det visste jag men kom igen...
2016-08-12, 11:26
Medlem
Citat:

Det kommer aldrig att se ut som ett mord och gör det det så är det naturligtvis en "galning", o nej jag är ingen foliehatt. Vad jag menar är att han till stor risk blir bortplockad på det ena eller andra sättet, behöver naturligtvis inte bli dödad men tystad, sjuk eller råkar ut för nån olycka.

Tror du att krafter bakom rådande världsordning bara tittar på? Nu försöker dom med medel som är lagliga, t ex klubben för dollarbiljonärer går ut en efter en och försöker knäcka Trump, ledare i den så kallade demokratiska världen eldar på, den styrda MSM likså, kommer inte detta att bita blir det plan B, sedan C, osv.
2016-08-12, 11:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny poll Texas:

Donald Trump 46%

Hillary Clinton 35%

"More than 53 percent of Republican voters in Texas find Cruz to be either “much less favorable” or “somewhat less favorable” after he opted not to offer an endorsement for GOP nominee Trump. The biggest swings in opinion came from Republicans who identified themselves as being either liberal or moderate."

http://dfw.cbslocal.com/2016/08/11/trump-leads-texas-in-ktvt-cbs-11dixie-strategies-poll/?e=nqnAj57idgC1eA
http://dfw.cbslocal.com/2016/08/11/texans-dont-like-cruz-in-ktvt-cbs-11dixie-strategies-poll/

Har en demokratisk kandidat 35% i Texas? Detta val är sannerligen inte som andra.
2016-08-12, 11:29
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Om du inte inser att Donald Trump slår upp mot mäktiga politiska krafter så vet jag inte vad du gör i tråden. Det finns säkert ett hundratal miljardärer som gärna skulle se Trump möta en tidig död.

Donald Trump är modigare än någon tidigare presidentkandidat. Han är beredd att röra om rejält i grytan. Detta får etablissemanget att bli livrädda, och din kärlek mot överheten har fått dig att smittas av samma skräck.

Du är som en hund som räds fyrverkerierna på nyår. Det spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara att det är glädje och fest.
2016-08-12, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Om du inte inser att Donald Trump slår upp mot mäktiga politiska krafter så vet jag inte vad du gör i tråden. Det finns säkert ett hundratal miljardärer som gärna skulle se Trump möta en tidig död.

Donald Trump är modigare än någon tidigare presidentkandidat. Han är beredd att röra om rejält i grytan. Detta får etablissemanget att bli livrädda, och din kärlek mot överheten har fått dig att smittas av samma skräck.

Du är som en hund som räds fyrverkerierna på nyår. Det spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara att det är glädje och fest.
Trump är en relativt liten spelare bland de superrika!Ni och Trumps väljare förefaller ju vara rädda för allt!
Köp lite mer vapen så känner ni er tryggare.Vilka Nancys!
2016-08-12, 11:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har en demokratisk kandidat 35% i Texas? Detta val är sannerligen inte som andra.
... och en republikansk så lågt som 46%!
2016-08-12, 11:40
Bannlyst
Citat:
Det kommer aldrig att se ut som ett mord och gör det det så är det naturligtvis en "galning", o nej jag är ingen foliehatt. Vad jag menar är att han till stor risk blir bortplockad på det ena eller andra sättet, behöver naturligtvis inte bli dödad men tystad, sjuk eller råkar ut för nån olycka.

Tror du att krafter bakom rådande världsordning bara tittar på? Nu försöker dom med medel som är lagliga, t ex klubben för dollarbiljonärer går ut en efter en och försöker knäcka Trump, ledare i den så kallade demokratiska världen eldar på, den styrda MSM likså, kommer inte detta att bita blir det plan B, sedan C, osv.
Trump får väl köpa sig nån tuff pikkadoll om han är rädd!
Stackars lilla miljardär.
Så otroligt patetiskt!
2016-08-12, 11:41
Medlem
Det som gör Trump så farlig är ju att han uttalande verkar kunna tolkas som fan läser bibeln, helt efter vad man tycker om gubben. Samtidigt så har ju Trumps stab ett digert arbete i att rätta och bortförklara alla hans grodor när energin rimligtvis borde läggas på presidentvalskampanjen. Hans uttalande om IS t.ex är ju så visar ju på hans totala okunnighet om världen utanför sin egen guldkantade tillvaro. Vill verkligen Trump vara ett seriöst alternativ till demokraternas kandidat? Kanske är det bara en Trump som skådespelare utan innehåll vi ser när han intar scenen. Men att han skulle inhysa popularitetspoäng hos allmänheten genom sina absurda framträdanden och torftiga gatuspråk verkar osannolikt. Han har helt enkelt tagit sig vatten över huvudet när han gav sig in i politiken, ett område som kräver sin man/kvinna med kvalifikationer erhållna under lång tid, erfarenheter som Trump aldrig kan tillgodoräkna sig hur mycket han än försöker.
2016-08-12, 11:43
Medlem
Citat:
Trump får väl köpa sig nån tuff pikkadoll om han är rädd!
Stackars lilla miljardär.
Så otroligt patetiskt!

Trump är inte rädd, det är makten som ser sina fina planer rubbas som är rädda, vakna please!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in