2016-08-12, 00:17
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Vad jag vet har det inte stått något i media om att det varit en spänd relation, endast spekulationer från oss här på FB
Jag har letat som en galning nu, hade bestämt för mig att jag läste det som citerat från media. Jag hittar inget så jag måste ha drömt, bra att du rättar och är vaken.

Att polisen nu medvetet läcker uttalanden som "Det är bara en tidsfråga nu innan personen plockas in" är ju enbart för att framkalla en reaktion hos henne. Ett bluffspel, egentligen har de kanske inte alls mycket på hand.

Din avatar är fruktansvärt snygg by the way!
Citera
2016-08-12, 00:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23322097.ab

Just så, teknisk bevisning klappar nog igen det här
Sista meningen i den länken fick mig för övrigt att le brett-

"mestadels höll de sig för sig själva säger en gran"
Citera
2016-08-12, 00:25
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Har du någon aning om vad det handlar om för pengar i flyktingboendebranschen?
Ferrarin kan hon ha köpt efter ett en vecka som ägare till flyktingboende.
Öh, tror du dessa bolag får pengar insatta varje dag?
bara för att de tjänar 40000 per dygn, innebär inte det att staten sätter in pengar varje dag kl 16.02.

snart är sommarlovet slut.....
Citera
2016-08-12, 00:29
Medlem
Dom hade nog gått och lagt sig, mördaren tar sig in och paret hör detta varpå mannen går ned från ovanvåningen (detta förutsätter att sovrummet ligger på andra våningen) och möter mördaren i trappan. Där blir han mördad, frun hör det hemska och rusar ut hon också och attackerar mördaren varpå denne värjer sig.

Om karln i huset hade haft sina jaktgevär laddade och klara ståendes i garderoben så kanske detta hade fått en annan vändning.
Citera
2016-08-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Öh, tror du dessa bolag får pengar insatta varje dag?
bara för att de tjänar 40000 per dygn, innebär inte det att staten sätter in pengar varje dag kl 16.02.

snart är sommarlovet slut.....

Ja , varje dag swishar Migrationsverket in pengar.
Sarkasm åsido, hon har drivit företaget sen 2015 och har garanterat redan börjat skörda i den lukrativa branschen.
Citera
2016-08-12, 00:30
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23322097.ab
Citat:
Tidigare under dagen beslagtog polisen minst två vapen från huset. Vid lunchtid kom en civilpolis till platsen och hämtade två gevär från huset. Dessutom bar han på vad som såg ut som en gevärspipa. Ett av gevären hade kikarsikte.
Sedan åkte han därifrån omgående. Om vapenfynden är av vikt för utredningen vill polisen inte kommentera.

Citat:
Enligt uppgifter till SVT Nyheter Västmanland är ett gripande nära.
– Som jag ser det är det bara en tidsfråga innan personen plockas in, säger en polis med insyn i utredningen, till SVT.

Citat:
I närmare två timmar utan avbrott jobbade polisens tekniker inne i huset innan de kom ut med bruna papperskassar märkta trappräcke och sopor. Sedan bar de ut med flera långa paket, inslagna i brunt papper, som de lastade in i den gröna teknikerbussen.
Varför trappräcket är särskilt intressant för polisen är okänt.
Man har även, enligt uppgifter till Aftonbladet, undersökt om mördaren eller mördarna kom till huset med båt.
Sommarstugan ligger precis vid en sjö.

Det känns som en skenmanöver, som att polisen via media försöker sätta ytterligare press på JM. Det känns mer än lite konstigt att göra en teknisk brottsplatsundersökning efter man oförklätt gått ut till pressen med vem det är som är huvudmisstänkt.

Allt pekar på att polisen vet exakt vad som hänt men att de saknar något avgörande.
Citera
2016-08-12, 00:32
Medlem
Var i Stockholm bor JM?
Citera
2016-08-12, 00:36
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag har letat som en galning nu, hade bestämt för mig att jag läste det som citerat från media. Jag hittar inget så jag måste ha drömt, bra att du rättar och är vaken.

Att polisen nu medvetet läcker uttalanden som "Det är bara en tidsfråga nu innan personen plockas in" är ju enbart för att framkalla en reaktion hos henne. Ett bluffspel, egentligen har de kanske inte alls mycket på hand.

Din avatar är fruktansvärt snygg by the way!
Det var någon här i tråden som menade att det i de berördas Facbookssidor kunde utläsas att förhållandet kunde vara spänt iom att modern lajkat SD-relaterat material och därför antogs ogilla Johannas asylantverksamhet.
Citera
2016-08-12, 00:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det känns som en skenmanöver, som att polisen via media försöker sätta ytterligare press på JM. Det känns mer än lite konstigt att göra en teknisk brottsplatsundersökning efter man oförklätt gått ut till pressen med vem det är som är huvudmisstänkt.

Allt pekar på att polisen vet exakt vad som hänt men att de saknar något avgörande.

Och allt vi skriver sitter hon garanterat och läser. Undra om hon drar nytta av det eller om hon blir hel-nervig?
Citera
2016-08-12, 00:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Och allt vi skriver sitter hon garanterat och läser. Undra om hon drar nytta av det eller om hon blir hel-nervig?
Jag satt just och tänkte samma tanke! Speciellt att hon kanske skulle kunna dra nytta av det.
Citera
2016-08-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det var någon här i tråden som menade att det i de berördas Facbookssidor kunde utläsas att förhållandet kunde vara spänt iom att modern lajkat SD-relaterat material och därför antogs ogilla Johannas asylantverksamhet.
Jo, jag vet fast det var inte det jag tänkte på. Antagligen blandade jag bara ihop det med något annat.

Om dom har 25 gubbar på fallet så lär det väl gå undan. Ska man tro på ett anhållande under dagen tro?
Citera
2016-08-12, 00:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

De väntar väl på svaren från den tekniska undersökningen. Det blir väl just det avgörande som de behöver för att sy ihop detta.

Hej Johanna, trevligt att du tittar in. Ännu trevligare när du ÅKER in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in