2016-08-08, 20:52
Medlem
Sommarvikingens avatar
Folk är raka motsatsen till tålmodiga när det gäller att stå i kö så ni får räkna med att han tränger sig och tar eran plats om ni går iväg 2 minuter. Hamnade falukorven i hans ansikte? Var det scans falukorv? Jag blir förvånad att det inte blev någon typ av misshandel. Hoppas det löste sig med båten sen, att ni kom på en annan båt.
Citera
2016-08-08, 20:54
Medlem
nedboys avatar
Om jag stod i en kö och någon som börjat lägga varor på bandet kommer på att hen glömt en vara och kommunicerar med mig och ber om min hjälp så de snabbt kan springa iväg och hämta varan, så är det givetvis inga problem. Då hjälper jag gärna till också.

Men om hen inte kommunicerar med mig och de dessutom är två som lämnar och det helt plötsligt sitter en kassörska som väntar på nästa och de inte är där så måste man vara idiot om man inte räknar med att nästa person börjar lägga varor på bandet. Speciellt om det som du säger är en lång kö som väntar. Vafan ska de som står i kön vänta på två personer som yrar runt i affären och lämnar kön?

Du och ditt spån till flickvän gör nog rätt i att inte visa era trynen i affären igen? Fy vad skämmigt ni bar er åt.

Strikt juridiskt så är det nog du som åker på det då du kastade en vara på "sandnegern". Dock så läggs nog ärendet ner innan polisen hunnit spara anmälan i databasen? Så funkar det idag i Sverige.

Förresten så undrar jag vad det har för betydelse att din flickvän är halv-finsk/halv-dansk? Skulle det vara någon förmildrande omständighet på något sätt? I så fall framgick det tydligt för "sandnegern" att tjejen besitter just den begränsningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Varför sprang ni båda iväg och hämtade den glömda varan?

Just det här gör att jag tycker det låter konstruerat?
Citera
2016-08-08, 20:59
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Sluta vara WT så går det säkert bättre nästa gång. Felen som ni gjorde var så jävla många att jag inte ens orkar kommentera dom. Hoppas ni lärde er en jävla läxa.
Citera
2016-08-08, 21:01
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Folk är raka motsatsen till tålmodiga när det gäller att stå i kö så ni får räkna med att han tränger sig och tar eran plats om ni går iväg 2 minuter. Hamnade falukorven i hans ansikte? Var det scans falukorv? Jag blir förvånad att det inte blev någon typ av misshandel. Hoppas det löste sig med båten sen, att ni kom på en annan båt.

Nästa båt missade de nog då de hade full fokus på att försöka få tag i "sandnegern" (som plötsligt blivit en "apneger"):

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Sambon och jag fick inte med oss våra varor och vi missade dessutom båten tack vare apnegern, sprang tillbaka från båtstationen som ligger nära för att ge sandnegern en käftsmäll men då har ynkryggen redan hunnit dra.

Mannen ("sandnegern"/"apnegern") är också en ynkrygg då denne går vidare med sitt liv och åker hem med sina inköpta varor?

För sakens skulle kunde det vara intressant att se vad som hände om TS anmälde detta och sen uppdaterar tråden med vad som hände? Jag tror trist nog att det blir nedlagt fortare än kvickt dock. Fast tur för TS då han slipper straff.
Citera
2016-08-08, 21:03
Medlem
Jag må va kritisk mot assylanter och andra som missbrukar systemet. Men jag är fan lika kritisk mot WT skit som TS verkar vara.

Nej du har inget att hämta att polisanmäla. Det blir avskrivet direkt och du blir utskrattad.

Ni lämnade dessutom bandet och istället för att kassörskan ska vänta på att ni eventuellt återkommer så går de vidare med nästa kund. Helt deras rätt att göra.

Ni smet ju dessutom före med nån meters mellanrum, för att sen dra?
Nä. TS är förmodligen troll. Annars är han seriöst WT och hans flickvän likaså.
Citera
2016-08-08, 21:18
Medlem
Micawbers avatar
Jag måste faktiskt säga att ni får skylla er själva, om ni hade bråttom till färjan borde ni inte ställt er & tjafsat i en livs-butik. Färjan kan ju knappast ha varit så viktig för er, då borde ni bara släppt allt & gått därifrån när ni såg att dem fortsatte med gubbens varor.

"kön var riktigt lång" ja den kan bli det om idioter längst fram i kön kommer på att dem glömt grejer & drar iväg några minuter. Ingen annan i kön som hade bråttom? Det var bara ni?
Citera
2016-08-08, 21:25
Medlem
Ni gjorde fel och förstår inte normer. Jag som jobbar som kassabiträde ser det här ständigt. Hade du fortsätt packa upp varor medan din sambo sprang och hämtade (inom rimlig tid), så visst. Annars: lär er det svenska samhället eller stick. Man kan inte paxa platser, hur gammal är du? I kassakön ställer man sig när man är färdig.

Att man ska behöva integrera etniska svenskar..

/Torleif Jr
Citera
2016-08-08, 21:29
Medlem
kraftfoders avatar
Om detta skulle räknas till något juridiskt, så är det väl antagligen ofredande. Vad jag erfar så är det ingenting man kan gå vidare lyckosamt som ofredande. "Rättsapparaten" skulle omedelbart slänga ärendet i papperskorgen. Redan i första instans, dvs. polisen. Ett smärre bråk i en kassakö räknas nog inte som ett "prio-1" fall någonstans. Detta är bara mina erfarenheter, så vänligen inte fråga rabiat efter "rättskälla", som vissa har som varumärke här att göra.
Citera
2016-08-08, 21:34
Medlem
Cents4s avatar
Verkar som att både du och din flickvän är WT slödder. Roligt för övrigt att din flickvän skriker "åk hem" när hon själv inte är från svearike. Hade jag varit blatten i kassan hade du och din flickvän fått smaka på en rak höger.

Ni hade fel.
Citera
2016-08-08, 21:49
Medlem
hippijohans avatar
vad äre för tjock flickvän som säger "åk hem" för han säger att han inte gjort nått fel
Citera
2016-08-08, 21:50
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Tack för den TS... en av få gånger jag tycker MENA-folk handlat rätt.
Du är dock säkert bara ett vänstertroll som försöker skapa nåt slags hat och idiot-status på folk som generellt inte gillar invandringen.

Du tänkte om du framställdr dig själv som en idiot att du kunde dra med dig resten av högerorienterade människor ?
Lycka till - är säker på att de flesta sett igenom ditt försök.
Citera
2016-08-08, 21:55
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om detta skulle räknas till något juridiskt, så är det väl antagligen ofredande. Vad jag erfar så är det ingenting man kan gå vidare lyckosamt som ofredande. "Rättsapparaten" skulle omedelbart slänga ärendet i papperskorgen. Redan i första instans, dvs. polisen. Ett smärre bråk i en kassakö räknas nog inte som ett "prio-1" fall någonstans. Detta är bara mina erfarenheter, så vänligen inte fråga rabiat efter "rättskälla", som vissa har som varumärke här att göra.
Tror jag inte alls att myndigheten hade gjort. Om TS berättelse stämmer så har TS och möjligen även flickvännen gjort sig skyldiga till ofredande. Eftersom TS och flickvännen uppvisat klart rasistiska motiv till sitt agerande så kan det även anses som grövre.

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc

Är det värt att polisanmäla hans olaga hot mot min sambo? Kommer bojkotta matbutiken för all framtid.
Du gör nog bäst i att ligga lågt. Om den person som du refererar till som "sandneger" gjort en polisanmälan mot dig så kommer FU ledaren att tacka dig personligen för att du gör brottet möjligt att utreda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in