Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-07, 23:49
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Jävligt bra skrivet! Denna satans jantelag är något som de flesta svenskar lider av Har äntligen vuxit ifrån denna typiskt sjuka svenska mentalitet som man fick med modersmjölken. Kul att du nämner OZZY, nu är du verkligen inne på mitt område Ja det är bara att titta på Donalds barn så ser man att dom inte är vanartiga i alla fall. Donald Trump lär bli nästa president, jag har svårt att se att så inte kommer att ske? Alla dessa felaktiga polls kommer bara att göra folk ännu mer förbannade och fler kommer att rösta Trump. Nu hoppas jag bara att oddsen ökar precis som vid BREXIT så man kan gå in med mer. https://www.youtube.com/watch?v=LibRNYJmZ-I

Ozzy är en kämpe och han har inte haft det lätt. Han är duktig på mycket men barnuppfostran är inte hans grej.

Här finns bra argument för att Trump nog inte har någon allvarlig narcissistisk störning: http://blog.dilbert.com/post/130880041216/narcissistic-accuser-syndrome

Däremot måste man nog ha rätt höga tankar om sig på den nivån. Tänker man stort så finns det chans att man kommer upp sig lite högre än vanligt också.
2016-08-07, 23:57
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Angående hela Khan-cirkuset så har nu en sympatisk amerikansk "Gold star Mom" gått ut och kritiserat Khan-familjen för att förminska deras sons död genom att kräva privilegier från resten av landet. Ska man engagera sig politiskt och svärta en presidentkandidat man aldrig träffat så måste man kunna ta en respons från nämnda kandidat. Gissa på att hennes budskap kommer ha en effekt på tittare då hon gått igenom precis det Khan-familjen själva gjort.

Ni i hejaklacken är ju lika korkade som Trump när ni förlänger det här eländet. Tror ni på något sätt att det här osmakliga självmålet av Trump fortfarande är föremål för debatt? Jag tyckte att talet var ett ovanligt sympatiskt och pricksäkert sätt att hedra sonen. Det stämmer att den amerikanska konstitutionen garanterar "equal protection" och skydd mot diskriminering på grund av religion. Det var det som Humayun Khan slogs och dog för. Donald Trump har inte gjort sådana uppoffringar för det land han tar för givet.

Han borde bara ha lyssnat, tänkt efter, hållit käften och loggat ut från Twitter. Den stora nollan.
2016-08-08, 00:09
Medlem
Pazuzu80s avatar
Det har från och till löst diskuterats, men först nu offentligt framförts allvarliga argument mot Trump som president på grund av dennes alltmer uppenbara psykiska ohälsa. Vad säger tråden? Kan John Roberts (chief justice, SCOTUS) låta Trump avlägga presidenteden, givet en osannolik valseger?
2016-08-08, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ni i hejaklacken är ju lika korkade som Trump när ni förlänger det här eländet. Tror ni på något sätt att det här osmakliga självmålet av Trump fortfarande är föremål för debatt? Jag tyckte att talet var ett ovanligt sympatiskt och pricksäkert sätt att hedra sonen. Det stämmer att den amerikanska konstitutionen garanterar "equal protection" och skydd mot diskriminering på grund av religion. Det var det som Humayun Khan slogs och dog för. Donald Trump har inte gjort sådana uppoffringar för det land han tar för givet.

Han borde bara ha lyssnat, tänkt efter, hållit käften och loggat ut från Twitter. Den stora nollan.
Jag tog upp det i inlägg 17649 i denna tråd. Sean Hannity på FoxNews säger i en intervju med Trump; "Jag såg dig hos George Stephanopoulos. Förresten, George Stephanopoulos arbetar för paret Clinton. Han donerade till Clintons fond. Han har i media talat om hennes temperament, hur arg hon är. Han verkar ha glömt det. Han ställde frågan till dig om vad du har offrat, om jag istället ställer frågan, vad har paret Clinton offrat, om vi ska ställa den frågan till alla. Har de offrat, eller roffat åt sig?"
https://www.youtube.com/watch?v=IQaUjiaPhTI#t=5m45s
2016-08-08, 00:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att klassa folk som inte håller med en ideologiskt som psykiskt sjuka är klassiskt sovjetiskt debattknep.

Citat:
There was systematic political abuse of psychiatry in the Soviet Union,[1] based on the interpretation of political opposition or dissent as a psychiatric problem.[2] It was called "psychopathological mechanisms" of dissent.[3]

During the leadership of General Secretary Leonid Brezhnev, psychiatry was used to disable and remove from society political opponents ("dissidents") who openly expressed beliefs that contradicted the official dogma.[4][5] The term "philosophical intoxication", for instance, was widely applied to the mental disorders diagnosed when people disagreed with the country's Communist leaders and, by referring to the writings of the Founding Fathers of Marxism–Leninism—Karl Marx, Friedrich Engels, and Vladimir Lenin—made them the target of criticism.[6]
2016-08-08, 00:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Har ni sett det här? Ett klipp som visar att Trump vid TVÅ tillfällen (och Clinton vid ett) blivit attackerad på scen. Har inte hört något om detta i svensk media.

https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/?fref=nf

Tyvärr finns det en sort risk att någon skjuter Trump. De låter honom aldrig vinna.
2016-08-08, 00:20
Medlem
adulterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Titta här:
https://vid.me/arDX

Ett klipp från Clinton News Network
Tror de sa ungefär så här:
"
- I believe that you think he has narcissus tendencies, is this always a bad thing in a leader?

- No it isn't always a bad thing. People wanna label him with a narcissistic personality disorder and that is a pretty tought thing to do at a distance. Most political leaders have some degree of narcissism. That's what motivates them."

Så långt är jag med. Vissa politiker är dock mer bundna och behöver följa vissa politiskt korrekta ideal. Detta förhindrar dem från att göra riktigt riktigt korkade saker.

- Narcissism has a liability and that's maliganant narcissism, where you lose empahty, Feelings don't matter. Only your point of view matters. In that situation usually you see people who really can't function interpersonally so your look at their children, their marriages and you just don't see the evidence of maliganant narcissism in his kids certainly. I'd love to hear from his ex-wifes. Maybe they know something that we haven't heard yet, but you just can't conclude because his relationships are actually maintained and seem to be quite healthy.

Utåt ser allt ut att fungera men så behöver det absolut inte vara.
Senast redigerad av adultery 2016-08-08 kl. 00:25.
2016-08-08, 00:21
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Jag tog upp det i inlägg 17649 i denna tråd. Sean Hannity på FoxNews säger i en intervju med Trump; "Jag såg dig hos George Stephanopoulos. Förresten, George Stephanopoulos arbetar för paret Clinton. Han donerade till Clintons fond. Han har i media talat om hennes temperament, hur arg hon är. Han verkar ha glömt det. Han ställde frågan till dig om vad du har offrat, om jag istället ställer frågan, vad har paret Clinton offrat, om vi ska ställa den frågan till alla. Har de offrat, eller roffat åt sig?"
https://www.youtube.com/watch?v=IQaUjiaPhTI#t=5m45s

Jag orkar inte titta på ledande frågor från ett dumhuvud till ett annat. Jag förstår inte heller vad du försöker säga genom citatet. Jag föreslår att du tillämpar huvudregeln att skriva ut dina egna tankar.
2016-08-08, 00:29
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att klassa folk som inte håller med en ideologiskt som psykiskt sjuka är klassiskt sovjetiskt debattknep.
Du menar som typ:
"Lyin' Ted"
"Low Energy Jeb"
"Crooked Hillary"
"Crazy Bernie"
"Goofy Elizabeth Warren"
2016-08-08, 00:32
Medlem
freeriderXIIs avatar
Pazuzu80 du gillar inte Trump som individ men vad i hans politik och förslag är det du vänder dig emot och varför?

T.ex. muren är du emot den och i så fall varför?
2016-08-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80

Varför blir du så arg? Är det för att "eländet" börjar få en skildring som inte är i linje med vad storebror MSM önskade? Notera också hur hon singlar ut Khan-familjen och pratar om "one family's opinion" för att distansera sig själv och resten i hennes situation från vad "Khanarna" tycker. Nej då, hennes åsikt bär vikt till skillnad från din. Nog har vi sett många självmål under detta presidentval, men de har inte kommit från Trump. Ni tror ju för sjutton att det fortfarande går dåligt för honom
Senast redigerad av 1321331 2016-08-08 kl. 00:52.
2016-08-08, 00:34
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Att ignorera frågan och associera motståndaren till Sovjetunionen låter som ett anglo-saxiskt tilltag.

Du behöver vare sig hålla med mig eller kommentera min fråga, som jag utvecklar i ett kommande inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in