2016-08-07, 19:10
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Den kraften är evig.

Kan du ge lite mer detaljer?
Det va lite som:
A: Jo men därför
B:Ja men varför?
A:Jo men det är så
Akej?
Citera
2016-08-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
Det va lite som:
Akej?
Du får inget mer matnyttigt än så, tyvärr. I alla fall har det inte hänt hittills.
Citera
2016-08-07, 19:51
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du får inget mer matnyttigt än så, tyvärr. I alla fall har det inte hänt hittills.

Okej, så med andra ord så är Gud bullshit
Citera
2016-08-07, 19:58
Medlem
Citat:
Okej, så med andra ord så är Gud bullshit
Ja, i alla fall bibelns Gud verkar vara påhittad.
Citera
2016-08-07, 20:09
Medlem
Erkliings avatar
Tror knappast att man kan använda sig av logik inom religion, speciellt då alla religioner bryter det vi anser vara logiskt. Så vad är egentligen poängen med att försöka bevisa något.

Sen handlar väl ändå religion om just tron, att tro oavsett om du anser det logiskt eller ej. Inte för att jag själv är en troende kristen, men vill åtminstone förstå hur de tänker från sin synvinkel. Känner inga behov av att motbevisa någon, speciellt inte då jag anser att det är en omöjlig fråga.

Men har alltid baktanken att jag kan mycket väl ha fel och en dag står jag inför Jesus eller "gud" själv. Vad vi anser vara logiskt idag kan mycket väl vara helt annorlunda om 100 år, eller 10 000 år.
Citera
2016-08-07, 20:30
Medlem
Citat:
Det va lite som:
Akej?

Hebréerna 1:10
Och "Du Herre lade i begynnelsen jordens grund och himlarna är dina händers verk.."

Uppenbarelseboken 22:13
Jag är Alfa och Omega, den förste och den siste, början och slutet.
Citera
2016-08-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkliing
Tror knappast att man kan använda sig av logik inom religion, speciellt då alla religioner bryter det vi anser vara logiskt. Så vad är egentligen poängen med att försöka bevisa något.

Sen handlar väl ändå religion om just tron, att tro oavsett om du anser det logiskt eller ej. Inte för att jag själv är en troende kristen, men vill åtminstone förstå hur de tänker från sin synvinkel. Känner inga behov av att motbevisa någon, speciellt inte då jag anser att det är en omöjlig fråga.

Men har alltid baktanken att jag kan mycket väl ha fel och en dag står jag inför Jesus eller "gud" själv. Vad vi anser vara logiskt idag kan mycket väl vara helt annorlunda om 100 år, eller 10 000 år.

I så fall kan vi inom en framtid tacka, packa och resa till mars inom kort.
Citera
2016-08-07, 20:38
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkliing

Jo men jag kan bara inte förstå hur folk kan tro på något så stort och livsviktigt (för dom) när dom inte ens kan informera en som är icke troende med svar som inte är bättre än "jo men det är så"
Citera
2016-08-07, 20:41
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Hebréerna 1:10
Och "Du Herre lade i begynnelsen jordens grund och himlarna är dina händers verk.."

Uppenbarelseboken 22:13
Jag är Alfa och Omega, den förste och den siste, början och slutet.

Med största respekt...Va?
Citera
2016-08-07, 20:45
Medlem
Citat:
Jo men jag kan bara inte förstå hur folk kan tro på något så stort och livsviktigt (för dom) när dom inte ens kan informera en som är icke troende med svar som inte är bättre än "jo men det är så"

att du dör, ja det är så.
Vad är då meningen med livet, födas, kanske dö som ofödd, ung eller gammal och vis, sen inget, ja ta du det om du vill

Bibeln har svaren på de stora frågorna, men då får man anstränga sig lite eller ta den lätta vägen och äta & dricka och dö i morgon .... svart .....
Citera
2016-08-07, 20:47
Medlem
Citat:
Med största respekt...Va?

Klart du inte förstod det, det var bibelns svar och den har du inte läst.
Citera
2016-08-07, 20:51
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Klart du inte förstod det, det var bibelns svar och den har du inte läst.

Varför ska jag läsa den?
Behöver inte lukta eller smaka på hundskit för att fatta att det är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in