2016-08-11, 10:04
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kan väl korrelera lite med att Djurgårdens prestationer som helhet varit lite sämre också. Kanske kan vara något för Helsingborg eller liknande klubb som är väldigt svag på målvaktsfronten och få en sista nytänding.
Naturligtvis svårt att svara på, men tycker han ser fysiskt tröttare ut och fattar sämre beslut än vad han gjorde tidigare. Dessutom har antalet tabbar ökat.
2016-08-11, 10:05
Medlem
junkbords avatar
Scott Jamieson, vänsterback från Australien, klar för IFK.
Kontrakt fram till december 2018.
2016-08-11, 10:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Scott Jamieson, vänsterback från Australien, klar för IFK.
Kontrakt fram till december 2018.

Då är truppen komplett således, låter tufft dock att han kommer nästa vecka och kan debutera mot Qarabag. Det är en tuff match och han får vara inspelad för att greja det men nu har vi iaf "två man på varje plats".
2016-08-11, 10:33
Medlem
Lurigfaxs avatar
Isak e klar! dif.se

- Bosse hörde av sig, la ut frågan och jag tänkte till en sekund – sedan var det klart att jag skulle komma hem igen. Det krävdes ingen övertalning eller betänketid utan det kändes helt självklart att jag skulle hem till Djurgården.
Senast redigerad av Lurigfax 2016-08-11 kl. 10:36.
2016-08-11, 10:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Känns som att en hel del norskar kan leta sig hit nu när nok har fallit. Vart har dif fått alla pengar idrån helt plötsligt? Dubbelbetalar jawo, pelle, målvakter och tim björkström.
Edit: även högmo cashar in via sin rådgivande roll, tvivlar på att han uträttar nåt dock.

Är ju via Högmo vår nya tränare kommit så lite uträttar han nog.
Välkommen hem Isaksson.
2016-08-11, 11:09
Medlem
mishimas avatar
Smart och lite kaxigt av Djurgården. Han kostar säkert en slant, men så har man nu allsvenskans bästa målvakt.

IFK:s nya ytterback är ju lite intressant. Antingen visar man på superfin fingertoppskänsla i scoutingen eller så har man köpt grisen i säcken.
2016-08-11, 11:18
Medlem
Balonzos avatar
Kul med Isaksson! Första gången jag läser om det och så är han helt klar. Har jag missat ryktena eller har detta gått under radarn?
2016-08-11, 11:22
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Kul med Isaksson! Första gången jag läser om det och så är han helt klar. Har jag missat ryktena eller har detta gått under radarn?
Det har gått helt under radarn i princip. Det var först natten till idag som Björn Johnsson (från 08 Fotboll) släppte den bomben på twitter.
2016-08-11, 11:48
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Isaksson säger själv i en intervju på dif.se:

– Ja, det har varit väldigt mycket diskretion, hemlighetsmakeri och fixande med papper för att få allt klart. Det har varit väldigt få inblandade och vi skötte förhandlingarna på hemlig ort för att få ordna upp det i lugn och ro. Men nu är det klart och det känns väldigt bra.

Ja, som sagt - Sveriges bästa målvakt tillbaka i Djurgårn. Nu behövs en striker och en stabil back om Omar lämnar så är vi redo för 2017 när Haris och Kerim är tillbaka.
Senast redigerad av Mufff 2016-08-11 kl. 11:54.
2016-08-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Isak e klar! dif.se

- Bosse hörde av sig, la ut frågan och jag tänkte till en sekund – sedan var det klart att jag skulle komma hem igen. Det krävdes ingen övertalning eller betänketid utan det kändes helt självklart att jag skulle hem till Djurgården.
Grattis. Där slapp ni kvalplatsen. Bra kontraktslängd också.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/andreas-isaksson-klar-for-djurgardens-if/
2016-08-11, 12:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Isaksson säger själv i en intervju på dif.se:

– Ja, det har varit väldigt mycket diskretion, hemlighetsmakeri och fixande med papper för att få allt klart. Det har varit väldigt få inblandade och vi skötte förhandlingarna på hemlig ort för att få ordna upp det i lugn och ro. Men nu är det klart och det känns väldigt bra.
Later inte som nagot Andreas Isaksson skulle saga. Det dar ar val Bosse Anderssons citat?
2016-08-11, 12:27
Medlem
Punklivs avatar
Riktigt stark värvning av DIF. Den såg man fan inte komma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in