Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-08, 01:22
Medlem
adulterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Nej, skulle han anpassa sig så skulle jag inte förlåta honom.
Exakt vad är det fina med att vara missanpassad? Känner ni supportrar igen er i honom?
2016-08-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag välkomnar fortsatt eldgivning i fötternas riktning från Trump-lägret, men bara för att det befäster bilden av "a man who can be baited with a tweet" och hjälper landet se honom som den galning jag beskriver. I sak är Trump lika svinig som George W Bush, som undvek Vietnam genom nationalgardet, men i valrörelsen skickade ut halvfigurer för att i offentligheten kasta skuggor över John Kerrys högst befintliga krigsinsats. Se begreppet "swift-boating".

Jag tror att det går dåligt för Trump just nu. I vilken del av multiversum har Trump haft en framgång från och med starten på det egna konventet? Det handlar ju inte längre om gårdagens gaffe eller nattens felstavade tweet. Nu kommer ju missarna för tätt för att registrera.

En undersökning efter konventen visar att det republikanska för första gången någonsin haft en negativ inverkan på opinionen:

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/08/07/the-new-postabc-poll-shows-just-how-badly-donald-trump-blew-his-convention/
Jag välkomnar artiklar som ovan i hopp om att det ger bättre odds för Trump när man slänger några tusen på honom. Tyvärr kom nu Hillary-vänliga Reuters med en ny OU där skillnaden kandidaterna emellan var 3 procentenheter och således inom felmarginalen. Med andra ord är vi tillbaka där vi var innan konventen.

Lägg inte för mycket vikt vid beställda opinionsundersökningar, speciellt inte med månader kvar till valet. Här är lite fakta med hur det sett ut fram till idag:

Citat:
In 2008, the last time the Democrats did not have an incumbent on the ticket, they had approximately 38 million Primary voters. In 2016, that number slipped to approximately 30 million. A loss of 8 million primary voters.

In 2008, Republicans had 21 million primary voters. In 2012, the number slipped to 19 million. In 2016 however, the GOP had over 30 million primary voters – approximately 9-10 million more than 2008.

That is a change of approximately 17-18 million voters in favor of the GOP.

Slutsatsen vi kan dra från primärvalen är att Trump lockar väljare medan Hillary skrämmer dem som pesten. Vänta dock, det blir såklart bättre.

Citat:
In 2012, the voting age population was 235 million, but only 129 million voted.

Both parties left a possible 106 million votes on the table.

https://the-politik.com/2016/08/04/trump_will_win_landslide/

Det finns 106 miljoner icke-registrerade väljare som aldrig röstat. Gemensamt för många är att man inte bryr sig eller rent av hatar politik. Rebellerna kommer inte slänga sin röst på en karriärpolitiker som Hillary. Vem vill lyfta på arslet från soffan för henne? Hon står ju för allt dom hatar. Trump har däremot visat att han har den effekten. Scott Adams, Michael Moore etc. har samtliga förstått vilket monster det är som väntar vid hörnet för att explodera under valdagen. Jag råder dig att göra detsamma för din egen hälsa. Det kommer se löjligt ut.
2016-08-08, 01:30
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adultery
Exakt vad är det fina med att vara missanpassad? Känner ni supportrar igen er i honom?

Vad är det fina med att vara anpassad till ett sjukt, korrupt system som förstör människors liv?
2016-08-08, 01:33
Medlem
adulterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Vad är det fina med att vara anpassad till ett sjukt, korrupt system som förstör människors liv?
Varför undviker du frågan? Varför lever ni trumpsupportrar i förnekelse? Varför bygger ni hela era liv kring en lögn?
2016-08-08, 01:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som profilen RICK DIMBATH sade :

Citat:
August 5, 2016 - 1:16 pm | Permalink
http://halturnershow.com/index.php/news/world-news/170-khan-allegedly-paid-25-000-for-giving-dnc-speech-constitution-bought-2-hours-in-advance-as-a-pro p

Khizr Khan who waved a US Constitution at Donald Trump at the DNC Convention was interviewed by Dunya Pakistani News this week.
Khan believes Sharia trumps the Constitution – so the entire premise of his DNC speech was a big lie
.

Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-08 kl. 01:46.
2016-08-08, 01:57
Bannlyst
Citat:
Jag orkar inte titta på ledande frågor från ett dumhuvud till ett annat. Jag förstår inte heller vad du försöker säga genom citatet. Jag föreslår att du tillämpar huvudregeln att skriva ut dina egna tankar.
Jag tyckte det var en intressant fråga. Trump ska väl inte vara den enda presidentkandidaten som svarar vad han har offrat för något. Speciellt med tanke på att när sen debatterna kommer äga rum, mellan Clinton och Trump, så har jag för mig att kandidaterna kommer få samma frågor ställda till sig.

Citat:
Det konservativa ledargarnityret i USA iscensätter regelrätta interventions för att försöka få Trump att åtminstone inte aktivt motarbeta partiet och sig själv. I Sverige, långt bortom Trumps mentala horisont, sitter konstiga män framför sina datorer och agerar smickrare åt en man i obalans.
Han vann ju över de övriga republikanerna. Du kan ju inte ha missat de republikanska primärvalen som ägt rum under hela våren.
Senast redigerad av pent-house 2016-08-08 kl. 02:44.
2016-08-08, 02:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
adultery skrev

Ni glömmer att han aldrig har haft rollen som världens mäktigaste man tidigare. Han kommer få hybris om han vinner. Det är faktiskt skrämmande på riktigt.

Är du helt dum i huvudet? Varför hittar du på saker som du inte har en aning om?
2016-08-08, 02:40
Medlem
adulterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Är du helt dum i huvudet? Varför hittar du på saker som du inte har en aning om?
Vad ska man svara? Detta är min övertygelse. Hans utspel är så fucked up och ändå älskar ni honom.
2016-08-08, 02:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Pazuzu80 skrev

Ni i hejaklacken är ju lika korkade som Trump när ni förlänger det här eländet. Tror ni på något sätt att det här osmakliga självmålet av Trump fortfarande är föremål för debatt? Jag tyckte att talet var ett ovanligt sympatiskt och pricksäkert sätt att hedra sonen. Det stämmer att den amerikanska konstitutionen garanterar "equal protection" och skydd mot diskriminering på grund av religion. Det var det som Humayun Khan slogs och dog för. Donald Trump har inte gjort sådana uppoffringar för det land han tar för givet.

Han borde bara ha lyssnat, tänkt efter, hållit käften och loggat ut från Twitter. Den stora nollan.

Här är talet:

https://www.youtube.com/watch?v=7z7lN7nQjG0

Den korrupta Häxan som inleder talet var med och startade kriget där Humayun Khan dog.

Som utrikesminister uppmanade hon Obama att eskalera kriget i Afganistan. Hon tryckte på för USA:s intervention i Libyen. Hon tryckte på för att USA skulle göra en liknande intervention i Syrien. Hon uppmanade sin make att bomba i Serbien.

"Few Democrats have more consistently favored the use of military force. She voted for the Iraq War. As secretary of state, she urged Obama to escalate the war in Afghanistan.

New York Times correspondent Mark Landler, author of the new book "Alter Egos: Hillary Clinton, Barack Obama, and the Twilight Struggle Over American Power," told me her aides have told him she favored shipping lethal defensive military equipment to the government of Ukraine after the Russian invasion, something Obama rejected.

She pushed for U.S. intervention in Libya. She proposed similar action in Syria. She has recounted her advice to her husband in dealing with Serbia in 1999: "I urged him to bomb.""

http://www.chicagotribune.com/news/opinion/chapman/ct-hillary-clinton-hawk-war-obama-chapman-perspec-0703-jm-20160701-column.html

Hon är en galen mördare. Hur många krig har Donald Trump startat?

"Lock her up"
2016-08-08, 02:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
adultery skrev

Vad ska man svara? Detta är min övertygelse. Hans utspel är så fucked up och ändå älskar ni honom.

Ok! Då får väl du tycka det.
2016-08-08, 03:24
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adultery

Det är intressant - alla med någon form av EQ eller fler än tre kompisar kan se att Donald Trumps beteende ger uttryck för en personlighetsstörning. I bästa fall någon variant av ADHD, som han i så fall inte behandlas för. Jag tror att Trump-supportrarna kan se det lika väl som vi andra, men de verkar inte vilja förstå att det diskar honom från presidentposten. Tror de att han kommer att lugna ner sig med mer makt? Ett förfluget ord från POTUS kan sätta arméer i rörelse; det är ett personligt ämbete - presidenten har ensam och fullständig makt över styrandet av den federala förvaltningen och de väpnade styrkorna.

En sak jag är oerhört fascinerad av är varför han inte varit politiskt engagerad under de första 69 åren av sitt liv. Om han hela tiden hade idéerna och dådkraften - varför har han så länge undanhållit detta från sina landsmän? Varför har han, parallellt med sin egen otydliga berättelse, låtit amerika förfalla till dess nuvarande status som fattig soptipp där mexikaner och muslimer oförhindrat terroriserar det obeväpnade "riktiga" amerika bestående av outbildade vita män som allmänt hamnat på efterkälken?

Alla hans rivaler har det gemensamt att de så tidigt som tonåringar har visat intresse och engagemang i olika samhällsfrågor, frågor som gäller annat än tillfredsställandet av egna behov. I ett fungerande medvetande, oanfrätt av okunskap , cynism och paranoia, utgör sådant engagemang och erfarenhet indicier på lämplighet för offentligt ämbete. Motsatsen - fullständig frånvaro av relevanta intressen (finns de?) och erfarenheter - måste leda till skepsis hos samma fungerande medvetande.

Du har rätt i din korta slutsats, adultery. Jag tror att Trump-figurerna och vi andra helt enkelt inte lever i samma paradigm.
2016-08-08, 03:24
Medlem
heiss avatar
Nu har oddset hoppat upp till 3,75 på Trump. Hur illa var den förra veckan egentligen? För som vanligt så är det mestadels uppblåsta struntsaker och som vanligt har Trump egentligen inte sagt något fel.

Under tiden så har det kommit fram att nuvarande Obummer-administration i hemlighet betalat mulla-regimen Iran massvis med pengar för att få sina fångar.
Hillary säger att hon vill höja skatten för medelklassen, menar hon allvar? Då är hon kokt i skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in