2016-08-04, 17:43
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Det finns ett liknande system nu, dock sällan använt. Tryck ner höger spak (tror jag) och man kan kontrollera en offensiv spelare istället på fasta situationer och få bollen där man vill. Testat det några få gånger med blandade resultat.
Nu får man väl bollen där man placerar spelaren? Inte som i 17 där du väljer punkt för bollen och sedan styr spelaren dit, om man vill ha bollen vill säga.

Kollade ytterligare video. Såg först nu att man förmodligen kommer kunna göra fejkinkast. Härlig grej.

Önskar också att man kunde göra sitt eget matchställ. Inte hur många som helst men ett par stycken iallafall.
Citera
2016-08-04, 17:51
Medlem
Jag hoppas att ea sport skulle kunna lägga så man kan ändra målvaktens ställ och även domarens. För när man spelar med lag från olika ligor och man väljer olika färger men de slutar med att ena målvakten har samma färg som ena laget, eller att domaren har samma färg som ena laget i stort sett då är de drygt.

Men verkar vara bra att man kan göra fejkinkast och även att man kan ändra sin ansats när på straffar och frisparkar. Ser fram emot de rätt mycket.
Citera
2016-08-04, 18:02
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Jag hoppas att ea sport skulle kunna lägga så man kan ändra målvaktens ställ och även domarens.
Detta hade varit nice! På riktigt har ju flesta lagen två olika målvaktsställ så detta borde ju inte vara omöjligt att fixa på FIFA
Citera
2016-08-04, 18:23
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Jag hoppas att ea sport skulle kunna lägga så man kan ändra målvaktens ställ och även domarens. För när man spelar med lag från olika ligor och man väljer olika färger men de slutar med att ena målvakten har samma färg som ena laget, eller att domaren har samma färg som ena laget i stort sett då är de drygt.

Men verkar vara bra att man kan göra fejkinkast och även att man kan ändra sin ansats när på straffar och frisparkar. Ser fram emot de rätt mycket.
Håller med om målvakt och domare. Har en vän som är färgblind, kan bli rätt problematiskt ibland.
Citera
2016-08-05, 17:24
Medlem
What's up, niggaz?

Har inte haft någon koll och gjorde en snabb googling, men någon som vet om vi kommer få 3. Bundesliga och fler arenor till de Tyska lagen?

Mvh
Siegestor
Citera
2016-08-07, 16:07
Medlem
Flinta82s avatar
Jag önskar att statistiken hos en spelare stannar kvar. Dvs köper jag Lacazette och han gör hundra mål och sen säljer honom för att återigen köpa honom några veckor senare vill jag att hans första balja ska röknas som hans 101:a. Är statistiknörd och behåller ofta spelare för att dom gjort 400 matcher eller 250 mål, även fast dom inte lirar.
Citera
2016-08-08, 11:34
Medlem
Djoonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonners
Det är dags för EA att skärpa till sig nu!

Det fungerar inte att fortsätta bortse från oss som gillar att spela i karriärläget. Än så länge finns det inga nyheter om karriärläget men jag hoppas att de för en gång skull faktiskt gjort några betydande uppdateringar.

Karriärläget har enormt mycket potential och här är några enkla förslag som skulle höja upplevelsen till skyarna.

1) Fler ligor så som kroatiska, serbiska, grekiska, hela brasilianska, kinesiska m.fl.
Detta ger hela karriärläget mer djup när det gäller att hitta spelare och lag att spela med.

2) Kontrakt - Fler alternativ när man ska köpa/sälja spelare. Möjlighet att skriva in utköpsklasuler, olika typer av bonussystem, återköpsklasuler osv.

3) Styra ekonomin - En större övergripande ekonomisk styrning. Vore kul att kunna ha möjlighet att skriva kontrakt med sponsorer på både tröjor, arenanamn, reklamskyltar osv.

Att kunna ändra priserna för matchbiljetterna med konsekvens om att färre folk kommer ifall det går dåligt.

4) Tränarstab, scouter, sportchef - Att precis som med nuvarande scouter kunna anställa t.ex. en målvaktstränare, defensiv coach m.m. på olika nivåer. Ju bättre tränare du har desto bättre utveckling kan de få. Att kunna anställa en sportchef som då och då kommer med förslag på spelare som ni kan värva samt letar upp spelare efter dina önskemål.

5) Övrigt - Kunna stänga av erbjudanden från landslag, mer realistiska erbjudanden från andra klubbar. Har man precis vunnit EL eller ligan med ett lag i en mindre liga är det också rätt troligt att man ganska lätt kan få ett jobb i en större liga för ett mitten/bottenlag där t.ex.

6) Egen agent som på uppdrag av en själv ska kunna söka efter nya jobb åt dig.

Det finns som sagt så sjukt mycket potential i karriärläget som under en så lång tid har blivit totalt misshandlat av EA. Dags att ändra på det. Men jag förväntar mig att bli lika besviken som alltid.

Håller med om exakt allt du skriver.
Citera
2016-08-08, 11:58
Medlem
Gregory.Houses avatar
De borde lägga tillbaka fri träning som fanns på fifa 13.
Citera
2016-08-09, 12:16
Medlem
Är det värt att köpa super deluxe edition eller är det bättre att lägga pengarna på paket direkt i början?
Citera
2016-08-09, 12:23
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djoonas
Håller med om exakt allt du skriver.
Skapa sitt egna lag (?)
Citera
2016-08-09, 12:24
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Är det värt att köpa super deluxe edition eller är det bättre att lägga pengarna på paket direkt i början?
Jag brukade köpa paket i början, för då var alla +80 ratade spelare över 5000.
Citera
2016-08-12, 17:25
Medlem
HAZARD17s avatar
Lite läckta bilder från karriärläget:
http://imgur.com/a/vNFvB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem