2016-08-08, 11:46
Medlem
Bye Bye små negerapor, ha det bra i buren de närmsta 20 åren minst, skulle de någonsin komma ut blir det till ett extremt fattigt liv, jag menar de har ju lite skulder att betala, både till staten och andra kriminella som de är skyldiga pengar, 2 kulturberikare på livstid, tror jag ska gå ut och fira med en öl.
Citera
2016-08-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Wahlander
Det skrivs ju att en av dem är en fd lovande fotbollsspelare, som provspelat med flera utländska klubbar. Vem är det och vart har han spelat?

Expressen namnger Adam Abdulahi, 28; Jonis Adan, 21; Josef Hällgren, 21; Ahmed Warsame, 25 och Onur Corap, 21.

http://www.expressen.se/gt/avgorande-beskedet-om-krogmassakern/

Josef Hällgren (eller Josef Hällgren Abdulrahman?) är tydligen en fd lovande fotbollsspelare:

Citat:
Han har tidigare provspelat med Malmö FF och europeiska klubbar som Chelsea, Hamburg och Heerenveen.

http://fotbolltransfers.com/site/news/34602
Senast redigerad av Hominem 2016-08-08 kl. 11:53.
Citera
2016-08-08, 11:48
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Det positiva i rättens bedömning är att man lagt en förhållandevis stor förklaringsbörda på analfabeterna.

Det negativa är att straffen trots allt är för låga för de som fick 10år, de borde haft 14år. Samtliga ambulanssjukvårdare och läkare har enhälligt sagt att det var tack vare den spaningspatrull som snabbt lade avsnörande förband som räddade livet på flertalet skottskadade. LIVET.

Det är inte massmord när två mördas. Massmord är när 4 och uppåt mördas
Citera
2016-08-08, 11:54
Medlem
Dömdes ingen för mordet på Väderkvarnsgatan eller är det en separat rättegång?
Citera
2016-08-08, 11:57
Medlem
cossinuss avatar
Wtf. Hur kan så perifera brott där folk som tex sitter i en bil bli dömd för mord? Det är ju för bövelen medhjälp till mord som ska tillämpas där. Eller tex nån som håller vakt men som inte skuter.

Jag ser paraleller till amerikansk lagstiftning där alla som vet om är gjärningsmsn. Mycket lam och anmärkningsvärd lagföring.
Citera
2016-08-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Expressen namnger Adam Abdulahi, 28; Jonis Adan, 21; Josef Hällgren, 21; Ahmed Warsame, 25 och Onur Corap, 21.

http://www.expressen.se/gt/avgorande-beskedet-om-krogmassakern/

Josef Hällgren (eller Josef Hällgren Abdulrahman?) är tydligen en fd lovande fotbollsspelare:

http://fotbolltransfers.com/site/news/34602

Ja han var riktigt duktig men han hamna snett. Hans eget fel.
Citera
2016-08-08, 12:01
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det är bra att alla inblandade denna gång fick hårda straff där det inte var en massa tjat om vilka som gjorde vad.
Citera
2016-08-08, 12:07
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
I praktiken/praxis blir det ofta så, ja. Men i teorin behöver det inte bli så. Vissa lär ju sitta livet ut t.ex. Anna Lindh mördaren och Anders Eklund

Det har du i n g e n aning om för det har inte skett ännu! Mattias Flink kom ut vem trodde det? Mijailo Mijailovic kommer också ut trots att han dödade en politiker. Anders Ekelund garanterat det var bara ett vanligt sexmord.

Men huvudsaken är att Göteborgs tingsrätt drar till med ordentliga påföljder. Det brukar inte alls vara så med tingsrätter. Vi får se hur långt det håller i Hovrätten troligen får några av dem mildare domar, särskilt de som dömts för medhjälp. Det är mycket förutsägbart.
Citera
2016-08-08, 12:07
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Det är bra att alla inblandade denna gång fick hårda straff där det inte var en massa tjat om vilka som gjorde vad.

Vi börjar glida ifrån principen att man ska bli dömd för det man gjort. Vi har här kollektiv bestraffning. Om jag tex skutsat en mördare förväntar jag mig medhjälp till mord och ingenting annat. Jag skulle tyckt att rättsväsende har ballat ur om domare betedde sig såhär med kollektiv bestraffning.

Sen att du gillar hämnd att straffa folk höger och vänster tyder att du inte har någon återkoppling med hur man korrekt straffar folk
Senast redigerad av cossinus 2016-08-08 kl. 12:12.
Citera
2016-08-08, 12:11
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Vi börjar glida ifrån principen att man ska bli dömd för det man gjort. Vi har här kollektiv bestraffning. Om jag tex skutsat en mördare förväntar jag mig medhjälp till mord. Jag skulle tyckt att rättsväsende har ballat ur om domare betedde sig såhär.

Sen att du gillar hämnd att straffa folk höger och vänster tyder att du inte har någon återkoppling med hur man korrekt straffar folk

Hur tycker du att man korrekt straffar folk då?
Citera
2016-08-08, 12:12
Medlem
Vågskålens avatar
20 år * 365 dagar * 5500 kr per dag = ca 40 miljoner kronor.

Borde öppna filial i Somalia. En tusendel av kostnaden?

http://www.friatider.se/svenska-f-ngelser-dyrare-n-grand-hotel
Citera
2016-08-08, 12:14
Medlem
Även mordförsöken vid Jaegerdorffsplatsen ingick väl i åtalet?
Ingen som döms för det heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in