Citat:
Ursprungligen postat av
trattfan
Länk??
Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Debatt gjorde sommaruppehåll (med undantag för almedalsveckan) mellan den 15 maj och 18 september.
https://www.youtube.com/watch?v=qym8BW2iKR4
Det va 2013, handlar om bilbränderna i Husby, gissa vems fel hon tycker det är?
Polisens...
Citat:
Ursprungligen postat av
loliboti
Har inte följt med i tråden och håller på att skumma igenom domen i detta nu.
Är det så att polisen haft span på GMs under själva mordet, så tolkar jag det av de senaste sidorna i tråden.
Lite snutvarning på de som försvarar passiviteten hos de poliser som bevittnade detta utan att ingripa,klassisk kåranda istället för att dra ner brallorna och inse att dom borde agerat.
Polisen hade span på krogen från en lägenhet på andra sidan torget.polisen ser GMs(dom tror att dom är poliser från början pga polisenvästen)
Det satt en ensam snutbrud med kamera 2 våningar upp den aktuella kvällen.
Skjutningen exakt 30 sek från början till slut.
Sen finns det ett vittnesmål från en ensam polis som höll span på krogen från baksidan, han uppmärksammade inte parkeringen förrens larmet gick ut, och han bevittna Gms dra iväg i bilen och då gick han ut med signalement.
Om det inte fanns fler poliser som såg GMs så ser jag ingen anledning att skylla på fega snutar i det här fallet. Vad ska 2 snutar som sitter i lägenheter göra tycker du?
Luta sig ut från fönstren och börja skjuta mot folk 50-100m bort?
Citat:
Ursprungligen postat av
RullRull
I Södertälje backade inte polisen undan, men jag har en känsla av att de poliserna var riktigt duktiga på att skjuta. De snutar som satt och spanade på krogen var nog av annat virke så att säga.
Håller med, men om killarna i södertälje hade varit beväpnade med
riktiga ak-47or och inte en i plast och varit målmedvetna som i detta fallet så hade det blivit ett blodbad antagligen.