2016-08-10, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Tja? ...det skedde ett knivrån runt nio-snåret på kvällen i Hässleholm så det kan ju vara samma GM och att rånoffer n:r2 inte var lika "samarbetsvillig"?
Var skedde detta, och är det polisanmält?
Citera
2016-08-10, 10:14
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Var skedde detta, och är det polisanmält?
Ja det stod om det i Krst-bladet;
Citat:
Rånet ska ha inträffat strax efter klockan 21.

En okänd gärningsman ska ha tagit fram en kniv och tilltvingat sig målsägandens mobiltelefon. Ingen är gripen för brottet.
http://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/person-ranad-av-knivbevapnad-man/
Citera
2016-08-10, 10:21
Medlem
Åkte förbi tågstationen i Hässleholm en natt förra veckan och jag kan väl inte säga att jag blir jätteförvånad att sånt här sker där nu.

Kanske är det speciellt under sommaren men maken till trash, negrer och musslor har jag nog inte sett maken till. Skulle inte gå ensam där vid natten.
Citera
2016-08-10, 10:33
Bannlyst
Högst troligen så är det knarkare eftersom det jag minns från denna lilla håla som Gud glömde är att det mestadels hänger narkomaner och andra missbrukare runt stationen nattetid men nu på senare år har fler och fler afghanska kaffepojkar och syriska desertörer börjat husera där så det kan även vara ett bråk ms dessa involverade som spårat ut.
Citera
2016-08-10, 10:39
Medlem
pawitels avatar
Hässleholm är en stad i fritt fall.
Kriminella balkanligor och annat drägg som kommit till vårt land, huserar i Hässleholm.
Tar över staden nattetid.
Citera
2016-08-10, 11:15
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Hässleholm är en stad i fritt fall.
Kriminella balkanligor och annat drägg som kommit till vårt land, huserar i Hässleholm.
Tar över staden nattetid.

Då är det ju "tur" att HA etablerar verksamhet i krokarna då... Balkanfolket har ju varit där ett tag, så det är väl dags att röra om lite då...
Citera
2016-08-10, 12:02
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapSheep
Då är det ju "tur" att HA etablerar verksamhet i krokarna då... Balkanfolket har ju varit där ett tag, så det är väl dags att röra om lite då...

Försöker HA något så kommer albanerna få generalspel och då kan du förvänta dig kaos.
Citera
2016-08-10, 12:12
Medlem
Utflyttads avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/en-person-hittad-dod--misstankt-mord/

Citat:
Det var en förbipasserande som då larmade om att det fanns en död person vid järnvägsstationen i centrala Hässleholm. Mannen ska ha hittats utomhus.

Ett större område spärrades av under natten – bland annat en gångtunnel som går över järnvägsspåren.

Området hölls avspärrat under tiden polisens tekniker genomförde sin undersökning.

– Men det ska vara öppet för allmänheten nu, de släppte avspärrningarna vid 03.30, säger Kim Hild på onsdagsmorgonen.
Min fetning.

Mysteriet tätnar, en tunnel som går över järnvägen.....

OnT: Någon nämde Albanerna och HA.
Hässleholm är väl inte någon större metropol? Finns det gott om kriminella grupperingar?
Citera
2016-08-10, 12:18
Medlem
haha ni vet verkligen inte ett skit.

Hässleholm är en städad och lugn stad, har en hel del vänner som bor där.

Peace
Senast redigerad av KungBobby 2016-08-10 kl. 12:40.
Citera
2016-08-10, 12:35
Medlem
Rykten säger att det var en "hemlös" eller "uteliggare" som är Brottsoffer.
Som sagt fortfarande rykten. Inte mycket att spekulera i
Citera
2016-08-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungBobby
haha ni vet verkligen inte ett skit.

Hässleholm är en städad och lugn stad, har en hel del vänner som bor där.

Peace
Snacka om att inte veta ett skit
Jag bor där och en sak är säker. Stan är definitivt inte städad och lugn.
Citera
2016-08-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 69ForFun
Snacka om att inte veta ett skit
Jag bor där och en sak är säker. Stan är definitivt inte städad och lugn.

Bor också i Hässleholm och instämmer! Denna hålan är i de närmaste ett tillhåll för massa brutna och utslagna människor som egentligen är rätt snälla. Tyvärr är det också rena sjörövarstaden på ett negativt vis. En hel del pundare, unga som äldre. Ligister från forna Jugoslavien, afghanska småbarn som springer runt om kvällarna och utnyttjar den naiva godtrogenhet som existerar. För att inte tala om syriska desertörer som kuken exploderar på så fort dom får syn på en kvinna i kjol, och rent allmänt beter sig på ett vis som inte alls är förenligt med det samhällsbygge vi byggt upp här i landet under många decennier nu. Ovanpå alltihop har det ju dessutom beslutats om att vi bara ska ha en enda polisbil här i stan framöver. Så det som skedde inatt, är i värsta fall ett litet smakprov på något som kommer vanligare framöver. Speciellt då ordningsmakten retirerar från staden.

Framförallt är det jävligt mycket knark har i vår lilla stad. Fanns ett lokalt band här i stan för ett antal år sedan som kallade sig för 'Loserville'. Det är väl faktiskt en ganska hyfsad beskrivning av Hässleholm nu när jag tänker på det! Det finns många möjligheter och alternativ när man tittar på mordet gällande vem som är mördad och av vem eller vilka.

Just nu sägs det här hemma att det var en hemlös, utslagen A-lagare som blev av med livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in