Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Yadayadayadayada, vilken bullshit.
Eftersom jag är lat får du lite utdrag från wikipedia:
Trump har hela tiden varit intresserad av samhällsskicket och därmed också politik. Han har t om ställt upp i ett annat presidentval, men det har du tydligen "glömt bort". Allt du skriver är skit och lögner.
Du hänvisar, till synes på allvar, till en text som utförligt beskriver hur Donald Trump vid ett flertal tillfällen
inte har kandiderat samt
inte blivit utnämnd eller vald till offentligt ämbete på annat sätt. Jag är medveten om hans avbrutna försök att bli reformpartiets kandidat i presidentvalet 2000. Det är vare sig engagemang i eller erfarenhet av offentlig maktutövning och det är inte att "ställa upp i presidentvalet". Enligt den logiken har Linda Rosing en bakgrund med omfattande samhällsengagemang och riksdagskandidatur:
http://www.expressen.se/nyheter/det-har-vill-unika-partiet/
Det är intressant att notera att du ändå gör ditt lata bästa för att framställa DT som engagerad genom att copy-pasta snömos; "tankar på att ställa upp" och politiska marknadsundersökningar. På något plan förstår du kanske hur konstigt det ser ut.
Men ibland blir det lite för mycket Trump till och med för Wikipedia:
Citat:
He was considered as a potential running mate for George H. W. Bush on the Republican Party's 1988 presidential ticket but lost out to future Vice President Dan Quayle
"Lost out to [...] Dan Quayle". Herregud så urbota superknasigt och verklighetsfrånvänt. Läser du inte det du klistrar in? Tror du Bush den äldre, en yrkesdiplomat, skulle dela kontorshus med den redan då infamöse pajasen Trump?
Men det är inte bara avsaknaden av att tidigare be om folkets förtroende för ett offentligt ämbete som är slående, det är bristen på socialt engagemang (på temat uppoffring) över huvud taget eller en röd tråd av ett aktivt föreningsliv.
Det varför övrigt kul att läsa om Trumps ofta uppgivna, sällan utvecklade, religiositet:
Citat:
Trump has said that although he participates in Holy Communion, he has not asked God for forgiveness for his sins. He stated, "I think if I do something wrong, I think, I just try and make it right. I don't bring God into that picture."
Jag skulle påstå att det han egentligen säger, utan att själv förstå att han säger det, är att han inte är religiös. Det tycker jag visserligen talar för honom i någon mån, men det går inte ihop med den gudfruktan han försöker kommunicera utåt. Lite som när du citerar olika icke-gärningar som bevis på politiskt arbete.