Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-11, 17:17
Bannlyst
Hur ligger Trump till hos kristna högern?
2016-08-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Gör han? Jag tycker det verkar som att han snarare tappar 0,1 sedan senaste mätningen med detta bolag, men du kanske kan förklara hur du menar?

Titta tre inlägg nedanför ditt eget så förstår du vad jag menar.
2016-08-11, 17:24
Bannlyst
.
Senast redigerad av pent-house 2016-08-11 kl. 17:55.
2016-08-11, 17:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Trump är inte den förändringen som behövs tycker jag.
Mannen är en katastrof.Han kan hålla sig till sina företag.I Vita huset har han inget att göra.

Frågor:

1. Har du aktier i USA?
2. Har du aktier i EU?
3. Anser du att USA bör ha rätten att träda in i andra länder utan tillstånd?
4. Tycker du att politiskt korrekthet är något som är bra att använda?
5. Väljer du hellre rösta på krigshetsare än en person som talar med öppet hjärta?
6. Läser du Svensk media?
7. Anser du att världen ska ha fri invandring?
8. Anser du att höga skatter leder till ökad välfärd?
9. Fokuserar du på stora företag före små företag?
10. Ska vi inte betrakta Islams terrorism som muslimsk terrorism?

Om du väljer svara JA på dessa frågor så ska du rösta Clinton om du vore amerikansk medborgare.

Annars så är det Trump som gäller.
2016-08-11, 17:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Halft. Cruz har nog fått många av den kristna högern i USA att inte välja Trump.
Men på valdagen så har dem inget val än just Trump.
2016-08-11, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Kanske, kanske inte. Hans styrka är att han plockar upp många av de frågor som karriäristpolitikerna försummar. Det i sig är oerhört stort, eftersom det påverkar hela det offentliga samtalet och den ideologiska utvecklingen. Man kan absolut fundera över hans karaktär, men jag lutar åt det perspektiv som du hånade, för jag ser det främst som showmanship, en maximering av chanserna till att få uppmärksamhet under valrörelsen. Självklart skulle samma beteende fungera illa i ämbetsrollen som president, men man får minnas att han kommer att ha en stab av rådgivare plus att presidentmakten knappast är oinskränkt. Hillarys typ av politiker lovar runt och putsar retoriken, men bakom fasaden verkar ofta egennyttan och smutsigare värderingar än man kan tro. Tyvärr finns det en del saker som någon som Hillary tar upp, som i grunden vore vettiga om de verkligen hade efterlevts.
Bör man inte visa att man är lite statsmannamässig?Tänka på landets anseende etc innan man öppnar munnen och spexar!Han kan ju faktiskt vara president om ett par månader.
En person som säger att han ska ändra på sig så fort han får makten...
Självklart är Hillary också en människa utan själ det begriper nog alla men hon är bättre ämnad att styra skutan tror jag.Trump är mer en skruvad figur än presidentmaterial.
2016-08-11, 17:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Trump är för instabil.
Ok med rasism, sexism och uppblåst ego.
Men han visar sig svag när han hela tiden ska försöka slå tillbaka mot dem han upplever sårar honom.

En riktig stark LEDARE skulle bara titta kallt på den som utmanar honom och fortsätta som om inget hänt.

Fungerar inte så i Amerikansk politik. Som Amerikansk presidentkandidat så måste man vara färgglad och rolig.

Man kan inte vara en Putin eller valfri slavisk person som bara säger en mening och har pokerface. Det är för blekt och tråkigt.
2016-08-11, 17:29
Medlem
Citat:

Han låg över Romney med 10-12% runt 70-72% support, men han har förlorat lite som med andra väljargrupper under det senaste tiden och ligger på 60% nu.

Men för att vara Trump som är kristen på papper men inte mycket mer så är det bra.
2016-08-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Trump är för instabil.
Ok med rasism, sexism och uppblåst ego.
Men han visar sig svag när han hela tiden ska försöka slå tillbaka mot dem han upplever sårar honom.

En riktig stark LEDARE skulle bara titta kallt på den som utmanar honom och fortsätta som om inget hänt.

Rasism, sexism? Säg gärna vad istället för att spy ut dig ord. Förstår att du vill ha en cuck till ledare så att du känner dig trygg....
2016-08-11, 17:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Titta tre inlägg nedanför ditt eget så förstår du vad jag menar.

Menar du den andra undersökningen? Ja, där tar Trump in en smula, ungefär som han gjorde i Reuters för ett tag sedan, men detta skulle jag verkligen inte satsa pengar på. Emellertid är det oviktigt, det jag frågade var ju hur du kunde få LA Times undersökning till att visa att han knappade in.
2016-08-11, 17:37
Medlem
bludderbladders avatar
Trumps skatteplan inkluderar att ta bort carried interest. Vilket går rakt emot vad judarna i Greenwich vill. Lovar också att ta bort ALLA special interest loopholes.
2016-08-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Menar du den andra undersökningen? Ja, där tar Trump in en smula, ungefär som han gjorde i Reuters för ett tag sedan, men detta skulle jag verkligen inte satsa pengar på. Emellertid är det oviktigt, det jag frågade var ju hur du kunde få LA Times undersökning till att visa att han knappade in.

Pollsen är riggade, han ledde med 7% för ett tag sen i LA Times och helt plötsligt tappar han 7%? Det har aldrig hänt någon förr, så tror knappast på dessa pollsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in