2016-08-12, 00:59
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det känns som en skenmanöver, som att polisen via media försöker sätta ytterligare press på JM. Det känns mer än lite konstigt att göra en teknisk brottsplatsundersökning efter man oförklätt gått ut till pressen med vem det är som är huvudmisstänkt.

Allt pekar på att polisen vet exakt vad som hänt men att de saknar något avgörande.

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
De väntar väl på svaren från den tekniska undersökningen. Det blir väl just det avgörande som de behöver för att sy ihop detta.
Det kan vara att jag inte vet något om mordutredningar men brukar inte tekniska undersökningar göras innan man går ut med vem som är misstänkt?
Det finns ett skäl till att polisen gör som de gör (babblar med pressen och säger att inom kort griper den misstänkte etc.). Jag begriper bara inte vad det är.
Citera
2016-08-12, 01:00
Medlem
nobbenss avatar
Hm...nu slog mig en tanke...tänk om hon trots allt är HELT oskyldig och till och med ett offer, snärjd av asylungar som försökte dra nytta av hennes trånad.....bizzen hennes därigenom förstörd. Kan inte ens glida ikring i hennes dröm Ferrarin. Ungarna har ett helvete. Pappan mördad och modern skadad och en syster som kanske tror hon är efter hennes biz. Å som lök på laxen anklagad för hennes mans drunkningsolycka. Misstänkt av alla....fy fan vad ensam om hon verkligen är oskyldig.

Inte utan att man drar sig till minnes hennes namne (FB) Tråden om Olle Möller
Citera
2016-08-12, 01:06
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Vad jag vet har det inte stått något i media om att det varit en spänd relation, endast spekulationer från oss här på FB
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det var någon här i tråden som menade att det i de berördas Facbookssidor kunde utläsas att förhållandet kunde vara spänt iom att modern lajkat SD-relaterat material och därför antogs ogilla Johannas asylantverksamhet.
Nu hittade jag det!
Citat:
Enligt en person i umgängeskretsen kring personen som polisen undersöker närmare var dennes relationen till mordoffret och den skadade kvinnan ansträngd.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4276486-eskilstunakvinnan-skyddas-pa-sjukhus-efter-mordet
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-12 kl. 01:10.
Citera
2016-08-12, 01:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det kan vara att jag inte vet något om mordutredningar men brukar inte tekniska undersökningar göras innan man går ut med vem som är misstänkt?
Det finns ett skäl till att polisen gör som de gör (babblar med pressen och säger att inom kort griper den misstänkte etc.). Jag begriper bara inte vad det är.

Njaeo, jag tror de vet att det är hon genom utredningsarbetet men väntar in den tekniska bevisningen innan de plockar in henne. Genom polisens uttalanden i media så förbereder GM nu för vem som ska husera de sex barnen när ingen far finns och inga morföräldrar. Det är vad jag TROR
Citera
2016-08-12, 01:16
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nu hittade jag det!

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4276486-eskilstunakvinnan-skyddas-pa-sjukhus-efter-mordet
Skönt för dig...den som söker han finner....

Kommer tillbaka till 25-åringen - kanske en lover (därav den ansträngda relationen till föräldrarna). Bankar på de utpressande asylungarna - får skit för det av föräldrar och även fästmön får höra det - grabben blir förbannad....

Kanske Ferrarin var en gunstlingsgåva
Citera
2016-08-12, 01:21
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Hm...nu slog mig en tanke...tänk om hon trots allt är HELT oskyldig och till och med ett offer, snärjd av asylungar som försökte dra nytta av hennes trånad.....bizzen hennes därigenom förstörd. Kan inte ens glida ikring i hennes dröm Ferrarin. Ungarna har ett helvete. Pappan mördad och modern skadad och en syster som kanske tror hon är efter hennes biz. Å som lök på laxen anklagad för hennes mans drunkningsolycka. Misstänkt av alla....fy fan vad ensam om hon verkligen är oskyldig.

Inte utan att man drar sig till minnes hennes namne (FB) Tråden om Olle Möller
Tja, då får hon säkert gråta ut på mittuppslagen i kvällspressen och göra intervjuer mot generös ersättning.
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nu hittade jag det!

"en person i umgängeskretsen" Dock ett varningens finger för journalistisk frikostig språkbehandling.
Citat:
Njaeo, jag tror de vet att det är hon genom utredningsarbetet men väntar in den tekniska bevisningen innan de plockar in henne. Genom polisens uttalanden i media så förbereder GM nu för vem som ska husera de sex barnen när ingen far finns och inga morföräldrar. Det är vad jag TROR
Citat:
Och allt vi skriver sitter hon garanterat och läser. Undra om hon drar nytta av det eller om hon blir hel-nervig?
Citera
2016-08-12, 01:27
Medlem
Jag kanske har missat det, men var det kvinnan själv som larmade polisen?
Undrar varför kvinnans liv skonades?
Citera
2016-08-12, 01:30
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Undrar varför kvinnans liv skonades?
Säkerligen inte skonat utan en miss av GM låg väl medvetslös och antogs vara död
Citera
2016-08-12, 01:36
Medlem
Citat:
Säkerligen inte skonat utan en miss av GM låg väl medvetslös och antogs vara död

Ja troligtvis en miss.
Citera
2016-08-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa

Ja vem vare som larma? Tror ej det framkommit; 'Ingen kommentar..' om detta enl åkl Johan Fahlander (enl initial AB- artikel).
Brukar det vara sånt hysch-hysch kring det, brukar det inte heta en bekant/granne/hantverkare slog larm, typ?
Citera
2016-08-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja vem vare som larma? Tror ej det framkommit; 'Ingen kommentar..' om detta enl åkl Johan Fahlander (enl initial AB- artikel).
Brukar det vara sånt hysch-hysch kring det, brukar det inte heta en bekant/granne/hantverkare slog larm, typ?

"Det var den 63-åriga kvinnan själv som ringde 112 sent på onsdagskvällen den 3 augusti och bad dem komma till det ensligt belägna sommarhuset utanför Arboga."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23322097.ab
Citera
2016-08-12, 08:39
Medlem
burgertowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Var i Stockholm bor JM?

En bra fråga, då "Stockholmsbilden" känns som ett hotellrum, typ Radison Blu Royal Viking
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in