2013-01-25, 21:18
Medlem
Chronicals avatar
Varför sitter och sprider gissningar som sanningar? Korvfan är verkligen orimligt stark, utan sås. Jag åt en bit för en vecka sedan. Jag fattar också att såsen är stark men det är ingen vanlig jävla korv.
Citera
2013-01-28, 00:46
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Varför sitter och sprider gissningar som sanningar? Korvfan är verkligen orimligt stark, utan sås. Jag åt en bit för en vecka sedan. Jag fattar också att såsen är stark men det är ingen vanlig jävla korv.

Jag utgick ifrån en intervju med ägaren av korvståndet.

Men vet du bättre så får du väl tala om det för Jesper Levin, jag har ingen aning.

Korven är säkert stark, men det är såsen som är riktigt stark.

Finns lite starkare dock, http://www.youtube.com/watch?v=Mwn02qZn8vw

Rent capsasin
Citera
2013-01-30, 10:39
Medlem
Jag har försökt mig på att äta korven förra året, kan nog vara det värsta jag har gjort i hela mitt liv....

Fick i mig halva korven och sedan var det som att hela huvudet höll på att sprängas, alla sinnena slogs i princip ut och hela huvudet vibrerade. Tror att styrkan på korven ska vara uppmät så att den är lite högre än pepparspray....

Dagen efter tillbringades på toaletten och jag kan ju säga att det gjorde riktigt ont att både pissa och göra det andra.....

Om någon hade tänkt göra detta så rekommenderar jag att äta väldigt snabbt och tugga lite
Citera
2013-01-30, 17:08
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Jag har försökt mig på att äta korven förra året, kan nog vara det värsta jag har gjort i hela mitt liv....

Fick i mig halva korven och sedan var det som att hela huvudet höll på att sprängas, alla sinnena slogs i princip ut och hela huvudet vibrerade. Tror att styrkan på korven ska vara uppmät så att den är lite högre än pepparspray....

Dagen efter tillbringades på toaletten och jag kan ju säga att det gjorde riktigt ont att både pissa och göra det andra.....

Om någon hade tänkt göra detta så rekommenderar jag att äta väldigt snabbt och tugga lite

Hehe, målande beskrivning. Kul att höra nån berätta om det - youtube klippen ger inte hela sanningen - dvs dagen efter.

Levin hävdar väl 2MSc och det är inte att leka med.
Citera
2013-01-31, 09:57
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Jag utgick ifrån en intervju med ägaren av korvståndet.

Men vet du bättre så får du väl tala om det för Jesper Levin, jag har ingen aning.

Korven är säkert stark, men det är såsen som är riktigt stark.

Finns lite starkare dock, http://www.youtube.com/watch?v=Mwn02qZn8vw

Rent capsasin

Jag riktade min åsikt åt dem som verkar tro att det är en Scan Bratwurst med stark sås. Baserar du dina erfarenheter på vad en svettig korvgubbe säger under sina 15 min i rampljuset? Är det verkligen rätt sätt tror du?

Vad menar du egentligen att jag ska ta upp med korvgubben? De allra flesta verkar inte ätit korven överhuvudet taget, har du?

Nej du har inte provat den ser jag nu, och du tog åt dig av mitt inlägg trots att jag inte citerade ngn.
Du borde enbart vara tacksam för min upplysning, inget annat.
Senast redigerad av Chronical 2013-01-31 kl. 10:01.
Citera
2013-01-31, 13:41
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Jag riktade min åsikt åt dem som verkar tro att det är en Scan Bratwurst med stark sås. Baserar du dina erfarenheter på vad en svettig korvgubbe säger under sina 15 min i rampljuset? Är det verkligen rätt sätt tror du?

Vad menar du egentligen att jag ska ta upp med korvgubben? De allra flesta verkar inte ätit korven överhuvudet taget, har du?

Nej du har inte provat den ser jag nu, och du tog åt dig av mitt inlägg trots att jag inte citerade ngn.
Du borde enbart vara tacksam för min upplysning, inget annat.

Såklart jag är, tack.
Citera
2013-02-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hmm, korven klarar man nog. Men såsen - jag har några av blairs starkare som är svåra att dosera. Då pratar vi droppar, och jag gillar starkt.

En droppe på den starkaste ger hicka, den mindre starka bara svettningar. Den svagaste jag köpte (tyvärr slut) använde jag som ketchup, en kompis på jobbet testade lite av den och höll på att dö - tja, smaken är som baken. Delad.

Vil gillar olika som nån jävla tidning sa. När du passerar sthlm så testa en.

Jag tänker lite låta en krona gå ner i hans fickor, men det är pga att han luras och är otrevlig med kunderna.

Oj den där såsen vill ja inte ha i min mat
Men kan man vänja sig? har hört att stark mat blir ännu starkare när den är väldigt varm. Stämmer det?
Citera
2013-02-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT

Alltså när man hör sånt här så vill man inte testa jag vågar inte. Inte en chans...
Citera
2013-02-01, 07:48
Bannlyst
Är den här korven som en riktigt riktigt het ölkorv? Eller hur skulle man beskriva den? Det låter ju faktiskt lite intressant i så fall, även djävulusiskt heta maträtter kan i många fall vara väldigt goda.

Själv har jag länge letat efter en riktigt het ölkorv, men tyvärr utan framgång.
Citera
2013-02-01, 14:49
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russinbullar
Oj den där såsen vill ja inte ha i min mat
Men kan man vänja sig? har hört att stark mat blir ännu starkare när den är väldigt varm. Stämmer det?

Hmm, en thailändare eller nån med mycket chili i matkulturen skulle nog klara det bättre. Jag vande mig lite när jag var nere i SOA en månad.

Om den blir starkare varm.... har jag inte funderat på. Capsaicin ger ju redan en hetta, men dom den är het så får man ju mer "hetta".
Citera
2016-08-12, 03:26
Avslutad
På vilken gata står korvgubben? Ska fanimej testa.
Citera
2016-08-12, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
På vilken gata står korvgubben? Ska fanimej testa.

Det är ingen bra ide. Försökte förgäves hitta videon på Youtube där en neger stjäl suicidekorven från svenskar och ser ut att dö av andnöd. Tydligen hjälper inte vatten mot smärtan utan gör det bara värre.

Malmö tor jag att det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in