Citat:
Ursprungligen postat av
mammacino
Jag skulle vilja veta vad det kan tänkas kosta att utvisa en olaglig invandrare.För där har man ju miljoner av lågavlönade jobb bla.
Att företagen skulle flytta hem av patriotiska skäl har jag svårt att se men med bättre ekonomiska förutsättningar så kanske men troligtvis inte.
Jag ser inte att Trump eller hans politik kan minska motsättningarna,snarare ökar han dom.
Alla gnäller ju ständigt så gnället får vi nog dras mer hehe.
Kanske har det gått mig förbi att han vill föra en politik för hela nationen!
Att företag flyttat både produktion och sina kassor utomlands är ju i allra högsta grad kopplat till höga skatter.
Om ekonomiska skäl får en att flytta ut, varför skulle då inte ekonomiska skäl få en att flytta hem?
En hel del enkla jobb är troligen borta för gott men om Trump skulle lyckas sänka bolagskatten till 15% så skulle 100-tals miljarder dollar strömmas tillbaka till US och därmed även genom skattesystemet.
I förlängningen skulle företagen även öka de inhemska investeringarna, det har ju inget med patriotism att göra såklart, var du nu fick det ifrån?
Amerikanska storföretag har länge lobbat för en tax-holiday som aldrig verkar bli av, så det är uppenbart att skattesystemet inte är riktigt i fas.