• 1
  • 2
2016-08-09, 23:40
Medlem
leksakstomtens avatar
Hörde nyss två skott avlossas i Lunden ( i höjd med Ingeborgsgatan) såg två killar på moped strax innan, väntade med att ringa polisen lite för trodde jag inbillade mig men ringde sedan upp efter att jag sett blåljus och fick meddelat att dussinet hade hört av sig.

Detta är IMO Göteborgs lugnaste (i förhållande till nära till stan) område.
Någon som hört/sett något? Något liknande ?

Såg en tjej bli rånad vid ICA Munkebäck för 1 vecka sedan och har själv blivit med om rån 7 gånger i centrum i Göteborg senaste åren.

Kryper sakta ned i mina universitetsböcker och trycker in kunskap så man kan fly landet med fancy jobb så snart man tagit ut sin master.....
Citera
2016-08-09, 23:45
Medlem
Silltunnas avatar
En före detta bra stadsdel...som nu tyvärr är på väg åt helvete som resten av Gbg. Skulle råda er som bor där att flytta kvickt. Speciellt ni som äger era bostäder.
Citera
2016-08-10, 00:09
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
En före detta bra stadsdel...som nu tyvärr är på väg åt helvete som resten av Gbg. Skulle råda er som bor där att flytta kvickt. Speciellt ni som äger era bostäder.

Kvalificerat skitsnack och dravel. Löske män i Gbg är koncentrerade till andra områden.

Ingeborgsgatan, kan det vara kopplat till hotellet?
Citera
2016-08-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leksakstomten
Hörde nyss två skott avlossas i Lunden ( i höjd med Ingeborgsgatan) såg två killar på moped strax innan, väntade med att ringa polisen lite för trodde jag inbillade mig men ringde sedan upp efter att jag sett blåljus och fick meddelat att dussinet hade hört av sig.

Detta är IMO Göteborgs lugnaste (i förhållande till nära till stan) område.
Någon som hört/sett något? Något liknande ?

Såg en tjej bli rånad vid ICA Munkebäck för 1 vecka sedan och har själv blivit med om rån 7 gånger i centrum i Göteborg senaste åren.

Kryper sakta ned i mina universitetsböcker och trycker in kunskap så man kan fly landet med fancy jobb så snart man tagit ut sin master.....
Ett antal skottlossningar har det allt varit i Lunden de senaste åren. Men inget speciellt med det. Det är ju Göteborg.
Har du lyckats bli rånad sju gånger?
Citera
2016-08-10, 00:28
Medlem
PikantDeluxes avatar
Finns artikel i GP: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skottlossning-i-lunden-1.3683921[/url]

Larmet kom strax efter klockan 23. Närboende hörde skott avlossas vid Danska vägen i Göteborg.

– Vi har hittat tomhylsor på platsen och även oavfyrade patroner, säger Joakim Hansson, vakthavande befäl vid polisen i Västra Götaland.

Enligt vittnesuppgifter ska två män ha setts fly från platsen på en moped. Det är ännu oklart vad skottlossningen kan ha handlat om.

En tipsare säger till GP att två skott har hörts.
Citera
2016-08-10, 00:52
Medlem
Kalla Kåres avatar
Solariet och frisörsalongen längre upp på Lundgatan har känts lagom skumma rätt länge. Har det med dom att göra tro? Många flottiga typer rör sig där. Annars är det väl mest lite rökahandel nere vid R-platsen.
Citera
2016-08-10, 01:01
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
– Det verkar som att man har skjutit på en fasad, eller möjligen upp i luften, säger Joakim Hansson.
Man undersöker nu om det bor någon för polisen känd person i området, som kan ha varit målet för vad som kan vara ett hot.

– Vi har flera patruller på plats som undersöker omständigheterna.

Vad polisen vet har alltså ingen träffats av skotten.
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/sk...nden-1.3683921

Hmm..finns det ett asylboende i närheten..är nästan 100 säker på det..minns bara inte var i Lunden det ligger..!?
Senast redigerad av Lifeisnow 2016-08-10 kl. 01:12.
Citera
2016-08-10, 01:04
Medlem
leksakstomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
.
Har du lyckats bli rånad sju gånger?
Mhm
Dock lyckats fly/komma undan med att bli av med saker 4 av gångerna.

Känslan att ha kniv mot sig är lika surrealistisk varje gång....och ALLA gånger har varit mitt i centrum både dag och nattetid.

OT: känts som att det blivit diverse udda typer här senaste året när man varit förbi området. Katolska skolan ligger ju nära så en del "kusiner" till folk på den skolan som drar omkring här med efter skoltid och gör ljud. Men skottlossning är ju lite väl. Och hela patroner? Låter som någon hittat ett vapen i skogen intill och velat testa eller någon som ville markera något?
Citera
2016-08-10, 01:16
Medlem
Utsiktsplatsen längst upp på lundgatan samlar ju kriminella från hela nordöstra göteborg, så kan ju lika väl vara persone som i normala fall rör sig runt rymdtorget som har skjutit/skjutits på...
Citera
2016-08-10, 02:04
Medlem
Dom har ju nått jäkla boende där i krokarna som de har hand om missbrukare och diverse andra semi kriminella typer som helt inte helt förtjänar finkan men ändå behöver någon form av övervakning eller vafan de är.

Hade en polare som jobba där ett tag, hände vid mer en ett tillfälle att någon drog vapen utanför dörren och skulle in och göra upp om någon deal eller liknande med en person som var där inne.

Nåja låter de vara osagt om det här har något samband med boendet.
Citera
2016-08-10, 02:39
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Kvalificerat skitsnack och dravel. Löske män i Gbg är koncentrerade till andra områden.

Ingeborgsgatan, kan det vara kopplat till hotellet?

Jaha, du äger alltså en bostad i närheten och är nu förbannad för att den går neråt i värde?
Jag är uppväxt i kvarteren så jag vet vad jag talar om när jag säger att området är på dekis.
Citera
2016-08-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Solariet och frisörsalongen längre upp på Lundgatan har känts lagom skumma rätt länge. Har det med dom att göra tro? Många flottiga typer rör sig där. Annars är det väl mest lite rökahandel nere vid R-platsen.
Solariet är det en snubbe i 30 års åldern som äger. Han verkar väldigt reko. Dock kan jag hålla med om frisörsalongen skumma typer där emellanåt.

Dock har ju skottlossningen skett backen ner så att säga och jag känner inte till någon krim så bor just där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in