2016-08-08, 21:27
Medlem
wishyouwereheres avatar
hur stor e risken för frikännande i hovrätten, har ju hänt
Citera
2016-08-08, 21:31
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
hur stor e risken för frikännande i hovrätten, har ju hänt

Jag tror knappast de blir frikända i HR.
Jag tror mer det lutar åt att straffen skärps på vissa håll istället.
Citera
2016-08-08, 21:40
Medlem
tumbleeweeds avatar
Känns som ett impulsstyrt brott minst sagt, vem fan går och sprejar loss där man bor på det sättet ?

För övrigt, somalier ser verkligen ut som svarta versioner av knattarna i kalle anka och co :

http://avpixlat.info/2016/08/08/langa-fangelsestraff-for-restaurangmassakern-pa-varvaderstorget-i-goteborg/
Citera
2016-08-08, 21:59
Medlem
Cryotechers avatar
Vidriga as. Hoppas dom ruttnar, likt alla andra kriminella invandrare och mördare i Sverige.
Mer än 100 miljoner åt helvete för rättskostnader, polis etc. och alla är rädda i Biskopsgården. Kriminella har ingen heder.
Citera
2016-08-08, 22:02
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Busquets
Det är därför det är en gissning. För petar hade ju inget med det här att göra. Ändå blev han skjuten av en person. Därför antar jag att den personen agerade på egenhand. Jag håller med dig om att det är tragiskt men som jag har förstått det så har alla skott som träffat någon kommit från samma vapen.

Ja han sköts med samma vapen som Hussein eller vad han hette avrättades med och jag vågar påstå till 99% att det var Adam som höll i vapnet, det skedde när dom va påväg ut från krogen.

Jag fattar bara inte varför Petar sköts övht, beskjutningen inne i krogen riktades allt mot gruppen som var målet.

det andra vapnet avlossades bara ett fåtal skott från, minns inte hur många men väldigt få, det hittades ju en oantänd patron inne på krogen och det kan ju innebära att vapnet haka upp sig/taskig ammo och GM gjorde mantelrörelse för att rensa vapnet.

Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Känns som ett impulsstyrt brott minst sagt, vem fan går och sprejar loss där man bor på det sättet ?

Har du ens läst fupen? det var planerat i MINST flera veckor för dådet.
Citera
2016-08-08, 22:04
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed

För övrigt, somalier ser verkligen ut som svarta versioner av knattarna i kalle anka och co :

http://avpixlat.info/2016/08/08/langa-fangelsestraff-for-restaurangmassakern-pa-varvaderstorget-i-goteborg/

Ser riktigt inavlade ut hela högen.
Citera
2016-08-08, 22:05
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Man ska aldrig säga aldrig som det heter

Sveriges domstolar har dömt sjuka straff förr å kan välja konstiga val denna gången

Som sagt ganska solklart va det. Hoppas det håller i HvR bara...
Citera
2016-08-08, 22:06
Medlem
5,1 miljoner kronor. Det är vad de åtta gärningsmännen gemensamt döms att betala i skadestånd till offer och anhöriga.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/%C3%B6ver-fem-miljoner-i-skadest%C3%A5nd-1.3576474
Citera
2016-08-08, 22:10
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger

Har du ens läst fupen? det var planerat i MINST flera veckor för dådet.

Åh fan, nej läste aldrig fupen.
Citera
2016-08-08, 22:19
Medlem
Är det någon som kan ge lite info om hur dessa två gäng började och hur det eskalerat och vad som gjorde att det eskalerade?

Jag har hört allt från att det från början var ett gäng som sedan splittrades upp pga någon brud till att ledarna i bägge gängen brukade vara bästa vänner.

Är det någon som har tid och ork att beskriva händelseförloppet som ledde till den här skjutningen?
Vilka gick över gränsen först osv?
Citera
2016-08-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ser riktigt inavlade ut hela högen.

Sköna straff får man säga ändå.
Jävligt bra polisarbete rakt igenom och domen ger en hygglig vink om att denna typ av medeltida beteende i Sverige inte är OK.
Citera
2016-08-08, 22:44
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Sköna straff får man säga ändå.
Jävligt bra polisarbete rakt igenom och domen ger en hygglig vink om att denna typ av medeltida beteende i Sverige inte är OK.

Förutom att dom är ute efter 2/3 av straffet och hela processen kostar oss skattebetalare 200 miljoner kronor. Sveriges äckliga system i ett nötskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in