2016-08-06, 18:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Helt underbar nostalgiserie med fina blinkningar till en drös klassiska filmer. Det största minuset var dock
.
Citera
2016-08-07, 02:37
Medlem
paperboy85s avatar
Mycket underhållande serie, men det som drar ner den något i mitt tycke är att barnen många gånger talar och till viss del agerar som vuxna gör på film.
Citera
2016-08-07, 02:48
Medlem
Korders avatar
Ball serie, hade ingen aning om hypen när jag såg den. Kände dock att något "saknades" när jag såg serien - den lyfte aldrig riktigt så högt som den hade kunnat. En dimension (höhö) till i handlingens komplexitet, kanske? Inte nödvändigtvis en twist, men i alla fall fler lager att skala av på mysteriet innan man får helhetsbilden.

+ dock till polisen, Hopper, som var tung som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Driver du med mig, han ser ut och beter sig som en jävla tard

I helvete, stenskön unge.
Citera
2016-08-07, 04:04
Medlem
HAZARD17s avatar
Väldigt "B" på sina ställen men jag gillade den på något sätt. Skådespeleriet och manuset var som en julkalender medan handlingen var en skräckfilm. Väldigt annorlunda och oförutsägbar vilket gjorde att man levde sig in i den. Rekommenderas!
Citera
2016-08-07, 04:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Väldigt "B" på sina ställen men jag gillade den på något sätt. Skådespeleriet och manuset var som en julkalender medan handlingen var en skräckfilm. Väldigt annorlunda och oförutsägbar vilket gjorde att man levde sig in i den. Rekommenderas!
Oförutsägbar är nog det sista jag skulle kalla serien för faktist. Inte för att jag säger serien är dålig på något sätt men efter ungefär tredje avsnittet var det solklart hur det skulle gå. Däremot var resan dit inte alltid så lätt att förutse.
Citera
2016-08-07, 04:15
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Oförutsägbar är nog det sista jag skulle kalla serien för faktist. Inte för att jag säger serien är dålig på något sätt men efter ungefär tredje avsnittet var det solklart hur det skulle gå. Däremot var resan dit inte alltid så lätt att förutse.
Med oförutsägbar menar jag att man inte kan efter ett avsnitt säga precis hur slutet och vägen dit kommer att vara. Vet inte hur många filmer och serier jag har kunnat förutse handlingen och slutet innan filmen/serien ens har kommit halvvägs. I den här serien fanns det flera olika möjligheter till slut och jag tycker personligen att det riktiga slutet var rätt så oväntat.
Citera
2016-08-07, 04:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Med oförutsägbar menar jag att man inte kan efter ett avsnitt säga precis hur slutet och vägen dit kommer att vara. Vet inte hur många filmer och serier jag har kunnat förutse handlingen och slutet innan filmen/serien ens har kommit halvvägs. I den här serien fanns det flera olika möjligheter till slut och jag tycker personligen att det riktiga slutet var rätt så oväntat.
Jag spelade nyss spelet Beyond: Two Souls och det är i stort sett Stranger Things: Elevens Story. Visst, vägen till slutet var förutsägbart men det sista avsnittet hade jag kunnat skriva själv efter att ha sett tre eller fyra avsnitt.
Citera
2016-08-07, 06:10
Medlem
NirvanAs avatar
Såg just första avsnittet;

- Sheriffen är en skön karaktär,
- Ryder gör sig bra som hysterisk kvinna som inte mår helt bra.
- "Nancy" måste vara den sötaste karaktären/skådespelerskan jag sett, vilken drömtjej - skiter i hennes ålder

Ska nog se resten...däremot har jag hört att piloten, som vanligt, är mycket bättre än övriga, hoppas de andra håller någorlunda kvalité iaf.
Citera
2016-08-07, 12:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg just första avsnittet;

- Sheriffen är en skön karaktär,
- Ryder gör sig bra som hysterisk kvinna som inte mår helt bra.
- "Nancy" måste vara den sötaste karaktären/skådespelerskan jag sett, vilken drömtjej - skiter i hennes ålder

Ska nog se resten...däremot har jag hört att piloten, som vanligt, är mycket bättre än övriga, hoppas de andra håller någorlunda kvalité iaf.
Hon är 20år, så det borde väl vara en okey ålder?
Citera
2016-08-07, 18:35
Medlem
Citera
2016-08-07, 20:10
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Mycket underhållande serie, men det som drar ner den något i mitt tycke är att barnen många gånger talar och till viss del agerar som vuxna gör på film.

Tycker tvärtom att dom verkligen betedde sig och snackade som barn.
Citera
2016-08-07, 23:09
Medlem
Barnens framträdande roll gjorde att serien oundvikligen kändes som en ungdomsserie i första hand, men det sagt en riktigt bra sådan. Härligt nostalgisk i stilen och med ett fint soundtrack. Perfekt sommarmys.

Vinjetten var riktigt läcker och jag gillade även låten med Moby i sista avsnittet. Samma låt används i en scen i Sopranos, kanske hade man fått inspiration från det. Kul också att se Winona Ryder i någon slags revival. David Harbour som polisen Jim Hopper är även något man vill se mer av.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in