2016-08-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Den som avsatt blodbesudling med NB's DNA på exepmlariskt strategiska ställen
verkar visste var man brukar förvänta sig att hitta spår och visste var man brukar leta efter spår från gm.
Om det var NB som lämnade sina synliga blodspår på L kläder då ville han verkligen bli dömd för mord få livstids straff.
Det var det avigaste resonemang jag hört. "Om något framstår som klart, då är det så skumt, att det som framstår som klart i själva verket är osant". Lever du efter den maximen till vardags också ? Hur går det ?
2016-08-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Har du funderat hur skulle det gått
om NB inte hade åkt till Martorp för att leta mask och inte sagt till MP att det har redan sökts på denna platsen?
Det var faktiskt tack NB att MP blev misstänksamma och började leta där och senare hittade L hjälm, jacka och senare kroppen.
Han hjäpte att hitta Lisa. Men inte på primär utan på sekundär sätt naturligtvis.
Du verkar tycka att detta var "osportsligt", polisen förtjänade inte denna lyckträff och rätteligen borde NB ha minst tio års nedsättning som "hittelön". Eller NB borde ha fått chansen att städa, så att det blev en jämlik kamp mellan mördaren och spanarna ?
2016-08-10, 21:41
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du svarar undvikande eller rättare sagt inte alls. Inte du heller vet varför hjälmen las på plastkrukor och kilades fast under en gren. I annat hade den ramlat ner. Konstigt att inte gm stoppade in den ordentligt i rishögen.....istället för se till att den inte föll ner utan hamnade där den var mest synlig.

Det är inte hjälmens placering som skickade Nerijus direkt till sitt "nya" hem om du trodde det utan den mycket starka tekniska bevisningen.

Du upprepar samma skit som inte är det centrala och förvränger det till dit eget tyckande och hittar på egna utsagor resulterar i att du får dessa svar. Hittills har du inte kommit med något konkret utan upprepar dig som en gammal papegoja om din påhittade kammarspel, färg på ögon och jacka med mera.

En kort påminnelse:
Du glömde mopeden och Irinas trosor idag.
2016-08-10, 22:36
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Sök på halmdocka, så förstår du svaret. Det är ett typiskt grepp i falsk argumentation och typiskt för dem i tråden som inte gillar domen. F ö gör du ett ogrundat påstående om FUP, eftersom du inte har tillgång till hela. Okunnighet, dålig formulering eller en halmdocka till ?
Halmdockan står du för själv. Du attackerar mina inlägg oavsett vad jag skriver grundat på att jag tillhör den tvivlande skaran istället för att komma med vettiga motargument. Skriver om okunnighet utan att beskriva vari okunnigheten består och rätta mig med dina kunniga fakta. Snacka om äkta halmdocka.
2016-08-10, 22:38
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Det är inte hjälmens placering som skickade Nerijus direkt till sitt "nya" hem om du trodde det utan den mycket starka tekniska bevisningen.

Du upprepar samma skit som inte är det centrala och förvränger det till dit eget tyckande och hittar på egna utsagor resulterar i att du får dessa svar. Hittills har du inte kommit med något konkret utan upprepar dig som en gammal papegoja om din påhittade kammarspel, färg på ögon och jacka med mera.

En kort påminnelse:
Du glömde mopeden och Irinas trosor idag.

Den här typen av förtal av andra debatörer som övertygar att Nerius verkligen dömdes fel. Här fiinns några som har tagit som uppgift att störa varje initiativ att undersöka varför LGWP vände om 180 grader eller anda vändningar.
2016-08-10, 22:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Den här typen av förtal av andra debatörer som övertygar att Nerius verkligen dömdes fel. Här fiinns några som har tagit som uppgift att störa varje initiativ att undersöka varför LGWP vände om 180 grader eller anda vändningar.

Du verkar besatt av Leif GW. Är han en husgud för dig månne?

Det handlar inte om att störa "initiativ". Det handlar om att rätta fullkomliga felaktigheter.

Har du besökt NB ännu? Och IB?
2016-08-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Halmdockan står du för själv. Du attackerar mina inlägg oavsett vad jag skriver grundat på att jag tillhör den tvivlande skaran istället för att komma med vettiga motargument. Skriver om okunnighet utan att beskriva vari okunnigheten består och rätta mig med dina kunniga fakta. Snacka om äkta halmdocka.
Inte oavsett vad du skriver, p g a vad du skriver. Okunnigheten var ett av de alternativ, som du kunde välja. Nu väljer du själv detta, tydligen. Du skriver en massa strunt helt enkelt, i detta fall om FUP, som du fått utförliga svar om av andra i tråden. För att det ska uppstå någon meningsfull diskussion måste inläggen ha en viss pregnans, man kan inte bara kasta ur sig en massa ogrundade "tvivel" ("är det inte skumt att jag inte fått veta allt om likfläckarna ?"). Du får läsa om halmdocka en gång till, tror jag.
2016-08-10, 22:47
Medlem
Citat:
Kan du inte släppa din fixering vid LGWP ? Vad har hans tyckanden och låtanden med saken att göra ? Lägg fram en sammanhängande alternativ teori, oberoende av vad andra tycker, argumentera för att den är trovärdigare än domstolarnas. Kort sagt - gör något intresseväckande !
2016-08-10, 22:48
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Ser inget övertygelse alls i det debattören skriver att Nerijus skulle vara fel dömd.

Sen visar du återigen stark avundsjuka mot LGWP som är man nog att erkänna när han har fel. Han har rättat till det om du nu har råkat att missa det igen efter att ha läst FUP och varit med på rättegången.
2016-08-10, 22:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nu var du ju för faan dummare än vanligt .
Det finns inga debatörer här i tråden som kan övertyga att Nerius dömdes fel .
Börja skriv på en egen PT-ansökan åt Nerijus istället för att sitta här och gagga .
Det är nog bäst du skyndar dig innan mördaren Nerijus skickas hem .
Då blir det nog mindre kul för den vidrige mördaren Nerijus .
Vad spelar det för roll vad GW gjorde eller inte gjorde ?
Han har väl aldrig varit inblandad i fallet ?
2016-08-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du svarar undvikande eller rättare sagt inte alls. Inte du heller vet varför hjälmen las på plastkrukor och kilades fast under en gren. I annat hade den ramlat ner. Konstigt att inte gm stoppade in den ordentligt i rishögen.....istället för se till att den inte föll ner utan hamnade där den var mest synlig.

Inte märkligt alls. Nerjius hade bråttom hem till Skype med modern, resten skulle han ta hand om senare.

Det tog polisen fem dagar att hitta dom. så så illa gömda var dom uppenbart inte...
2016-08-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte märkligt alls. Nerjius hade bråttom hem till Skype med modern, resten skulle han ta hand om senare.

Det tog polisen fem dagar att hitta dom så så illa gömda var dom uppenbart inte...

Jag ser ingen logik i det.
Menar du att han skulle ta kroppen och köra senare nånstans?
I så fall vad var för menningen att köra kropp till Matrorp och stoppa in i skåpet?
Han kunde ha den i bilen ( i bagaget) och efter hade pratat med mamma kunde han köra kropp någonstans till skog och gräva kropp eller dumpa i sjö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in