Citat:
Ursprungligen postat av
ofestis
jag tänkte göra ett litet minigym hemma så jag kan träna när jag får lite tid över. jag kan ingenting om maskiner dock, eller vilka som är bra för ett ganska så lågt pris. nån som har nåt tips på en crosstrainer och en roddmaskin för runt 5000kr (per maskin)? är det på tok för lite pengar? i sånna fall hur mycket mer borde man lägga på motionsmaskiner?
behöver inga super-maskiner som man hittar på gymmet, men vill väl kanske ha något som är snäppet bättre än maskinerna på Jula.
Hmm, om jag vore du så skulle jag hellre sökt av blocket efter begagnat, bänk, bänkpressrack, skivstång, rusta har 10kg hantlar billigt. Kan köpa fler och bygga på.
Har du ca 5-10000kr att lägga så kan du ju få riktigt ok grejer för de pengarna.
Köpte själv en skipsport bänk med rack för stången så man kan köra bänkpress, man kan luta bänken upp till sittande, finns latsdrag (och pushdowns och lite annat funkar med). Det följde med en 6kg skivstång som klarar 70kg samt 50kg i vikter. Gav 400kr för den. Sen har jag köpt till viktpaket i olika storlekar och har nu ca 100kg. Lagt kanske 500kr extra på vikter samt fått lite.
Tror du hade blivit mer nöjd så. Själv är jag på jakt efter ett knäböj rack av ngt slag. Sen kan jag köra hemma fullt ut.
Min erfarenhet av maskiner av olika slag är att i den prisklassen är det smäck och skit och man blir fort trött på det och använder inte den. Är ju lite samma sak med mitt gym som jag har ute i stallet, men det kostar ju inget när det står liksom och själv kör jag hellre styrketräning än nåt annat.