Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-11, 18:46
Medlem
Menveds avatar
Nu börjar han snacka om John Bolton som möjlig utrikesminister. Det är väl ett namn som kan få t.o.m. supportrarna att överge honom?

http://www.breitbart.com/video/2016/08/11/trump-seriously-thinking-picking-john-bolton-secretary-state/
2016-08-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du menar att man ändrat räknesätt igen? Har du någon källa på det?

44-35 förra veckan.

http://www.realclearpolitics.com/docs/2016/2016_Reuters_Tracking_-_Core_Political_8.3_.16_FINAL_.pdf

46-30 den här vecka.

Men de frågar folk vilket parti de lutar mot istället för att köra 39% D 33R och 29 I så blir väldigt konstigt.
2016-08-11, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ingenting. Mexiko tvingas betala för alltihop. Och amerikaner och legala invandrare tar över deras jobb. Den legala invandringen till USA lär öka dramatiskt under Trump. T.o.m. en vanlig svensk kan få en chans att flytta dit för att arbeta, när USAs lagstiftning av idag äntligen börjar efterlevas. Liksom sjuksköterskor redan flyr Sverige till Norge för dubbel lön. Ännu högre lön kommer att locka i USA. Som det alltid gjort. Var fjärde svensk flydde från förtrycket här hemma till USA.
Men man ska aktivt leta reda på 11 miljoner mexikaner?Ska dessa flygas,bussas eller skickas med katapult över muren/gränsen?
Och Mexiko betalar sedan?
Jag har svårt att se det hända faktiskt!
Du får väl gifta/knulla dig till medborgarskapet som alla andra!
2016-08-11, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Fråga Obongo, han har deporterat 3 miljoner utan att verkligen försöka. Så att Trump inte skulle lyckas öka takten är nog inget du behöver ligga sömnlös över.
Vet man vad det kalaset gick lös på?
2016-08-11, 18:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Nu börjar han snacka om John Bolton som möjlig utrikesminister. Det är väl ett namn som kan få t.o.m. supportrarna att överge honom?

http://www.breitbart.com/video/2016/08/11/trump-seriously-thinking-picking-john-bolton-secretary-state/

Från ovanstående länk:
Citat:
he was very good in defending me in some of my views, and very, very strong.

Nu får folk gladeligen rätta mig för jag hoppas jag har fel men väljer han människan för att denne försvarade honom?

För övrigt, vad är John Bolton känd för rent politiskt?
2016-08-11, 18:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

http://www.breitbart.com/video/2016/...cretary-state/

Bolton har ju varit en som verkligen gått till angrepp mot #nevertrump.
2016-08-11, 19:02
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Från ovanstående länk:

Nu får folk gladeligen rätta mig för jag hoppas jag har fel men väljer han människan för att denne försvarade honom?

Icke-judisk superneocon.
2016-08-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Från ovanstående länk:

Som jag sa innan är du snäll mot Trump så ser han dig som sin bror.

Men försöker du sätta dit honom eller skämma ut honom så är han ett helvete.

Trump har alltid varit sådan.
2016-08-11, 19:07
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Men man ska aktivt leta reda på 11 miljoner mexikaner?Ska dessa flygas,bussas eller skickas med katapult över muren/gränsen?
Och Mexiko betalar sedan?
Jag har svårt att se det hända faktiskt!
Du får väl gifta/knulla dig till medborgarskapet som alla andra!
Jag förstår att du har svårt att se hur gällande lag i ett västerland skulle kunna efterlevas och verkställas. Det har ju aldrig hänt i modern tid! Men det är faktiskt lätt gjort om bara viljan finns.
2016-08-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Jag skulle vilja veta vad det kan tänkas kosta att utvisa en olaglig invandrare.För där har man ju miljoner av lågavlönade jobb bla.
Att företagen skulle flytta hem av patriotiska skäl har jag svårt att se men med bättre ekonomiska förutsättningar så kanske men troligtvis inte.
Jag ser inte att Trump eller hans politik kan minska motsättningarna,snarare ökar han dom.
Alla gnäller ju ständigt så gnället får vi nog dras mer hehe.
Kanske har det gått mig förbi att han vill föra en politik för hela nationen!

Att företag flyttat både produktion och sina kassor utomlands är ju i allra högsta grad kopplat till höga skatter.

Om ekonomiska skäl får en att flytta ut, varför skulle då inte ekonomiska skäl få en att flytta hem?

En hel del enkla jobb är troligen borta för gott men om Trump skulle lyckas sänka bolagskatten till 15% så skulle 100-tals miljarder dollar strömmas tillbaka till US och därmed även genom skattesystemet.
I förlängningen skulle företagen även öka de inhemska investeringarna, det har ju inget med patriotism att göra såklart, var du nu fick det ifrån?

Amerikanska storföretag har länge lobbat för en tax-holiday som aldrig verkar bli av, så det är uppenbart att skattesystemet inte är riktigt i fas.
2016-08-11, 19:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Innan Pencevalet så hade jag sagt att det där bara är ett typiskt Trumpsvar för att hålla alla nöjda och inte skapa onödiga fiender, men nu kan han lika gärna vara seriös. Trump brukar ofta köra med liknelsen "once a choker, always a choker". Nåt liknande kan dessvärre börja användas mot Trump själv men med "dåligt omdöme" och "eftergivenhet" istället för choker. Vad Trump gör är inte alltid det rätta.
2016-08-11, 19:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Han sa aldrig att de skulle göra något åt hans konkurrent.
Ungefär så här sa han. Hillary vill avskaffa 2nd ammandment, och förresten, om hon får välja sina domare, så finns det inget att göra. Fast förresten, för 2nd ammandment förespråkarna kanske det finns nått sätt. https://www.youtube.com/watch?v=neCW9RwwH6g

Jag tolkar det så här. Han börjar med att säga att Clinton ungefär vill ta ifrån folk sina vapen. Sen säger han att om hon blir vald och får välja sina domare så finns det inget att göra åt saken. Då kommer hon ta ifrån folk sina vapen. Men sen går han vidare i sitt resonemang och säger i princip att om någon vill ta ifrån folk deras vapen så kommer det bli svårt att genomföra eftersom de som har vapnen, kommer vilja behålla sina vapen.

Givetvis får du tolka det hur du vill. Jag kände nog direkt när han sa det att det var en subtil antydan om att de som har vapen kan göra något åt Clinton via detta vapen. Du kan även titta på minspelet på en del personer bakom honom när han sagt denna mening...

Jag har sett analyser ord för ord, mening för mening och hur de hänger ihop, och utan tvekan är det
- Efter att Clinton har blivit vald
- De som har/använder vapen .. för dessa kanske det finns ett sätt att göra något åt detta

Visst, bara en oskyldig mening egentligen. Men han SA detta, och alla försök att förklara det med att han menade något annat blir bara krystade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in