2016-08-05, 13:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
En av många paradoxer som feminister lever i.
De har en världsbild där å ena sidan svenska kultur inte är något speciellt, och ABSOLUT inte bättre än någon annan kultur. Alla ska behålla sin kultur men samtidigt förväntar man sig att stora delar av den svenska/västerländska kulturen bara ska infinna sig hos alla människor. Om inte omdelbart så efter lite kvartsamtal. Fastän man inte nästa mening säger att kulturen i MENA länder inte är sämre på något sätt...
Som vanligt vansinnigt, ologiskt resonemang från feminister.

Mycket väl beskrivet Pengu77!

Merapi har kommit på att det är män som fäder, söner och manliga släktingar som utför hedersrelaterat våld. No shit! Det hade man aldrig kunnat tro! Och vad gör vi åt det då? Ska vi sätta in samma åtgärder som om det vore en svensk medelålders man som tafsat någon på fyllan under dansbandsveckan? Min gissning är att det blir betydligt jobbigare och obekvämare för här måste vi in och pilla i religion, i uråldriga hederkulturer och familjetraditioner. Här pillar vi i människors identiteter och kulturella tillhörighet. Själva fundamentet för den egna självbilden och för hur man uppfattar världen omkring sig. Förövrigt Merapi är hederkultur något som inte enbart utövas av män även om det förstås är ett patriarkalt system. Även kvinnliga släktingar och även mödrar och systrar spelar stor roll. Se Fadime fallet tex.

Merapi har även kommit på att Homo Sapiens är anpassningsbara och ett flockdjur. Jo tack det vet vi nog. Hela nittonhundratalet är fylld med exempel på denna flockmentalitet och anpassningsbarhet ...

Men vem ska anpassa sig efter vem? Är det självklart i dagens Sverige att det är de som kommer hit som anpassar sig till oss eller är det istället vi som får anpassa sig efter de som kommer hit? Varför ska någon anpassa sig överhuvudtaget? Vad är incitamenten? Vad är moroten alternativt piskan? Är det inte ytterligare ett exempel på den självcentrerade och etnocentrerade världsbild som dagens svenska feminister lider utav. Nämligen att våra svenska värderingar ska utgöra någon sorts självklar universell standard som alla andra ska anpassa sig till. Läs tex Britta Svenssons utmärkta artkel i dagens Expressen som belyser detta:

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/svenska-varderingar-finns-och-de-ar-starka/
Citera
2016-08-05, 14:42
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Så det är män som behöver kränkas mer som håller med honom? De håller med för att de inte blivit tillräckligt mobbade o har för bra självkänsla?
Problemet är egentligen tjejer som inte gillar när killar gör olika saker med dem?
Citera
2016-08-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
statistiken för våldtäkter står rätt still. Kolla BRÅ/NTU så får du se.
Vad som går upp är anmälningsgraden som man ser om man jämför polisanmälningar med utvecklingen på NTU.
Grejen som händer nu är medial. Vi har ett enormt intresse för just sexuella trakasserier och sexuellt våld just nu. Men beror väldigt mycket på att kvinnor inte längre tar skiten. De har anpassat sig efter sin tids idé om att män bör kunna ta ansvar för sitt eget underliv och beteende och inte ålägga detta ansvar på kvinnor.

Inget mer: -Men Lisa, han gör bara så där för att han tycker om dig, får du stå ut med förstår du.
Inget som han kan rå för.

och balkongflickorna har inte blivit nerknuffade av en man menar du? pappa/ bror eller dylikt?

Kollade statistiken, skulle säga att den står allt annat än still.. eller vad menar du är ett spann på stå still? Ökning med 40% är stillastående det med?

Jo män tar ansvar för sitt underliv, i stort sett alla. Men eftersom någon promille inte gör det så tycker du att alla män ska få skit.

Och är det verkligen så viktigt? Ingen har ju dött av att bli tafsad på eller våldtagen, kanske viktigare att predika att muslimer måste sluta begå terrordåd.. Det dödar ju människor.. Och du lägger ansvaret på offren..

Det var du som påstod att vi inte hade problem med hederskulturer i Sverige, jag bad dig fråga någon av de överlevande balkongflickorna. Så du ska inte berätta för mig, idiot..
Citera
2016-08-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Kollade statistiken, skulle säga att den står allt annat än still.. eller vad menar du är ett spann på stå still? Ökning med 40% är stillastående det med?

Jo män tar ansvar för sitt underliv, i stort sett alla. Men eftersom någon promille inte gör det så tycker du att alla män ska få skit.

Och är det verkligen så viktigt? Ingen har ju dött av att bli tafsad på eller våldtagen, kanske viktigare att predika att muslimer måste sluta begå terrordåd.. Det dödar ju människor.. Och du lägger ansvaret på offren..

Det var du som påstod att vi inte hade problem med hederskulturer i Sverige, jag bad dig fråga någon av de överlevande balkongflickorna. Så du ska inte berätta för mig, idiot..

Gå in på NTU och kolla statistiken där för sexualbrott, är det närmsta vi kan komma faktiskt utsatthet. Antal anmälningar till polisen är helt enkelt inget bra mätvärde.
Och speciellt inte skulle jag påstå då det gäller saker som tafsningar, sexuella trakasserier på festivaler, krogliv, arbetsliv etc.
För 10 år sen så anmäldes inte sånt överhuvudtaget annat än till vakter möjligen.
Jag blev som 13-15 åring tafsad på regelbundet i skolan…gick inte ens gå till lärare med.

Fatta att vi lever i en tid där feminismen satt upp detta på en dagordning för vad det faktiskt är,
brott mot person, och inte som vad det var förr…."manlig uppvaktning".

Hur lägger jag ansvar på offren för terroristdåd?
Och var har jag skrivit att vi inte har problem med hederskulturer i Sverige?
Citera
2016-08-08, 15:38
Medlem
prolapse89s avatar
Fascinerande hur lite "analys" det krävs för att bli accepterad som feministisk-man. Säger man bara att alla män är ansvariga för våldtäkter och att djupare analys är förkastlig är man typ hemma? Folk tror ofta att det är krävande att vara "manlig-feminist" men icke.

Sensmoralen blir alltså; problematisera aldrig 1. Medelklass-kvinnor 2. Invandrare.
Citera
2016-08-08, 20:18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej alltså Sven är gammal och passe, men varför får han medhåll av män?
Är de duktiga idioter?

Det lyser igenom att Sven Melander har dåligt samvete för sitt mansgrisiga svinande i sina yngre dagar. Han var ju ökänd fruntimmersraggare under inspelningen av "Sällskapsresan" på 80-talet. Nu vill Melander få syndernas förlåtelse på ålderns höst.

Som femnist känner jag domarens ansvar och likt en kejsare på romartiden låter jag min tumme avgöra hans öde - dvs tummen ner ! (possenten Helge, som han sade under mansgristiden)
Citera
2016-08-09, 02:08
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Gå in på NTU och kolla statistiken där för sexualbrott, är det närmsta vi kan komma faktiskt utsatthet. Antal anmälningar till polisen är helt enkelt inget bra mätvärde.
Och speciellt inte skulle jag påstå då det gäller saker som tafsningar, sexuella trakasserier på festivaler, krogliv, arbetsliv etc.
För 10 år sen så anmäldes inte sånt överhuvudtaget annat än till vakter möjligen.
Jag blev som 13-15 åring tafsad på regelbundet i skolan…gick inte ens gå till lärare med.

Fatta att vi lever i en tid där feminismen satt upp detta på en dagordning för vad det faktiskt är,
brott mot person, och inte som vad det var förr…."manlig uppvaktning".

Hur lägger jag ansvar på offren för terroristdåd?
Och var har jag skrivit att vi inte har problem med hederskulturer i Sverige?

Jag kanske har missuppfattat för jag är ingen expert i ämnet men tafsande och sexuella övergrepp som utförs på allmän plats och mot okända personer riktas mot den som förövaren tror sig förakta, se ner på eller åtminstone inte har någon respekt för. Det är en form av maktutövning och har mindre att göra med sex och kärlek.
Citera
2016-08-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag kanske har missuppfattat för jag är ingen expert i ämnet men tafsande och sexuella övergrepp som utförs på allmän plats och mot okända personer riktas mot den som förövaren tror sig förakta, se ner på eller åtminstone inte har någon respekt för. Det är en form av maktutövning och har mindre att göra med sex och kärlek.

Ja?
Citera
2016-08-09, 09:06
Avslutad
Citat:

Tvärtom, det är en ohämmad och okontrollerbar kärlek för de kvinnliga formerna och dess väsen.
Citera
2016-08-09, 12:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Trevligt att allt fler börjar inse att skuldbelägga alla män inte leder till någonting. Det är för trubbigt och allmänt hållet. Vi måste pin pointa vilka grupper som begår sexuella övergrepp och anpassa åtgärderna efter respektive grupp. Även invandrarmän är för trubbigt utan vi måste ner på lands- och kulturnivå. Som Alice också påpekar. Sannolikt behövs inte så otroligt avancerade åtgärder. För de flesta ensamkommande tonårskillar kanske det förhoppningsvis räcker med att tala om att beteendet är förbjudet i Sverige. Här har våra myndigheter ett stort ansvar som de inte tagit. En vanlig svensk tjej med sin klädstil och livsstil skulle betraktas som en prostituerad i Afghanistan eller Irak om hon nu alls existerar där. Någon måste våga tala om för dessa ynglingar att: "Here in Sweden It is forbidden to rape svennehora" för de fattar inte eftersom ingen har talat om det för dem. Rättigheter har man tjatat om sedan första dagen de anlände men skyldigheterna vill ingen nämna.

Hedersproblematiken däremot ligger djupare kulturellt och identitetsmässigt men en stor del av tafsande i publik miljö skulle sannolikt gå att få bort med enkel information om våra lagar, regler, normer och värderingar. De som ändå inte sköter sig ska mista boende, bidrag och rätt att uppehålla sig i Sverige.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-bortse-inte-ifrån-förövarnas-kulturella-rötter-1.3540009
Senast redigerad av bulletproofsoul 2016-08-09 kl. 13:00.
Citera
2016-08-09, 13:17
Medlem
Citat:
Trevligt att allt fler börjar inse att skuldbelägga alla män inte leder till någonting. Det är för trubbigt och allmänt hållet. Vi måste pin pointa vilka grupper som begår sexuella övergrepp och anpassa åtgärderna efter respektive grupp. Även invandrarmän är för trubbigt utan vi måste ner på lands- och kulturnivå. Som Alice också påpekar. Sannolikt behövs inte så otroligt avancerade åtgärder. För de flesta ensamkommande tonårskillar kanske det förhoppningsvis räcker med att tala om att beteendet är förbjudet i Sverige. Här har våra myndigheter ett stort ansvar som de inte tagit. En vanlig svensk tjej med sin klädstil och livsstil skulle betraktas som en prostituerad i Afghanistan eller Irak om hon nu alls existerar där. Någon måste våga tala om för dessa ynglingar att: "Here in Sweden It is forbidden to rape svennehora" för de fattar inte eftersom ingen har talat om det för dem. Rättigheter har man tjatat om sedan första dagen de anlände men skyldigheterna vill ingen nämna.

Hedersproblematiken däremot ligger djupare kulturellt och identitetsmässigt men en stor del av tafsande i publik miljö skulle sannolikt gå att få bort med enkel information om våra lagar, regler, normer och värderingar. De som ändå inte sköter sig ska mista boende, bidrag och rätt att uppehålla sig i Sverige.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-bortse-inte-ifrån-förövarnas-kulturella-rötter-1.3540009

varför då inte pinpointa manlighetskulturens dilemman?
Är väl så rätt in på grundproblemet som det går ann att komma.
Citera
2016-08-09, 14:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tvärtom, det är en ohämmad och okontrollerbar kärlek för de kvinnliga formerna och dess väsen.

Vilken källa har du för det om du inte är ironisk?
Afghaner har en kvinnosyn som att de är lägre än boskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in