Citat:
Ja, det är vad Hugh Hewitt desperat försöker leda in Trump på utan någon som helst framgång.
Kombinerat med hans inledande uttalande (i podcasten) och Trumps avslutande redovisning av hans strategi för exit Irak blir det ju komik på svindlande nivåer. Finns det ingen staffer som håller koll på vad Trump har sagt? Minns inte Trump? Han ville lämna Irak som en oljad torped. Det helt obestridligt mer ambitiösa och gradvisa överlämnandet av militär kontroll till Irakerna är säkert värd en helt egen debatt, men Trump kan ju för i satans heliga namn inte försöka scora på detta nu?!
Är det Alzheimers?
Kombinerat med hans inledande uttalande (i podcasten) och Trumps avslutande redovisning av hans strategi för exit Irak blir det ju komik på svindlande nivåer. Finns det ingen staffer som håller koll på vad Trump har sagt? Minns inte Trump? Han ville lämna Irak som en oljad torped. Det helt obestridligt mer ambitiösa och gradvisa överlämnandet av militär kontroll till Irakerna är säkert värd en helt egen debatt, men Trump kan ju för i satans heliga namn inte försöka scora på detta nu?!
Är det Alzheimers?
Han talade för en stund sedan på FoxNews, O´Reilley Factor där Eric Bolling hoppat in som programledare istället för Bill O`Reilley. Bolling frågar Trump om det här med Obama och ISIS.
Först spelas en videoupptagning från mötet där Trump sade att Obama är grundaren till ISIS, och sen börjar intervjun med Trump
Eric Bolling: Har du ändrat dig? Hillary Clinton sa att du säger samma sak som Putin.
Donald Trump: Jag kände inte till det med Putin. Jag säger som så. Vi skulle aldrig ha gått in i Irak. När vi ändå var där skulle vi inte ha lämnat på det sätt som vi lämnade. Vi bara övergav det och det var då som ISIS verkligen tog över. Numera finns de i 28 olika länder. Presidentetn har försökt att tona ner det faktum att ISIS har mycket makt. Vi borde slå till mot dem, något som han inte vill göra. För mig är han grundaren av ISIS, för det är p.g.a. honom som ISIS lyckas etablera sig världen över.
Eric Bolling:Vissa människor säger att han kanske inte är grundaren, men att han möjliggör för ISIS. Kan man komma till någon överenskommelse gällande det, och på så vinna gehör hos vissa demokrater?
Donald Trump:Jag kallar honom grundaren. ISIS kunde ha slagits ut, och det ganska snabbt. Sättet som vi lämnade Irak var felaktigt, t.e.x. att vi annonserade i detalj vilken dag vi skulle dra tillbaka våra trupper. Han har dåligt omdöme, har varit en usel president. Den som har haft riktigt dåligt omdöme, som Bernie Sanders påpekat är Hillary Clinton. Man kan slänga in Lybien i ekvationen. De två har varit en katastrof för vårat land. Han är grundaren, och hon står vid hans sida.
https://www.youtube.com/watch?v=AoPz1dvp66w#t=0m48s
Jag tror han b.l.a. försöker nå ut till tidigare Bernie Sanders supportrar.
Senast redigerad av pent-house 2016-08-12 kl. 06:52.
Senast redigerad av pent-house 2016-08-12 kl. 06:52.