Om jag stod i en kö och någon som börjat lägga varor på bandet kommer på att hen glömt en vara och kommunicerar med mig och ber om min hjälp så de snabbt kan springa iväg och hämta varan, så är det givetvis inga problem. Då hjälper jag gärna till också.
Men om hen inte kommunicerar med mig och de dessutom är två som lämnar och det helt plötsligt sitter en kassörska som väntar på nästa och de inte är där så måste man vara idiot om man inte räknar med att nästa person börjar lägga varor på bandet. Speciellt om det som du säger är en lång kö som väntar. Vafan ska de som står i kön vänta på två personer som yrar runt i affären och lämnar kön?
Du och ditt spån till flickvän gör nog rätt i att inte visa era trynen i affären igen? Fy vad skämmigt ni bar er åt.
Strikt juridiskt så är det nog du som åker på det då du kastade en vara på "
sandnegern". Dock så läggs nog ärendet ner innan polisen hunnit spara anmälan i databasen? Så funkar det idag i Sverige.
Förresten så undrar jag vad det har för betydelse att din flickvän är halv-finsk/halv-dansk? Skulle det vara någon förmildrande omständighet på något sätt? I så fall framgick det tydligt för "
sandnegern" att tjejen besitter just den begränsningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Clinto
Varför sprang ni båda iväg och hämtade den glömda varan?
Just det här gör att jag tycker det låter konstruerat?