2016-08-07, 23:00
Medlem
Kanske så att det fanns överraskade undangömda flyktingar i huset utan föräldrarnas vetskap?
Citera
2016-08-07, 23:27
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu har ju de flesta mord kunna relateras till "utsocknes" men någon övervägande majoritet av svarta mördare är det inte. Mer missbruksrelaterat då ett utbrett fylleri kännetecknar stan.

Vilka krakar till gamlingar har du stött på? Jag upplever tvärtom att de flesta är positiva iom att de nyanlända som satts i arbete ofta gör ett bättre arbete än den många gånger arbetsskygga ungdom med låg arbetsmoral som annars brukar ha de här jobben.

Ang det här dödsfallet/misshandeln håller jag med om att det är en del frågetecken kring det. O polisen är som musslor så här långt. Jag tror de vet vem som gjorde det o att vi kan vänta ett nytt anhållande inom kort.
OK, jag håller med dig om att en del av ungdomarna verkar arbetsskygga. Men de är mycket bra på att fixa med bilar och skapa fina EPA traktorer. Har jag sett när jag besökt Arboga.
Gamlingarna är rädda sedan kan du säga vad du vill.
Vad jag har förstått så har polisen inte haft någon koll i Arboga den gångna helgen. Min bekant har inte sett någon polisbil alls.
Men det är nog som du säger att polisen vet vem som är mest misstänkt.
Annars kan ju de två pensionärerna ha supit tillsammans, råkat i gräl och givit sig på varandra. Det finns folk som är sådana.
Svarta mördare i Arboga, nej, bara han som dödade två svenskar på IKEA i Västerås för exakt ett år sedan.
Citera
2016-08-08, 00:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Märkliga omständigheter- Johanna Möller som figurerar i en allvarlig härva av anklagelser om sex-ut-nyttjande, och förälder blir mördad den andre misshandlad.
En partner till Johanna drunknat där tidigare. Vad händer inte i den familjen?

Ja det är lite så jag också tänker... Nåt mysko inom familjen och kanske spelar denna Johanna en roll.
Citera
2016-08-08, 08:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är lite så jag också tänker... Nåt mysko inom familjen och kanske spelar denna Johanna en roll.

För ett år sedan dog Johannas (dotterns) sambo under oklara omständigheter på gården.
Några månader senare köper dottern, som är flyktingbaron, en Ferrari.
Ytterligare några månader senare anklagas dottern för att ha utnyttjat
flyktingpojkar sexuellt.
Nu hittas pappan mördad och mamman svårt skadad på gården.

Slump? Osannolikt...

Frågan är väl snarare vad polisen får när dom lägger ihop 1 och 1.
Inget har, så vitt jag vet, framkommit som tyder på rån eller inbrott
och då ligger det ju nära till hands att misstänka att det är något
"inom familjen".

Citera
2016-08-08, 17:46
Medlem
karlinges avatar
Var någonstans mer exakt skedde mordet?
Citera
2016-08-08, 17:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Var någonstans mer exakt skedde mordet?

I parets sommarstuga i Järnäs Granliden, nära Hjälmaren,
ca 10 km söder om Arboga.
https://www.google.se/maps/place/Arboga/@59.2803346,15.7707794,17z/data=!4m5!3m4!1s0x465c271781ad6a0d:0x400fef341e482 10!8m2!3d59.3936883!4d15.8381747

Citera
2016-08-09, 00:16
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
För ett år sedan dog Johannas (dotterns) sambo under oklara omständigheter på gården.
Några månader senare köper dottern, som är flyktingbaron, en Ferrari.
Ytterligare några månader senare anklagas dottern för att ha utnyttjat
flyktingpojkar sexuellt.
Nu hittas pappan mördad och mamman svårt skadad på gården.

Slump? Osannolikt...

Frågan är väl snarare vad polisen får när dom lägger ihop 1 och 1.
Inget har, så vitt jag vet, framkommit som tyder på rån eller inbrott
och då ligger det ju nära till hands att misstänka att det är något
"inom familjen".

Hm...hur skulle polisen ha tid att sitta och lägga ihop 1+1? Förresten finns det väl inga poliser i Arboga. Nä detta fall blir ett i raden som får bero i väntan på att det möjligen kan dyka upp något tips eller spår vad det lider.

Jo jag vet - det finns poliser i städer i kring men dom har ju i dessa tider fullt upp med sitt.
Citera
2016-08-09, 11:17
Medlem
Jag skulle kolla i J*hannas bekantskapskrets. Tog hon med sina pojkar från boendet i Arboga till föräldrarnas sommarstuga i närheten? De verkar ju ha umgåtts mer än normalt, följt med på resor, så det kan ju inte vara orimligt.
Vad hände när hon nekade till giftemål? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23098393.ab
Senast redigerad av SnoddasLasse 2016-08-09 kl. 11:21. Anledning: Förtydligande
Citera
2016-08-09, 12:24
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I parets sommarstuga i Järnäs Granliden, nära Hjälmaren,
ca 10 km söder om Arboga.
https://www.google.se/maps/place/Arboga/@59.2803346,15.7707794,17z/data=!4m5!3m4!1s0x465c271781ad6a0d:0x400fef341e482 10!8m2!3d59.3936883!4d15.8381747

Ok, tackar. Det är ju så långt ifrån asylboenden man kan komma i princip. Behöver ju inte vara någon från Arboga överhuvudtaget.
Citera
2016-08-09, 13:52
Medlem
lasternassummas avatar
Kvinnan är nu helt friad från misstankar

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4270882-arbogamordet-63-ariga-kvinnan-friad-fran-misstankar

"Åklagaren vill inte gå in på vad man tror hände i sommarstugan
den aktuella kvällen.
– Vi söker efter någon extern person men vi måste få fortsätta att
jobba brett och förutsättningslöst med ärendet, säger Johan Fahlander."

Citera
2016-08-09, 13:56
Medlem
lasternassummas avatar
"det kan ha funnits en tredje person i sommarstugan som dödade maken"

"kvinnan minns bara delar av händelseförloppet i sommarstugan"

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4270669-advokaten-kan-ha-funnits-tredje-person

Citera
2016-08-09, 13:58
Medlem
Från AB-artikeln ovan:
Enligt kvinnan började det blåsa upp till storm när hon avfärdade killens önskan om att de skulle gifta sig.
– Då sattes allt det här i gång. Men det handlar inte om att jag vill skylla allt på dem. Jag tror att de har blivit uppmanade av en konkurrent till oss att säga det här och jag vet att de här killarna gör vad som helst för att få stanna här, säger hon.

Kan det innebära våld mot föräldrarna för att tvinga till sig giftemål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in